XXL Nutrition

Advies gevraagd over nieuw schema

Bezoekers in dit topic

MinorKing

Novice
Lid geworden
10 mei 2017
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
63kg
Beste mensen,


Ik ben een beginner met ontzettend weinig spiermassa. Ik heb een aantal medische condities die mij belemmeren waardoor ik absoluut geen squats en deadlifts mag doen (ernstige osteoporose als twintiger, ernstige lordose en een ander verloop van mijn zenuwen door een open ruggetje bij geboorte). Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind maar moeten stoppen door botbreuken wegens een ongeluk. Vorige maand heb ik mijn oude schema opgepakt en zit nu weer op het oude niveau. Echter lijk ik nu met mijn fullbody schema te stagneren en ik heb een slecht gevoel over het schema dat ik volg. Mijn oude schema zag er alsvolgt uit:


Dumbell Chest Press (start gewicht was 8 kg, nu 14 kg)

Shoulder Dumbbell Press (startgewicht was 6 kg nu 10 kg)

Lat pulldown (startgewicht was 20 kg, nu 25 kg)

Leg Press (nu 110 kg bij correcte uitvoering)

Triceps pushdown (nu 12,5 kg)

Biceps Preacher Dumbbell Curls (12 kg)


Ik trainde 3x per week en had 3 sets van 12 herhalingen. Ik ben me zeer bewust dat Stronglifts of Starting Strength de beste fullbody schema’s zijn en deze oefeningen moeilijk vervangen kunnen worden. De squats en deadlifts vallen af (op advies van 2 verschillende artsen en een fysiotherapeut) en ik train altijd alleen dus ik heb geen spotter voor de barbell oefeningen. Ik wil echter zo goed mogelijk trainen met de middelen die ik heb. Zoals gezegd is er de afgelopen 2 weken geen progressie/weinig progressie in mijn schema terwijl mijn voeding heel goed in orde is.