MuscleMeat

Advies gevraagd over trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Steef_x

Novice
Lid geworden
3 jul 2017
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m75
Hoi!

Ik wil graag jullie advies over mijn fitness schema. Ik heb jaren geleden een ongeluk gehad waarbij ik opnieuw heb leren lopen. Na de revalidatie ben ik in een zwart gat gevallen. Hier wil ik nu uit. Ik train al een tijdje maar wil nu eindelijk eens een goed schema gaan volgen maar weet niet zo goed hoe.
Zit dit schema een beetje goed in elkaar? Hebben jullie nog aanpassingen of tips?

Ik ben zelf een vrouw van 175 cm lang, 73 kilo. Mijn doel is om in vorm te komen. Mij sterker en fitter te voelen. De benen wil ik graag 2 keer in de week trainen om zo kracht te krijgen in mijn benen en te behouden.

Maandag: Benen en schouders

· Squaten

· Leg Press

· Leg Extensions

· Lying leg curl

· Calf raises

· Dumbell front raise

· Dumbell shoulder press

· Dumbbell Lateral Raise

· Barbell upright row


Dinsdag: Borst en triceps

· Machine Chest Press

· Dumbbell Press

· Dumbell flyes

· Dumbell pullover

· Cable tricep extension with v-bar

· Triceps Pushdown

· Triceps kickback

· Reverse grip triceps pushdown


Donderdag: Rug en biceps

· Seated Rows

· Deadlift

· Dumbell row

· Lat pulldown

· Standing cable curl

· Hammer curls

· Dumbel biceps


Vrijdag: Benen en (Dit wisselt per week wat ik als 2'de keer 'erbij' train) Oefeningen zijn hetzelfde als hierboven beschreven)
 
Wat is je trainingservaring tot nu toe en wat is de reden dat je zo veel oefeningen wilt doen, op dinsdag bijv 4 verschillende triceps oefeningen nadat je die ook al aanpakt met een deel van je borst oefenigen.

Waarom kies je niet een bewezen fullbody of UB/LB schema?
 
Als je maandag je schouders gaat doen, gaat dinsdag je borst daar niet happy mee zijn :) Ik zou dinsdag & donderdag omwisselen.
 
Wat is je trainingservaring tot nu toe en wat is de reden dat je zo veel oefeningen wilt doen, op dinsdag bijv 4 verschillende triceps oefeningen nadat je die ook al aanpakt met een deel van je borst oefenigen.

Waarom kies je niet een bewezen fullbody of UB/LB schema?

Ik heb een tijdje een UB/LB schema gevolgd en vond mijn bovenlichaam trainen op die manier vrij zwaar en moeilijk vol te houden. Vind persoonlijk 2 spiergroepen per dag leuker om te doen.
 
Als je maandag je schouders gaat doen, gaat dinsdag je borst daar niet happy mee zijn :) Ik zou dinsdag & donderdag omwisselen.

Ah! Bedankt voor de tip! Ik wissel het om.
 
Ik heb een tijdje een UB/LB schema gevolgd en vond mijn bovenlichaam trainen op die manier vrij zwaar en moeilijk vol te houden. Vind persoonlijk 2 spiergroepen per dag leuker om te doen.

Als je wilt doen wat je leuk vind moet je dat vooral doen, wil je efficiënt vooruitgang boeken, dan zou ik toch echt een ander schema proberen, als UB/LB niet bevallen is zou ik een fullbody schema proberen.
 
Gewoon lekker doen wat je leuk vind meid.

Als je wilt doen wat je leuk vind moet je dat vooral doen, wil je efficiënt vooruitgang boeken, dan zou ik toch echt een ander schema proberen, als UB/LB niet bevallen is zou ik een fullbody schema proberen.

Jeezes zeg... altijd maar dat papegaaien gepraat over die schema's als 5x5 etc...
 
Zeg ik ergens 5x5?
 
Dank jullie voor de meningen! Ik ga weinig vooruitgang boeken met mijn huidige schema?

Ik wil graag minimaal 4 keer per week 1,5 a 2 uur sporten. Dit omdat ik het ook gewoon leuk vind om te doen. Fullbody vind ik om deze reden niet goed bij mij passen. Ik wil juist meerdere oefeningen per spiergroep doen ipv oefeningen die gecombineerd verschillende spieren trainen.
 
Dank jullie voor de meningen! Ik ga weinig vooruitgang boeken met mijn huidige schema?

Ik wil graag minimaal 4 keer per week 1,5 a 2 uur sporten. Dit omdat ik het ook gewoon leuk vind om te doen. Fullbody vind ik om deze reden niet goed bij mij passen. Ik wil juist meerdere oefeningen per spiergroep doen ipv oefeningen die gecombineerd verschillende spieren trainen.

Hangt natuurlijk van je voeding af etc... en in het begin ga je natuurlijk vooruitgang maken. Het belangrijkste is dat je progressief kan overladen met een schema. Dus langzaam meer gewicht toevoegen enzo.
En dat gaat vaak niet met zulke schema's omdat er gewoon teveel volume gedraaid wordt op de kleinere spiergroepen. Wat het herstel in de weg zal staan en dus de mogelijkheid om sneller op te bouwen.

Maar voorlopig kan je een heel end met zulke schema's.
 
Ik denk dat er manieren/schema's zijn die je meer kunnen bieden. Je geeft aan dat je benen achterlopen, maar het aantal oefeningen wat je voor je benen in je schema verwerkt is vrij karig t.o.v. andere veel kleinere spiergroepen. Ik geef toe dat je niet hebt aangegeven hoeveel sets je per oefening wilt doen, dus dat kan nog wat voordeel voor je benen opleveren, en je wilt je benen twee keer per week aanpakken, maar op die dag ook nog een avan je andere spriergroepen.
 
Hangt natuurlijk van je voeding af etc... en in het begin ga je natuurlijk vooruitgang maken. Het belangrijkste is dat je progressief kan overladen met een schema. Dus langzaam meer gewicht toevoegen enzo.
En dat gaat vaak niet met zulke schema's omdat er gewoon teveel volume gedraaid wordt op de kleinere spiergroepen. Wat het herstel in de weg zal staan en dus de mogelijkheid om sneller op te bouwen.

Maar voorlopig kan je een heel end met zulke schema's.

Ah Duidelijk! Mag ik vragen wat jij mij zou aanraden om te doen? Waarmee ik het snelst vooruitgang kan gaan boeken?
 
Ah Duidelijk! Mag ik vragen wat jij mij zou aanraden om te doen? Waarmee ik het snelst vooruitgang kan gaan boeken?

Eventueel een push pull legs template en dan een 2de sessie benen inlassen op dag 4 zoals je sowieso van plan was.

Hier staat bv wel een leuke:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik volg trouwens 4 sets van 15/12/10/8. De volume schroef ik per rep omhoog.
 
Je zou een PPL schema kunnen pakken ja en dan misschien PLPL er van kunnen maken. Of een schema zoals RaceRookie heeft volgen, hij doet elke training afwisselend squatten en deadliften en de overige oefenigen/spiergroepen met een lagere frequentie.
 
Eventueel een push pull legs template en dan een 2de sessie benen inlassen op dag 4 zoals je sowieso van plan was.

Hier staat bv wel een leuke:
[Link niet meer beschikbaar]

Hier heb ik nog niet eerder van gehoord! Ga ik mij even in verdiepen. Dankje!
 
Je zou een PPL schema kunnen pakken ja en dan misschien PLPL er van kunnen maken. Of een schema zoals RaceRookie heeft volgen, hij doet elke training afwisselend squatten en deadliften en de overige oefenigen/spiergroepen met een lagere frequentie.

Bedankt voor de tip!
 
Ik volg trouwens 4 sets van 15/12/10/8. De volume schroef ik per rep omhoog.

Als je dat voor alle oefening zo doet dan pak je je benen in verhouding niet zwaar aan, ook niet als je ze twee keer per week traint binnen je schema.
 
Back
Naar boven