MuscleMeat

Advies gevraagd bij het cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Claas818

Novice
Lid geworden
24 mei 2018
Berichten
4
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
84kg
Goedendag allemaal,

Ik zou heel graag advies willen krijgen over het cutten. Ik ben al een tijdje aan het bulken geweest en mijn gewenste doelen bijna behaald, maar wil binnenkort gaan cutten in verband met te hoge vetpercentage.

Ik ben al ruimschoots een jaartje bezig met trainen en heb al veel verschillende trainingsschema's en voedingsschema's versleten. Alleen ik wil straks goed gaan cutten waardoor ik het meeste spiermassa behoud, maar wel goed droog wordt.

Hierbij eerst mijn statistieken:
- Jongen 19 jaar
- Rond de 90 kg
- 188 cm
- Vetpercentage rond 21%

Binnenkort wil ik dus gaan cutten om droog te worden. Voeding is daarbij het allerbelangrijkste daarom begin ik daarmee. Ik wil rond de 2300 kcal beginnen en daarna om de 2 weken verlagen met 100 kcal tot en met 1800 kcal. Wat voor macro zijn daar juist voor?

7:30 :
- Brinta
- Omega 3
- Vitamine pil
- 8 gram Creatine

9:30 :
- Twee boterhammen met Pindakaas ( graag feedback op)

12:30 :
- Twee boterhammen met Pindakaas ( ik wil graag feedback hierop, ben niet heel gek op Vleeswaren op brood)

15:30
Maaltijd met hoge eiwitten zal rijst met kip wezen.

Training meestal om 16:00 en dan direct na mijn training: Bca en Whey Protein

17:30
- Groente met aardappels en vlees

19:30
- 2 Crackers met Tonijn

21:30
- Kwark met amandelen

Dag in, dag uit zal soms wat variatie inzitten qua eten. ( Bijvoorbeeld: Rijstwafels, blue berries en eieren) Als ik maar de hoeveelheid kcal blijf aanhouden. En minimaal 3 liter water op een dag.

Ten tweede is het trainen ook erg van belang en daarom hier mijn trainingsschema:

Day 1 - Push (Chest/Shoulders/Triceps)
Dumbbell Bench Press
Decline Dumbbell Flyes
Incline Cable Flye

Standing Military Press
Side Laterals to Front Raise

Dips - Triceps Version
(Decline) EZ Bar Triceps Extension
Triceps Pushdown - V-Bar Attachment

Day 2 - Pull (Back/Traps/Biceps) + Cardio

Lat Pulldown
Seated Cable Rows
Barbell row

Smith Machine Shrug

Incline Hammer Curls
Machine Bicep Curl

Day 3- Legs (Quadriceps/Hamstrings/Calves) + Abs
Squat
Stiff deadlift
Lunge or Extension
Leg curl
Standing Calf raises

Day 4 - Push (Chest/Shoulders/Triceps)

Barbell Bench Press
Pec deck machine
Incline Dumbbell Press

Clean and Press/ Smith Machine Overhead
Barbell Shoulder Press

EZ-Bar Skullcrusher
Triceps extensions

Day 5 - Pull (Back/Traps/Biceps)

Pullups
V-Bar Pulldown
One-Arm Dumbbell Row

Upright Cable Row

Incline bicep curl
Overhead Cable Curl
Hammer Curls
Day 6 - Langdurig cardio in verband met sluitingstijd van gym.

Day 7 - Rest

Toch nog enkele vragen:

  • is het verstandig om tijdens het cutten het trainingschema toe te passen van push / pull / leg of is een ander schema verstandiger. Bijvoorbeeld 3 keer in de week Full Body met cardio daarnaast?
  • Is 85 kg Droge spieren een realistische doelstelling?
  • Creatine blijven innemen tijdens Cutten?
  • Whey protein na het trainen innemen of sávonds?
  • Verstandig om later op de dag te gaan eten?
  • Whey concentraat of whey isolaat?

Ik hoor het graag, alle tips zijn van harte welkom!!
 
Dus je doel was bulken en een TE hoog vetpercentage creeeren ?
Of heb je gefaald met het behalen van je doel en kom je er nu achter dat je een TE hoog VP hebt ?

Als ik jouw was zou ik jezelf eens bijzonder goed inlezen in de termelogie die bij deze krachtsport gebruikt worden ..

Als je droog wil worden met je natuurlijk geen vochtvasthoudende supps zoals Creatine tot je nemen .
Wat is een realistische doelstelling .. binnen welke termijn hoop jij "droog" te staan ?
Met een VP van 21 % ( hoe is dat gemeten ? ) gaat je dat niet lukken binnen een voordat het zomer is , althans niet deze zomer
 
Ik ben al ruimschoots een jaartje bezig met trainen en heb al veel verschillende trainingsschema's en voedingsschema's versleten.

Dit dus.

Goedendag allemaal,

Ik zou heel graag advies willen krijgen over het cutten. Ik ben al een tijdje aan het bulken geweest en mijn gewenste doelen bijna behaald,

Hierbij eerst mijn statistieken:
- Jongen 19 jaar
- Rond de 90 kg
- 188 cm
- Vetpercentage rond 21%

Wat waren je doelen dan als je er met deze stats "bijna" bent?
 
Dus je doel was bulken en een TE hoog vetpercentage creeeren ?
Of heb je gefaald met het behalen van je doel en kom je er nu achter dat je een TE hoog VP hebt ?

Als ik jouw was zou ik jezelf eens bijzonder goed inlezen in de termelogie die bij deze krachtsport gebruikt worden ..

Als je droog wil worden met je natuurlijk geen vochtvasthoudende supps zoals Creatine tot je nemen .
Wat is een realistische doelstelling .. binnen welke termijn hoop jij "droog" te staan ?
Met een VP van 21 % ( hoe is dat gemeten ? ) gaat je dat niet lukken binnen een voordat het zomer is , althans niet deze zomer
Nee mijn doelen behalen met krachttraining! Mijn pr's verhogen! En mijn vetpercentage ligt rond de 21% Daarbij komt dat ik nu nog z,n 5 maanden tot de zomer heb!
 
Weet je wel wat je onderhoud is?
Hoeveel kcal eet je nu? Macro's? Hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten?

Lees dit ook even voor extra info rondom voeding.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

En waarom zo vaak van trainings schema wisselen? Is niet nodig...
Jazeker ik eet nu nog 3000kcal!! Dat zal ik binnenkort ook gaan verminderen! Trainingschema wisselen is, omdat ik meer wilde focussen op een bepaalde spiergroep!
 
3000 kcal... en macro's?
wat is je onderhoud?
 
Eigenlijk zijn al deze topics ook het zelfde he...
 
kcal in vs kcal out
 
Back
Naar boven