Fitness Seller

Advies gevraagd tav squat/haltersteunen

Bezoekers in dit topic

Hallo allemaal,

Vroeger heb ik als student veel aan krachttraining gedaan in de sportschool. Toen ik begon te werken is dat helaas allemaal verwaterd. Nu wil ik het weer oppakken, maar wel door een kleine homegym te maken. Ik wilde in ieder geval beginnen met een halterbank/squatrek. Nu heb ik onlangs de multifunctionele bank van virtufit gekocht, misschien was ik heel naïef, maar dat ding werkt echt voor geen meter. De meerdere functionaliteiten erop zijn echt waardeloos, met mijn lengte (1.97) zijn de oefeningen niet fatsoenlijk uit te voeren. Daarnaast zitten de haltersteunen voor mij veel te dicht op elkaar.. Dus.. ik ga hem retourneren.

Nu wil ik wel zorgvuldig zijn met mijn volgende aankoop. Ik zie zo ontzettend veel verschillende soorten banken en squat/haltersteunen, dat ik niet echt weet wat nu verstandig is om te kopen. Het liefst zou ik een los rek willen hebben die ik kan gebruiken voor te squatten en voor benchpress. En daarbij uiteraard een stevig bankje (preacher pad leuk om bij te hebben maar niet noodzakelijk). Inmiddels ben ik er ook wel achter dat goedkoop duurkoop is..
Mijn budget licht idealiter rond de 400 euro,

Wat zouden jullie adviseren voor een trainingsbank en losse squat/haltesteunen?

Groet
 
Inmiddels ben ik er ook wel achter dat goedkoop duurkoop is..
Wil je hier niet wederom voor vallen zou ik je toch aanraden het budget ietsje op te rekken en een degelijke powerrack en bank kopen...
 
Wat vinden jullie hiervan?
Ruim voldoende belastbaar voor de eeste jaren. Voor meer gevorderde atleten (powerlifters) zal dit natuurlijk wat krap zijn.
 
ATX Squat Stands SQS-510 en ATX MBX-610 bankje.

Zit je net boven de 400 euro en kun je jaren mee vooruit.
 
Back
Naar boven