XXL Nutrition

advies cut schema

Bezoekers in dit topic

lordzelix

Cool Novice
Lid geworden
1 nov 2017
Berichten
117
Waardering
10
Lengte
1m70
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
stats: onderhoud: 2800kcal, vet 15-20%, 22j 75kg
ik kom van 85kg en ben naar 67kg gegaan met ongeveer hetzelfde vet % mss 1-2% lager nu
heb eigenlijk altijd bulk gedaan, maar zou toch graag eens wat droger staan
de rede dat ik 18kg ben afgevallen is niet kunnen gaan trainen door privé omstandig heden
slecht op mijn eten gelet en ofc junkfood elke week

ben ondertussen terug aan het trainen en ben 7kg bijgekomen (nog steeds hetzelfde vet %)
huidig gewicht: 75kg

mijn bulk inname was 3000-3500kcal

05:00: 50G haver, 200ml halfvolle melk 100g blauwebessen
07:00: 100g snelkookrijst (bosto), 150g groenten, 12ml olie en 150g kip (HELFT)
09:00: (ANDERE HELFT)
12:00: 100g snelkookrijst (bosto), 150g groenten, 12ml olie en 150g kip (HELFT)
14:00: cardio 45min
15:00: (ANDERE HELFT)
17:00 30g whey
17:15: kracht training
19:00: 2x banaan + 30g whey
21:00: volle yoghurt 500g + beetje whey voor de smaak + 25g walnoten

macro's:
kcal 2.767
koolhy:311g (46%)
eiwitten:194g (29%)
vetten:75g (25%)

zal ik hier iets mee bereiken? tips,advies,suggesties alles is welkom
 
Je gaat hier de gewoonlijke uitleg te horen krijgen: bereken je onderhoud en ga daar dan 500 kcal onder. Macro's: vetten +- 1 gram per kg lichaamsgewicht, eiwitten +- 2gram en de rest van de kcal vul je met koolhydraten.

Samenstellen van voedinggschema's door mensen die er iets van kennen gebeurt tegenwoordig niet meer gratis ;)
 
Je gaat hier de gewoonlijke uitleg te horen krijgen: bereken je onderhoud en ga daar dan 500 kcal onder. Macro's: vetten +- 1 gram per kg lichaamsgewicht, eiwitten +- 2gram en de rest van de kcal vul je met koolhydraten.

Samenstellen van voedinggschema's door mensen die er iets van kennen gebeurt tegenwoordig niet meer gratis ;)
ja maar van 3000-3500kcal naar 2500kcal ga ik wss teveel spier kwijtspelen.

het schema dat te zien is, is van mij maar aangepast door iemand van het forum vandaar (advies,tips, suggesties) :)
de basis kennis ken ik wel ondertussen.
 
Het is in de basis een goed uitgangspunt. Begin hier eens mee de komende drie weken en kijk wat het doet met je gewicht. De eerste week zal je gewicht wat sneller dalen omdat er minder voedsel in je systeem zit, je krijgt automatisch wat minder zout binnen waardoor je wat minder vocht vasthoud. Je krijgt wat minder koolhydraten binnen, waardoor glycogeen opslag in spieren en lever wat minder is. Na die eerste week zal je gewichtsverlies geleidelijker gaan. Houd na die eerste week je gewicht dagelijks bij. Is de trend van je gewicht dalend met ongeveer een pond per week, dan is deze inname perfect. Gaat het langzamer (bijvoorbeeld maar 250g per week, dan is het verstandig om nog 250 kcal lager te gaan.

Voordeel van wat hoger starten (en mits het nodig blijkt, dan pas verder verlagen), is dat je geleidelijk aan kunt wennen aan het minder eten EN je weet zeker dat je niet te laag / diep bent begonnen met cutten (met meer risico op verlies in energie, kracht en spiermassa.

Succes
 
Het is in de basis een goed uitgangspunt. Begin hier eens mee de komende drie weken en kijk wat het doet met je gewicht. De eerste week zal je gewicht wat sneller dalen omdat er minder voedsel in je systeem zit, je krijgt automatisch wat minder zout binnen waardoor je wat minder vocht vasthoud. Je krijgt wat minder koolhydraten binnen, waardoor glycogeen opslag in spieren en lever wat minder is. Na die eerste week zal je gewichtsverlies geleidelijker gaan. Houd na die eerste week je gewicht dagelijks bij. Is de trend van je gewicht dalend met ongeveer een pond per week, dan is deze inname perfect. Gaat het langzamer (bijvoorbeeld maar 250g per week, dan is het verstandig om nog 250 kcal lager te gaan.

Voordeel van wat hoger starten (en mits het nodig blijkt, dan pas verder verlagen), is dat je geleidelijk aan kunt wennen aan het minder eten EN je weet zeker dat je niet te laag / diep bent begonnen met cutten (met meer risico op verlies in energie, kracht en spiermassa.

Succes
nice, advies dat ik nodig had, super zal het zeker doen!
 
Back
Naar boven