AndroidHealthClinic

Advies gevraagd bij afvallen (Voeding en fitness) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

saartje24

Novice
Lid geworden
8 jan 2015
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
74kg
Hallo,

Mijn naam is Saar en ik ben 24 jaar oud. Op dit moment weeg ik 74 kg met een lengte van 1.64. Graag zou ik advies willen over hoe ik het best kan afvallen. Ik ben nu bijna een week bezig maar merk dat ik iets ben aangekomen in gewicht bij het wegen. Hieronder mijn week, is er iets dat ik goed doe? en wat moet ik aanpassen?

Zaterdag
10.00 Afval eiwit shake, water met citroen, shotje tarwegras, rijstwafel met rucola en zalm en rijstwafel met pure pindakaas.
- uur Fitness (hardlopen, kracht)
12.00 Griekse yoghurt met chia, granen en goij bessen
15.00 Rijstwafel
18.00 1,5 pistolet met kip, rucola, sla, paturain light en komkommer
22.00 2 plakjes salami

Zondag
7.00 Griekse yoghurt met chia, granen en goij bessen
11.30 2 eieren
13.00 halve pistolet met kip, sla, komkommer en paturain light
15.00 rijstwafel met pure pindakaas
18.00 2x broodje filet americain, 1x broodje ei
20.00 1 ei

Maandag
9.00 2x broodje filet americain + shotje tarwegras + citroen water
11.30 Griekse yoghurt met chia, granen en goij bessen
14.00 Rijstwafel
17.00 Rijstwafel met pure pindakaas
18.30 2x wrap met rundergehakt, mais, paprika
- uur Fitness (hardlopen, Xco)
20.00 Afval eiwit shake

Dinsdag
9.00 Griekse yoghurt met chia, granen en goij bessen
- uur Fitness (hardlopen, kracht, spinning)
12.30 1,5 ei + 2x broodje filet americain + rijstwafel pure pindakaas + shotje tarwegras
15.30 half ei + beker optimel
19.00 Rijst met kip + beker optime
20.30 rijstwafel met pure pindakaas

Woensdag
6.00 Griekse yoghurt met chia, granen en goij bessen + citroen water + shotje tarwegras + beker optime
10.30 Rijstwafel met pure pindakaas
12.00 pistolet filet americain
- uur fitness (Spinning, hardloopband)
16.30 beker optimel +rijstwafel pure pindakaas
18.00 Erwtensoep + beker optimel
20.30 2x broodje filet americain
24.00 wrap


mvg

Saar
 
even je calorieen erbij zetten en jezelf inlezen
 
Ik zie weinig groenten in je menu, je zou elke dag ongeveer 500g groentes en fruit moeten eten (als je wilt afvallen, uiteraard die soorten waar niet te veel zetmeel of suiker in zit). Misschien kun je een groene smoothie toevoegen als je dat lust. Zelf vind ik avocado daar erg lekker in, of selder/appel (maar die vult niet zo goed).
Pistolet is niet de beste keuze van broodsoort, maar dan ben ik al aan het muggeziften.
Wel zie ik heel vaak Griekse yoghurt met allerlei. Hoeveel eet je daar dan van?
Kan aan mij liggen natuurlijk maar het zou kunnen dat je te weinig eet, dan gaat je lichaam je darmwerking etc. op een lager pitje zetten waardoor je minder verbruikt dan verwacht, en je dus bijkomt / niet afvalt.
Drink je ook voldoende water (of ongezoete kruidenthee)?
Het is in elk geval heel positief dat je noteert wat je eet, bewust zijn van je eetpatroon is de eerste stap naar verandering.
 
Wat is een "Afval eiwit shake"? Anyway, zonder de kcal/prot/carbs/fat informatie kunnen we je niet helpen. Bereken ook even wat je precies nodig hebt aan kcal per dag.

Voor vrouwen is de formule:
447,593 + (gewicht_in_kg X 9,247) + (lengte_in_cm X 3,098) - (leeftijd_in_jaren X 4,33). De uitkomst is de energie die je verbruikt als je heel de dag niets anders zou doen dan zitten. Het is dus zonder eten (+vertering), werken of andere vormen van beweging!
 
Je hebt handige sites waarop je je onderhoud kan berekenen. Even googelen.
Als je wilt afvallen is het namelijk de bedoeling om minder kcal binnen te krijgen dan je verbruikt, zodat je lichaam je reserves aanspreekt.. hetgeen resulteert in vetverlies.

Je voedingsschema lijkt erg weinig kcal te bevatten. Nu weet ik natuurlijk niet de precieze hoeveelheden je naar binnen werkt.

Bericht even hoeveel kcal het is, en de verhoudingen Koolhydraten, eiwitten en vet van je schema's.
Dan kunnen we een beter antwoord geven.
 
Groenten ontbreekt inderdaad..moet ik meer proberen te eten..ik denk inderdaad dat ik te weinig eet..ik heb berekend dat mijn onderhoud 1539 is..vandaag zit ik op 1236 met het avond eten al meegerekend..de verhouding koolhydraten-vet-eiwit is 52-26-22

Ik drink verder 3-4 glazen optimel en 4 glazen water
Ik probeer elke dag te sporten..ik deed eerst vaak kracht maar doe nu toch meer hardlopen en spanning..ongeveer een uur per dag.. Moet ik de energie die ik hier verbrand er dan nog bij eten? En wat zou ik nog meer kunnen eten tussendoor?
 
Groenten ontbreekt inderdaad..moet ik meer proberen te eten..ik denk inderdaad dat ik te weinig eet..ik heb berekend dat mijn onderhoud 1539 is..vandaag zit ik op 1236 met het avond eten al meegerekend..de verhouding koolhydraten-vet-eiwit is 52-26-22

Ik drink verder 3-4 glazen optimel en 4 glazen water
Ik probeer elke dag te sporten..ik deed eerst vaak kracht maar doe nu toch meer hardlopen en spanning..ongeveer een uur per dag.. Moet ik de energie die ik hier verbrand er dan nog bij eten? En wat zou ik nog meer kunnen eten tussendoor?

Ik denk niet dat je je onderhoud juist hebt berekend. Dat is waarschijnlijk je behoefte voor de ruststofwisseling.

Probeer het eens te berekenen op deze site.

http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

Bereken je die glazen optimel eveneens in je voedingsschema? Ik zou toch ook wat krachttraining erbij doen in plaats van hardlopen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Als je wilt afvallen moet je natuurlijk de verbrande kcal er niet bij aan eten.. zonde van het werk toch, dan kun je net zogoed die kcal er niet bij eten en niet gaan hardlopen.. komt op hetzelfde neer.

Het is makkelijk om iedere vraag hier te stellen wat je zou moeten doen.
Er zijn heeeeeeel veel stickies en topics die hier over gaan. Ik snap dat je specifiek antwoord op jouw situatie wilt hebben. Maar als je een beetje gemotiveerd bent en er wat voor over hebt is het makkelijk om op dit forum je antwoorden te vinden.

Je moet iig meer gaan eten dan je nu doet. Gebruik anders myfitnesspal, is erg handig om je voedingsinname te berekenen.

Succes.
 
Ik heb van body en fit afslank eiwit..dit bevat per dosering 93 kcal, 0.39 gr vetten, 2.62 gr koolhydraten, 19.03 eiwitten..eerder toen ik bij een diëtiste heb gezeten bleek ik namelijk volgens haar mogelijk te weinig eiwitten te nemen omdat mijn spieren afbraken en mijn vet gehalte gelijk bleef of toenam..toen kwam ik dit tegen..maar daar heb ik toen verder ook niet informatie over opgezocht
 
Ik heb van body en fit afslank eiwit..dit bevat per dosering 93 kcal, 0.39 gr vetten, 2.62 gr koolhydraten, 19.03 eiwitten..eerder toen ik bij een diëtiste heb gezeten bleek ik namelijk volgens haar mogelijk te weinig eiwitten te nemen omdat mijn spieren afbraken en mijn vet gehalte gelijk bleef of toenam..toen kwam ik dit tegen..maar daar heb ik toen verder ook niet informatie over opgezocht

Eiwitten hoef je niet uit een shake te halen.. en het is voor je te hopen dat het dat aantal eiwitten bevat.. body en fit neemt dat niet zo nauw :o

Eiwitten kun je ook halen uit zuivelproducten en vlees.. Nogmaals.. lees je in in plaats van klakkeloos dingen aan te nemen van anderen. Als je zelf progressie wilt zien zul je er wat voor moeten doen.

Een ander gaat het niet voor je regelen ;)
 
Ik zit dan op 2402 kcal..ja dat is waar ik zal even gaan rondneuzen in ieder geval bedankt voor de reacties! Ik heb myfitnesspall toevallig vandaag net geïnstalleerd erg handig inderdaad!

Als ik af willen vallen moet ik dus onder de 2402 kcal blijven..kan ik er dan het best 500 kcal onder gaan zitten?
 
Ik zit dan op 2402 kcal..ja dat is waar ik zal even gaan rondneuzen in ieder geval bedankt voor de reacties! Ik heb myfitnesspall toevallig vandaag net geïnstalleerd erg handig inderdaad!

Als ik af willen vallen moet ik dus onder de 2402 kcal blijven..kan ik er dan het best 500 kcal onder gaan zitten?

Ja, 500 kcal onder je onderhoud is een goed ding. Ik zou niet veel minder gaan eten dan dat.
 
Ik zit dan op 2402 kcal..ja dat is waar ik zal even gaan rondneuzen in ieder geval bedankt voor de reacties! Ik heb myfitnesspall toevallig vandaag net geïnstalleerd erg handig inderdaad!

Als ik af willen vallen moet ik dus onder de 2402 kcal blijven..kan ik er dan het best 500 kcal onder gaan zitten?

Een onderhoud van 2400 op jouw stats lijkt me vrij veel
Tenzij je een super super actieve levensstijl hebt oid

Voor de rest wat HillR zegt
 
Volgens runinfo.nl kom ik op 2400 uit. ik sport 4-5 X per week nu vaak een uurtje soms anderhalf uur.. Heel verschillend wat ik dan doe..soms een groepsles maar de laatste tijd dus vaak hardlopen of spinning
 
Ik heb van body en fit afslank eiwit..dit bevat per dosering 93 kcal, 0.39 gr vetten, 2.62 gr koolhydraten, 19.03 eiwitten..eerder toen ik bij een diëtiste heb gezeten bleek ik namelijk volgens haar mogelijk te weinig eiwitten te nemen omdat mijn spieren afbraken en mijn vet gehalte gelijk bleef of toenam..toen kwam ik dit tegen..maar daar heb ik toen verder ook niet informatie over opgezocht

Je verdeling in E/K/V is inderdaad verkeerd -> 22/52/26. Je eiwitten mogen inderdaad omhoog en je koolhydraten b.v. iets omlaag. 40/40/20 zou een mooi begin zijn.

Ik zit dan op 2402 kcal..ja dat is waar ik zal even gaan rondneuzen in ieder geval bedankt voor de reacties! Ik heb myfitnesspall toevallig vandaag net geïnstalleerd erg handig inderdaad!

Als ik af willen vallen moet ik dus onder de 2402 kcal blijven..kan ik er dan het best 500 kcal onder gaan zitten?

Voor cut/dieet is 500 kcal minder dan onderhoud prima.
 
Back
Naar boven