MuscleMeat

advies gevraagd: nieuwe kickboks handschoenen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Viren

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2010
Berichten
886
Waardering
23
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een half jaartje bezig met kickboksen.
Mijn eerste paar handschoenen en scheenbeschermers die ik heb gekocht zijn van King.
Ik heb de 14oz BGK-1 Gloves en SGK-1 shinguards.

Toch ben ik op zoek naar een 2e setje gewoon om eens wat af te wisselen.
Probleem wat ik momenteel heb is last van mijn polsen. Ondanks het extra inpakken
met bandages krijg ik met hoeken en opstoten geven snel last.
Verder zijn het kwalitatief prima handschoenen hoor, nog geen slijtage. Ze beginnen
wel wat te meuren nu..maar dat hoort erbij ehh.

Met de shinguards heb ik het volgende dilemma. Ik heb kleine benen. Paste dus niet in de maat m omdat deze over mijn knie kwam. Heb nu de S. Nadeel daarvan is dat ik de onderste elastiek die normaal bij de hak/hiel zit niet aankrijg omdat deze weer te strak is. Dus ik doe alleen de brede elastiek aan de onderkant van mijn voet.
Qua bescherming zijn ze verder ideaal.

Ik ben voornamelijk op zoek naar een handschoen die mijn polsen dus wat meer steun geeft.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik lees zelf goede revieuws over de hayabusa tokushu, maar ook weer mensen die het me afraden "te chinees". (beter zou ik een thais merk pakken).

Wie heeft er goede tips?!
 
Gewoon door trainen met je eigen handschoenen. Je polsen moeten gewoon sterker worden en dit gaat vanzelf met de tijd.
 
Google eens op bokshandschoenen van het merk booster.. Heel het competitieteam bij ons draagt handschoenen van dit merk. Ben er héél tevreden over. Zitten erg goed
 
Je zal waarschijnlijk kleine bandage hebben.
Je hebt ook langere bandage die je dan nog eens extra rond uw pols kan draaien.
Miss is het gewoon uw manier van stoten dat verbeterd kan worden?
Het kan maar een klein detail zijn
 
Ik heb grote bandages 4m. Omdat ik dunne polsen heb kan ik ze dus extra inpakken dat is wel fijn.
Booster is hier op grote schaal voorradig. Echter booster is grotendeels kunstleder.
Wat ik zo lees van de pro serie (leder) is dat ze niet bijzonder zijn en ik bijvoorbeeld beter af ben met een setje twins.

Qua techniek ik denk dat daar wel een kern van waarheid inzit hoor. Maar het is ook het slaan op pads/handschoenen waar ik last van heb. Sla ik op een bag nergens last van.
 
Ik heb grote bandages 4m. Omdat ik dunne polsen heb kan ik ze dus extra inpakken dat is wel fijn.
Booster is hier op grote schaal voorradig. Echter booster is grotendeels kunstleder.
Wat ik zo lees van de pro serie (leder) is dat ze niet bijzonder zijn en ik bijvoorbeeld beter af ben met een setje twins.

Qua techniek ik denk dat daar wel een kern van waarheid inzit hoor. Maar het is ook het slaan op pads/handschoenen waar ik last van heb. Sla ik op een bag nergens last van.

Het moet maar iets kleins zijn he, miss iets te veel of te weinig draaien met uw arm?
Misschien houd uw trainer of trainingspartner de pad te hoog of geeft hij te veel tegendruk zodat uw puls te veel naar schokken krijgt?
Twins in beter van kwaliteit
 
Ik heb grote bandages 4m. Omdat ik dunne polsen heb kan ik ze dus extra inpakken dat is wel fijn.
Booster is hier op grote schaal voorradig. Echter booster is grotendeels kunstleder.
Wat ik zo lees van de pro serie (leder) is dat ze niet bijzonder zijn en ik bijvoorbeeld beter af ben met een setje twins.

Qua techniek ik denk dat daar wel een kern van waarheid inzit hoor. Maar het is ook het slaan op pads/handschoenen waar ik last van heb. Sla ik op een bag nergens last van.

Ik praat uit eigen ervaring, de booster handschoenen zitten echt goed rond je hand (de duurdere versie weliswaar hé).
 
Ik praat uit eigen ervaring, de booster handschoenen zitten echt goed rond je hand (de duurdere versie weliswaar hé).
ze zitten miss goed aan uw hand maar van kwaliteit zijn die van twins toch beter en zitten ook super goed aan uw hand
 
ze zitten miss goed aan uw hand maar van kwaliteit zijn die van twins toch beter en zitten ook super goed aan uw hand

Okay! Heb binnenkort ook een paar twins handschoenen, ben benieuwd. Hoor er inderdaad ook alleen maar positieve reacties over
 
Qua pasvorm zit Cusley toch het best, als het topic daar nu toch plots over
gaat.
 
ik heb deze in 14oz
Twins-Boxing-Gloves-Horizontal-Pattern-FBGV-5-Blue.jpg
en die zijn echt super goed, je zal het verschil wel merken.
in begin voelen ze wat stug aan maar die komen echt goed.

Qua pasvorm zit Cusley toch het best, als het topic daar nu toch plots over
gaat.
dat merk ken ik niet dus kan er niet over oordelen
 
Gebruikt hoost voor de zak en venum voor sparren, doe nog geen wedstrijden maar dan haal ik gewoon goede leren.
Maar mij is vertelt dat alles in die prijsklasse wel goed is om mee te beginnen.
 
Back
Naar boven