Fitness Seller

Advies gevraagd voor 14 jarige kloeke kerel.

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid sinds
20 mrt 2011
Berichten
11.895
Waardering
3.620
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,

Ik heb een leerling van 14 jaar met het lichaam van een 17 jarige (Belg met Afrikaanse roots).
Hij traint 3 a 4 keer per week in Basic fit.
Hij vroeg me om hem een schema op te stellen. Hij wil eerst een beetje vet verliezen en dan groter en gespierder worden.
Hij kan drie a vier keer per week maximaal 70 minuten trainen.
Wat kan ik hem aanraden als schema op vlak van soort oefeningen en aantal reps en sets.

Alvast bedankt.
 
Dan is hij waarschijnlijk 17.
Lekker vroeg met pensioen enzo.

Wat heeft hij ter beschikking, b.v. sportschool?

Anders lichaamsgewicht oefeningen, squats push up's pull up s dips etc etc. Eventueel met verzwaarde rugzak. Net als tijdens covid.

Daarnaast is het beter om ook spelsporten op te nemen voor het samenspelen. Judo is ook top.
 
Ik zou sowieso voor een full body gaan.
 
Als ie 14 is heeft ie sowieso niks in de gym te zoeken in z'n eentje. Dus begeleiden. En 'm dan gewoon wat plezier laten hebben ipv hem aan een schema pinnen in de hoop dat je de volgende Coleman hebt ontdekt.
 
Hallo iedereen,

Ik heb een leerling van 14 jaar met het lichaam van een 17 jarige (Belg met Afrikaanse roots).
Hij traint 3 a 4 keer per week in Basic fit.
Hij vroeg me om hem een schema op te stellen. Hij wil eerst een beetje vet verliezen en dan groter en gespierder worden.
Hij kan drie a vier keer per week maximaal 70 minuten trainen.
Wat kan ik hem aanraden als schema op vlak van soort oefeningen en aantal reps en sets.

Alvast bedankt.
Wat traint ie nu dan, en waarom zou jij hem advies moeten geven ?
Gaat ie onder jouw begeleiding trainen ?
 
Wat traint ie nu dan, en waarom zou jij hem advies moeten geven ?
Gaat ie onder jouw begeleiding trainen ?
Tijdens de lessen Nederlands praten we over vanalles en nog wat. Ook sport kwam ter sprake. Ze zagen aan mijn lichaamsbouw dat ik sport. Zo zei ik dat ik in een Basic fit te Tubize trainde. Hij zei dat hij in Halle trainde. Heel dichtbij.
Na de les sprak hij me aan en vroeg me tips om een programma op te starten.
Ik ga hem inderdaad geen deadlifts en squats aanraden omdat dat technisch zeer moeilijke oefeningen zijn.
Ik zou hem voorlopig enkel op machines laten trainen.
Ik ga hem niet begeleiden. Ik geef hem gewoon wat advies.

En inderdaad, het zal een full body schema moeten zijn.
Maar hoeveel reps, hoeveel sets.... Voor zo'n jong iemand gelden onze schema's niet echt denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon 3x8 en elke oefening correct leren uitvoeren
 
Kan beter atletiek gaan doen of een groepsport en langzaamaan gaan liften als hij 16 is. Ik ging al vanaf mijn 13de naar de gym maar die eerste paar jaar waren zinloos voordat je bijna helemaal uitgegroeid bent. Als puber ben je al anabool bezig door gewoon een beetje redelijk te eten; spieren groeien met de dag
 
Kan beter atletiek gaan doen of een groepsport en langzaamaan gaan liften als hij 16 is. Ik ging al vanaf mijn 13de naar de gym maar die eerste paar jaar waren zinloos voordat je bijna helemaal uitgegroeid bent. Als puber ben je al anabool bezig door gewoon een beetje redelijk te eten; spieren groeien met de dag
Ja dat zei ik hem ook. Ik raad bijna iedereen BJJ aan. Je krijgt er een sterk en mooi lichaam van, en je ontwikkelt extreem uithoudingsvermogen onder spanning. Maar hij wil fitnessen.
 
Back
Naar boven