XXL Nutrition

advies gevraag voor stang voor beginner

Bezoekers in dit topic

danny2002

Novice
Lid geworden
21 feb 2014
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
69kg
Ik ben sinds okober begonnen met Crossfit, nu ben ik op zoek naar een stang voor deadlifts, front squat en back squats etc. Nu heb ik op Groupon deze aanbieding gezien

Barbell stang: Ø 2,5 cm, 140 cm lang, 2kg en 60.5 kg toaal aan gewichten voor 80 euro incl. bezorgen, op andere websites verkopen ze het voor meer dan 100 euro.

Mijn vraag is dit een kat in de zak, of is dit wel de moeite maard en zoniet kan iemand me advies geven welke stang met gewichten ik dan het best kan aanschaffen.

Ik heb Indonesiche roots dus heb aardig kleine handen, ben ook klein 162m, 70 kg. Ik hoef niet echt een
professionele stang, ben eigenlijk meer op zoek naar een beetje budget model.

Alvast bedankt voor het advies.
Danny
 
ik ebn een vrouw, heb ook kleine handen, en haal de 1m60 niet eens....
maar ik zou je toch geen stang van 20kg aanraden om te deadliften.... dat zijn stangen die ze gebruiken voor bodypump en dergelijke, niet voor het serieuse tilwerk.
 
Crossfit... is dat niet met bumperplates en jerks etc? :) redelijk zwaar laten vallen van de stang...

In dat geval moet je vooreen olympische ATX gaan (weet niet of ik hier links mag plaatsen van webshops, pm ff), maar die kost wel 270 €, 2m20 lang, kunnen een gewicht tot 700 kg aan.
 
Als je thuis serieus aan de slag wilt gaan is een 50mm stang ten zeerste aan te raden (mede vanwege de kwaliteit van beschikbare schijven).
Daarbij zul je, als je crossfit gaat doen, een degelijke stang en bumperplates nodig hebben. Zoals al gezegd krijgen zowel de stang als de gewichten flinke klappen van het telkens neergooien.

Fitness Seller is een boardsponsor van dit forum en verkoopt allerlei materiaal. Het kan geen kwaad om even op hun website rond te browsen: Stangen:
http://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterstangen/50-mm-halterstangen/
Bumperplates:
http://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterschijven/50-mm-halterschijven/bumper-plates/
 
Back
Naar boven