AndroidHealthClinic

Advies Cruise/Cycle lifestyle

Bezoekers in dit topic

explosive

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
4
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar jullie meningen over het volgende. Probeer het kort te houden, dus niet alle informatie zal voorhanden zijn.

Inmiddels de 40 gepasseerd en 20 jaar trainingservaring opgedaan, hiermee een goede basis opgebouwd, en altijd naturel gebleven. Omdat de spierwinst/herstel/energie etc minder werd, heb ik mijn testosteron niveau laten checken en deze was toen 11nmol/l. Niks heel schrikbarends maar wel de ondergrens. Hier heb ik mezelf een beetje door laten leiden. Loop al jaren met het idee om de overstap naar AS te maken. Gezien mijn leeftijd doe ik het liever nu nog dan over 10 jaar.

Fast forward-> Uitgebreide bloedtest laten doen (resultaten zijn goed), alle middelen en materialen op voorraad, kennis vergaard over de loop van een jaar. Recente bloedtest liet echter zien dat testosteron nu op 16 nmol/l zit, vrij normaal dus. Omdat ik toch meer wil bereiken wil ik graag alsnog starten met AS. Er zit een hele beredenering achter maar de vraag luidt: Is het echt onverstandig om een eerste introductie te doen met AS, op een lage Cruise/TRT dosis van zeg 150mg/pw? En in deze periode door te cutten naar een lager vetpercentage, om een transitie te maken naar een milde eerste Test-E only kuur? Afhankelijk van hoe mijn lichaam reageert kan het ofwel een Cycle/Cruise (voorkeur) leefstijl worden of Cycle/PCT.

Na 20 jaar snap ik helemaal het concept van naturel cutten en dan starten met AS. Ik sta ook niet heel hoog in vet, maar percentage weet ik op dit moment nog niet. In ieder geval te hoog voor een eerste kuur naar mijn mening. Voor mij is die lage dosis Test-E een 1 op 1 vergelijking met hoe ik me nu voel. Doel is om aan de hoge kant van natuurlijke waarde te komen en kijken of het me iets meer energie,herstel,spierbehoud oplevert tijdens de cut. Vandaar dat ik het ook TRT benoem.

In mijn optiek zou mijn beeld/gevoel vertroebeld zijn als ik meteen 16 tot 20 weken op iets van 375mg Test-E zou gaan zitten, en daarna pas kijken wat een TRT/Cruise dosis voor me kan betekenen. Of is het echt zo dat de eerste aanraking met AS zo gevoelig is, dat de eerste kuur echt een bulk periode moet zijn? En als je het zo niet doet, je veel gains laat liggen bij je eerste echte kuur?

Als je uitgebreid je bloed hebt gedaan kun je kijken hoe alles ervoor staat en 375mgEW nemen ja. bij 16-20 weken zou ik na week of 7 verhogen naar 500mg als je geen sides ervaart.
Om je ballen op formaat te houden en zaadvolume kun je HCG erbij pakken 750iu 2x pw, 500iu EOD. Mocht je dat niets boeien kun je dat ook achterwegen laten, niet iedereen krijgt er last van. maar op latere leeftijd kan dat vaker voorkomen. Je kunt cutten en al starten tot week of 5-6 (eind van je cut)

Bedankt voor de goede tips. HCG heb ik overwogen maar kijk even hoe ver mijn ballen een impact ervaren. Denk je dat je na 2 jaar cruise/cycle nog je ballen een beetje op formaat kan krijgen met HCG, als je al die tijd zonder hebt gedaan? Kinderen heb ik al.

Dan nog 1 opmerking-> de 375mg EW is nog toekomst muziek voor nu, en neem je verhoging naar 500mg EW in acht. Is starten met cutten en cruise dosis van 150 - 200mg dan een goed idee? Uit jou reactie kan ik ook lezen of je bedoeld een cut in te zetten op 375mg EW en niet de lagere cruise dosis. Ik waardeer je input in ieder geval enorm.

Cutten op 200mg ew kan ook ja, maar eigenlijk zonde als je alleen Test voor cut gaat gebruiken.

HCG: als je na 6-8 weken begint te merken dat je ballen krimpen kun je ook beginnen. zou dan wel 1e week boosten met 2x 1000iu. Cruice life starten op 150mg EW gaat eigenlijk nergens over als je eigen T nog goed is. na een kuur kan dat wel

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven