Fitness Seller

Advies cutten + voeding

Bezoekers in dit topic

Bedankt voor je reactie Bullshark. Ik heb een extra foto toegevoegd met ontspannen armen.
Zit nog wel boven de 20%.
meet ook je buikomtrek elke week op ruimste plek

Nog veel werk aan de winkel dus. Ga ik vanaf maandag ook bijhouden.
Bedankt voor je reactie.
Meet dit ook elke keer op hetzelfde moment, beste is nuchter. Als je het savonds meet kan dit met beetje pech 5+cm ruimer zijn.

Meet dit ook elke keer op hetzelfde moment, beste is nuchter. Als je het savonds meet kan dit met beetje pech 5+cm ruimer zijn.
Net als wegen 😉

Ik zou wat je ook doet door cutten tot je wat definitie in je abs ziet. Hoelang je erover doet is persoonlijk.

Zou cardio niet gigantisch verhogen aangezien het niet realistisch is dat iemand dagelijks 60min cardio doet voor komende maanden. Cardio is een “tool”, winst zit hem in voeding.

Weet je niet hoeveel kcal je NU zit, maar zolang je gemiddeld 0.5kg pw afvalt zou ik dit zo laten en pas reduceren indien je minder/niet meer afvalt. Je weegt ook alleen op maandag wat ook niet de beste aanpak is aangezien er talloze factoren zijn die jou data kunnen verzieken en als je 1 meetpunt hebt loop je het risico dat je een vertekend beeld krijgt als je op de weegschaal stapt elke maandag. Zou persoonlijk ELKE OCHTEND nuchter erop gaan staan en dan na 7 dagen 1 weekgemiddelde hanteren en komende week moet dit 0.5kg lager zijn etc etc etc

Dan ga ik cardio iets verhogen wanneer het afvallen wat minder gaat. Ik zit nu momenteel op 1800kcal 158 eiwit / 158 koolhy / 60 vet.
Ik probeer de carbs momenteel iets lager te houden dan 158.

Dan ga ik vanaf nu elke dag wegen en kijken wat dit gaat doen met het gemiddelde.

Dan ga ik cardio iets verhogen wanneer het afvallen wat minder gaat. Ik zit nu momenteel op 1800kcal 158 eiwit / 158 koolhy / 60 vet.
Ik probeer de carbs momenteel iets lager te houden dan 158.

Dan ga ik vanaf nu elke dag wegen en kijken wat dit gaat doen met het gemiddelde.
Zou in elk geval nog niet onder de 1800Kcals komen. Dan kun je beter meer bewegen

Kleine update en om de motivatie erin te houden.

Momenteel 68.5 kilo.

Begonnen met intermittent fasting. Begin er steeds meer aan de wennen en het is fijn om wat meer in een kortere periode te kunnen eten.

Carbs nu op 128g gezet en de eiwitten op 170g.

De laatste 4 weken zijn ingegaan. Cardio heb ik nu verhoogd naar 3 a 4 keer een halfuur na de training en een minimum van 10k stappen per dag.
Carbs laag houden is nog wel lastig. Moet ik kijken naar hoge/mid of lagere dagen? Is het verstandig om de laatste weken de carbs te skippen?

Carbs laag houden is nog wel lastig. Moet ik kijken naar hoge/mid of lagere dagen? Is het verstandig om de laatste weken de carbs te skippen?
Dat weet je op dit moment zelf het beste en carbs skippen staat lijnrecht tegenover carbs laag houden is lastig. 2e zin zie ik het meeste wat als logica oogt ;) Je trainingen worden beter met carbs en dus lijken mij low/high dagen een goede optie. Sowieso goede gewoonte om aan te leren dat je op luie dagen minder carbs nodig hebt.

Ik merk de laatste steeds meer dat ik in de problemen kom als ik 0 carbs producten eet met kunstmatige zoetstoffen. Je houdt je gewoontes in stand of worden zelfs erger, meer momenten om te falen. Dit als sidenote omdat zero producten in deze periodes ook steeds vaker om de hoek komen kijken.

De laatste 4 weken zijn ingegaan. Cardio heb ik nu verhoogd naar 3 a 4 keer een halfuur na de training en een minimum van 10k stappen per dag.
Hoeveel Kcals zit je nu op ?
Hoeveel val je wekelijks nog af ?
Wat is je verdeling nu qua vet,carbs, proteïne ?

Vorige week 300 gram afgevallen. De week ervoor 100gram.

Kcals zitten op 1700
- 170 gram eiwit (haal ik altijd)
- 128 gram koolhydraten (probeer ik dus lager te houden, maar zit toch bijna elke dag op ronde de 100).
- 57 gram (haal ik niet altijd, min gemiddelde is 40gram)

Zou hoog/mid/laag onderstaande kunnen zijn?

Zware dagen: 150
Mid dagen: 100
Lage dalen: 80

Qua 'cheats' eet ik op vrijdag max 2100 kcals. Dit bestaat soms dan uit ijs of wat snoep. Dit als 'beloning' voor de rest van de week en om het nog leuk te houden, omdat ik al een tijd bezig ben.
De laatste 4 weken kan ik dit sowieso skippen.

Kcals zitten op 1700
- 128 gram koolhydraten (probeer ik dus lager te houden, maar zit toch bijna elke dag op ronde de 100).

Qua 'cheats' eet ik op vrijdag max 2100 kcals. Dit bestaat soms dan uit ijs of wat snoep. Dit als 'beloning' voor de rest van de week en om het nog leuk te houden, omdat ik al een tijd bezig ben.
Je mag best ietsje eiwitten inruilen voor wat meer carbs of vetten. Houd je vetten in de gaten, als deze langere tijd te laag zijn ga je jezelf tegenkomen!

Je mag best ietsje eiwitten inruilen voor wat meer carbs of vetten. Houd je vetten in de gaten, als deze langere tijd te laag zijn ga je jezelf tegenkomen!
Tnx Solway, ik ga meer op mijn vetten letten. Ga mijn magere kwark vervangen voor halfvolle, dit zou al ongever 15gram extra moeten opleveren per dag.

Kcals zitten op 1700

Zou ook niet verder zakken in Kcals, dan maar meer bewegen. je huidige BMR is ~1600kcals.
vet in cut laag houden is geen probleem. zou zelf wel 45gr als minimum aanhouden. tel ook je cheats goed en ook wat je drinkt aan Kcals. als je 300 gr blijft afvallen gaat het goed

Hoe is ie shape nu, verder droppen in kcal word een lijdensweg of je calculeert niet goed. Je zou nu toch wel heel eind richting je einde van je cut moeten zitten indien je jezelf aan het plan hebt gehouden

@ak De shape gaat de goede kant op. Ik denk dat deze foto wel aardig accuraat is. (afbeelding van Google).
Armen, benen rug zijn zichtbaar droger, alleen onderkant buik en heupen zit nog wel wat vet.

1688047215111.png

Als het qua kcal niet lager kan dan laat ik dat gewoon op 1700 staan en probeer ik nog meer te gaan bewegen.

Nog 2 weken te gaan. :loopband:

Hierna wil ik graag beginnen aan een lean-bulk, dit wil ik graag goed aanpakken. Mochten er hier coaches zijn en zou je mij hiermee kunnen helpen, wil je dan een PM sturen?

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: DL26
Goed gedaan

Akkoord, goed gewerkt 🫡

Back
Naar boven