XXL Nutrition

Advies gevraagd voor beginner

Bezoekers in dit topic

3kagit

Novice
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Goedenavond allemaal.

Ik zal heel kort iets over me zelf vertellen.
Leeftijd: 32
Lengte: 1.80
Gewicht: 71 KG

Over het algemeen eet ik gezond, ik gebruik geen suiker, geen enkel frisdrank, geen chips, snoep e.d.
Meestal 1x per week vis, 1x vlees, 2x kip, meestal rijst met quinoa met spelt.
Kwa brood alleen bruinbrood en alleen s middags, avondeten geen brood.
Gezond eten is een gewoonte voor mij en ik geniet er van.

Helaas rook ik wel en drink meestal 2 dagen per week wijn/whisky
Elke dag 2 kopjes koffie uiteraard zonder suiker.
Als baan ben ik een chauffeur waar ik niet te veel beweeg.

Ik heb een gemiddelde buik, als ik een voorbeeld moet geven zie foto:
https://happyhealthy-1e89.kxcdn.com/wp-content/uploads/vetpercentage-mannen-vrouwen.jpg
20-22 %

Ik vind dat ik te mager ben voor mijn lengte, dus ik wil aankomen maar tegelijkertijd wil ik ook heel graag buikvet verbranden en conditie opbouwen.
Nu ben ik vorige week gestart met fitnessen, ik ben 3 dagen geweest.
Elke dag 30/45 minuten cardio gedaan.
Deze week wil ik ook meer krachttraining doen.
Ik ga ook zeker 3 tot 4 dagen per week fitnessen.

Ik ben totaal onbekend met fitness termen.
Graag zou ik advies willen hebben hoe ik het beste kan aanpakken.
Dus aankomen maar ook vet verbranden.

Alvast bedankt.
 
Ik raad jou aan om een fullbody 3x5 of 5x5 schema te volgen voor minstens 3 á 4 maanden voordat je begint aan ander soort schema's (langer is natuurlijk altijd beter). Hier zul je momenteel veel meer baat bij hebben dan met een ander schema. Het grootste voordeel aan zo'n schema is dat je gewichten omhoog zullen vliegen op de basisoefeningen, je leert de basis oefeningen met goeie techniek uit te voeren en het schema zal jou met je neus op de feiten drukken qua voeding E.T.C.

Hier zijn een paar (3x5/5x5) schema's die je eventueel zou kunnen gaan volgen:
- Stronglifts/starting strength focust echt alleen maar op de basis oefeningen zonder extra ditjes en datjes.
- Greyskull LP hierbij is de laatste rep 1x5+ (rep-out) waardoor je dus meer volume zal krijgen in het schema.
- Ice cream fitness is een schema waar wat meer extra oefeningen aan zijn toegevoegd (zoals meer arm werk)

Laat je niet afschrikken als dit schema saai lijkt. Ik wou in mijn beginners periode ook absoluut niet dit soort schema's gaan volgen omdat het me echt niks aan leek, toen kwam ik erachter dat er iets als ice cream fitness bestond en heb hier veel resultaten door bereikt. Sinds dien ben ik bijna verslaafd geworden aan dit type schema's :).

Hiernaast wil ik je aanraden om je vetpercentage op te laten meten en dan je caloriebehoefte uit te rekenen, hier kun je o.a. tdee.com voor gaan gebruiken.
 
Back
Naar boven