Fitness Seller

Advies gevraagd over mijn training

Bezoekers in dit topic

Broseidon91

Novice
Lid sinds
3 jan 2018
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m70
Dag iedereen, het is een tijdje geleden dat ik niet deze site of de engelse versie heb bekeken, had een 2 maand dipje qua motivatie en voeding maar heb het nu terug..

Ben nu mijn 2de week bezig, samen met een coach die ik om de maand/2maanden zie om mij op te volgen (gewicht, vet%, evt aanpassingen, nieuwe schemas, voeding, etc) Ben redelijk wat bijgekomen die laatste 2 maanden, ik trainde wel op en af al een tijdje maar nooit op mijn voeding gelet en daar ben ik nu mee bezig.
4dagen 2100kcals +/- 3 dagen 1800+/-

Voeding bevalt me goed, zoals gezegd ben ik al 2 weken bezig, 1 cheatmeal tussendien al gehad af en toe wat honger last mja dat is wennen zeker?

Ding is mijn coach geeft me een schema zoals ik iedereen zie doen dat al redelijk breed staat enz, de typische "bro-split" heb soms gevraagd voor evt meerdere keren mijn spieren aan te spreken maar hij vond als ik goed bezig was voor mijn dipje dat de split mij wel helpte.
Ik ben bezig voor vetverlies
stats 91kg 24,5 vet (bijna allemaal rond mijn buik) 170cm en 27j oud
Na mijn trainings doe ik wel 15min tot 20 min crosstrainer of stappen op 8 tot 9 helling en 5 tot 6 snelheid

Als ik hier lees raden meeste mensen aan PPL, UB/LB of UB/LB/PPL met de evt aanradingen om FB te doen ofzo
Vraag naar jullie: Zou ik best me ook naar zo een routine gaan dat jullie aanraden? Of best mijn coach zijn advies volgen en nog de split doen?
Ik wil gerust de split ook opzetten als dit gewenst is

Sorry voor de wall o text, soms laat ik me gaan bij het typen en zet ik waarschijnlijke onnodige dingen erin dat hier niet bij passen dus mijn excuses hiervoor

Huidige split
Borst/Tri
Rug/Bi
Benen
Bi/Tri
Schouders/Traps

Thanks alvast voor jullie hulp en advies
 
Als je de beslissing heb genomen een coach in te schakelen moet je je aan zijn schema's houden. Mischien(waarschijnlijk) zit er een plan achter dat verder reikt dan wat je op dit moment doe.
 
Met 5x per week trainen is een split prima. Gaat niet heel veel verschil maken met een ub/lb. Gewoon naar je coach luisteren
 
Er zal best een plan achter zitten, maar dat betekend niet persé dat dat een goed plan is natuurlijk. Benen één keer per week en biceps/triceps twee keer per week? Tenzij je hebt aangegeven dat je benen veel minder belangrijk vind dan je armen vraagt dat misschien wel wat uitleg. Iemand die net weer begint zou ik in ieder geval zeker nog geen split als dit laten doen, omdat je snelle regains laat liggen.
 
Thanks heren,

Ik zal dan verder doen met het schema. Wou dit gewoon vragen omdat ik soms zie in sommige posts mensen die splits doen, dat de rest hun UB/LB of PPL aanraadt meestal (door frequentie enz en als ze natty zijn, wat ik ook ben) daarom dat ik nieuwsgierig was naar jullie mening
 
Er zal best een plan achter zitten, maar dat betekend niet persé dat dat een goed plan is natuurlijk. Benen één keer per week en biceps/triceps twee keer per week? Tenzij je hebt aangegeven dat je benen veel minder belangrijk vind dan je armen vraagt dat misschien wel wat uitleg. Iemand die net weer begint zou ik in ieder geval zeker nog geen split als dit laten doen, omdat je snelle regains laat liggen.
Ik vroeg me dat ook af maar zoals ik in mijn OP zei hij vond dat ik (als ik goed bezig was 85kg 18% vet en kwam van 88KG 20%vet toen) goed reageerde op de splits dus hij wou mij niet onnodig bv 6X week doen trainen ofzo. Dusja had me toen erbij neergelegd maar zelf probeer ik altijd voor toch 2xweek elke spier te trainen als ik hem zag naar veel topics te lezen hier.
Hij is gekend hier in de regio waar ik woon (Vroeger ook BB gedaan en gewonnen 1 of 2x denk ik en 2 van zijn atleeten hebben nu ook onlangs gewonnen, well swimwear model ofzo dus niet met extreme benen hehe)
Maar zal uiteindelijk zoals jullie zeggen zijn plan volgen en zien waar het me naartoe brengt of wat hij in gedachten heeft :)
 
Zoals eerder aangegeven: je hebt bewust gekozen voor een coach die je daar waarschijnlijk flink voor betaalt, volg dan ook zijn plannen op. De clan die hier iedereen een split afraad lult elkaar over het algemeen ook maar gewoon na.
Als je na verloop van tijd merkt dat je resultaten niet zijn zoals gehoopt kan je altijd nog op zoek gaan naar een nieuwe coach.
 
Ik vroeg me dat ook af maar zoals ik in mijn OP zei hij vond dat ik (als ik goed bezig was 85kg 18% vet en kwam van 88KG 20%vet toen) goed reageerde op de splits dus hij wou mij niet onnodig bv 6X week doen trainen ofzo. Dusja had me toen erbij neergelegd maar zelf probeer ik altijd voor toch 2xweek elke spier te trainen als ik hem zag naar veel topics te lezen hier.
Hij is gekend hier in de regio waar ik woon (Vroeger ook BB gedaan en gewonnen 1 of 2x denk ik en 2 van zijn atleeten hebben nu ook onlangs gewonnen, well swimwear model ofzo dus niet met extreme benen hehe)
Maar zal uiteindelijk zoals jullie zeggen zijn plan volgen en zien waar het me naartoe brengt of wat hij in gedachten heeft :)
Bij zulke fysieken is kracht en massa op je benen minder belangrijk. Als zijn plan je de resultaten geeft die jij zoekt dan heeft hij zijn werk goed gedaan.

Zoals eerder aangegeven: je hebt bewust gekozen voor een coach die je daar waarschijnlijk flink voor betaalt, volg dan ook zijn plannen op. De clan die hier iedereen een split afraad lult elkaar over het algemeen ook maar gewoon na.
Als je na verloop van tijd merkt dat je resultaten niet zijn zoals gehoopt kan je altijd nog op zoek gaan naar een nieuwe coach.
Splits kunnen prima werken, ik zou er in de beginfase alleen liever meer uithalen qua krachtopbouw dmv een FB/UBLB beginnersschema. Meer kracht betekend uiteindelijk dat je meer gewicht kan verplaatsen en dus meer massa kunt pakken.
 
Thanks alvast heren

Ik zal verder doen, misschien bij schouders wat leg extensions en curls insteken voor een lichte benen training extra hehe

Sterling valt al bij al mee, 40e de maand, als je bv 3 / 6 maand neem is er korting enz dus vergeleken met andere dat ik had gezien vond ik dit goed meevallen

Zal zien hoe het verloopt na 2/3 maand dan zie ik verder wat ik doe naargelang resultaat
 
Thanks alvast heren

Ik zal verder doen, misschien bij schouders wat leg extensions en curls insteken voor een lichte benen training

Zelf "aankloten" binnen een uitgegeven schema is meestal geen goed idee. Kap dan met die coach en stel zelf iets op.
 
Back
Naar boven