AndroidHealthClinic

Advies gevraagd: Schouderproblematiek en een aantal oefeningen

Bezoekers in dit topic

Peterminator

Cool Novice
Lid geworden
15 mrt 2016
Berichten
120
Waardering
51
Lengte
1m84
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Hey allemaal,

Even een inleiding:
Sinds ik kind was, ben ik extreem lenig ivm hypermobiliteit. Vooral mijn rechter schouder is extreem hypermobiel. Schiet snel uit de kom, zonder pijn.

Nu train ik een jaar of 2,5 en begin ik steeds zwaarder te liften. 1RMmax: 190kg deadlift, 130kg squat, 105kg benchpress, 70kg overhead press. Dit op bodyweight 84,4kg nuchter (in de cut).

Maar nu komt het probleem:
Ik kwam altijd weg met goed op mijn houding letten, maar de zwaartekracht begint steeds meer tegen te werken. Vandaag deadliften en tijdens de lift schoot mijn rechter arm uit de kom (gelukkig bij 140kg). Ik kan ook nog steeds geen wide grip pull ups. Geprobeerd te versterken met scalpulair pull ups, maar dan hoor ik alles schuren en kraken en doet dit ook zeer. Vooral bij het gebied van de binnenkant van de rhomboid. Lat pulldowns lukt ook niet zwaar, 59kg Max zonder vorm te verliezen. Als ik de lat pulldown doe waarbij iedere arm gewicht apart kan verplaatsen lukt dit ineens met 100kg??!!!

De vragen:

- Is er iemand die dit herkent? Hoe ben jij hiermee omgegaan, moet ik mijn schouders sterker maken of moet ik accepteren dat mijn lichaam niet zwaarder kan?
- iemand een idee hoe ik met mijn beperkingen toch ooit nog een wide gripp pullup zou kunnen?


Bedankt voor het lezen!!!
 
2E720B33-45D8-4F3F-B19D-8901DAA90234.jpeg
Ter verduidelijking. Foto 1:de linker foto het rode vlak laat zien waar de pijn zit.

0A09D954-8CC6-4903-A91C-EA6BD40FF52F.jpeg
Foto 2: De lat pulldown waarbij ik wel voldoende gewicht kan verplaatsen.
 
Back
Naar boven