AndroidHealthClinic

Advies gevraagd voor Bulk schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

whycomplain

Novice
Lid geworden
18 mrt 2019
Berichten
19
Waardering
23
Lengte
1m89
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Hoi Allemaal!

Allereerst super dat dit forum bestaat, ik haal hier erg veel informatie uit en dankzij dit forum heb ik dan ook mijn eerste zelfgemaakte schema kunnen maken, alle moeite die iedereen in dit forum stopt wordt gewaardeerd. :D

Na een tijdje cutten is het nu tijd om te gaan bulken, mijn doel is om zo veel mogelijk spiermassa aan te komen, en dit door een "lean bulk" te gaan doen. Mijn doel is om rond de 0.3-0.5kg per week aan te komen. Hiervoor heb ik zelf een schema gemaakt en ik zou hiervoor graag wat advies willen vragen. Omdat een voedingsschema van heel veel factoren afhangt, hieronder wat info over mijzelf.

Gewicht: 83kg
Leeftijd: 27 jaar
Lengte: 1.89
Werk: bureau baan
fitness: 5x per week
Cardio: geen
stappen per dag: +- 7000

Indien ik informatie over het hoofd heb gezien, laat het me dan even weten in de comments! Alle tips en al het advies is welkom!:burns:

Thanks alvast
 

Bijlagen

  • voedinggschema bulk.pdf
    39,2 KB · Weergaven: 208
Ziet prima uit, zou alleen die tien gram whey bij 1 weglaten. En dan voor het slapen een bakje kwark of iets dergelijks.
 
Ik zou mikken op 0.25 p/ week
0.5 p/ week gaat te hard te vet.

Stop met stappen maken, focus op herstellen en tel je reps, sets en trainingen, als in een logboek.
Ga liggen als niet hoeft te zitten, ga zitten als je niet hoeft te staan, en sta stil als je niet hoeft te lopen.
Prep je maaltijden en hou de remote control binnen handbereik en de bank/ bed op loop afstand.
 
Ziet er op zich prima uit.

Gezien de hoeveelheden van je maaltijden.
Heb je die maaltijd 3 ooit al eens klaargemaakt?
Je andere maaltijden zijn namelijk qua volume relatief klein tov maaltijd 3.
 
Bedankt voor jullie reacties!

Solway Firth ik ga dit meenemen in mijn schema. goede tip!


RonnReeves duidelijk! bedankt voor de tips


marina1975 Maaltijd 3 heb ik nog niet klaargemaakt, bedoel je hiermee dat jij maaltijd 3 iets kleiner zou maken, en dit zou toevoegen bij de andere maaltijden om de hoeveelheden van de maaltijden meer in balans te brengen?

 
Als je lean wilt gainen verhoog je je dagelijkse inname met 250Kcal tov nu, kijk dat 10-12 dagen aan en pas dat aan. ¨zomaar" 3500Kcals gaan eten zegt me niks
 
Als je lean wilt gainen verhoog je je dagelijkse inname met 250Kcal tov nu, kijk dat 10-12 dagen aan en pas dat aan. ¨zomaar" 3500Kcals gaan eten zegt me niks
Bedankt voor de feedback! Ik heb juist bewust iets lager ingezet omdat ik zelf niet zo veel beweeg buiten de gym om. (zittend beroep). En met de gedachten dat als ik niet aankwam, ik de kcal inname ga verhogen. Adviseer jij om al met 3750 te beginnen ipv 3500? Zo ja, wat is de reden hierachter?
 
Bedankt voor de feedback! Ik heb juist bewust iets lager ingezet omdat ik zelf niet zo veel beweeg buiten de gym om. (zittend beroep). En met de gedachten dat als ik niet aankwam, ik de kcal inname ga verhogen. Adviseer jij om al met 3750 te beginnen ipv 3500? Zo ja, wat is de reden hierachter?
vanaf wat je at voor dat je begint met LB, niet Nu in de zin van dit schema.
 
vanaf wat je at voor dat je begint met LB, niet Nu in de zin van dit schema.
Ah ik begrijp hem! Ten opzichten van mijn oude cut schema. Deze zat op 2330kcal, lijkt me een beetje weinig om dit +250 te doen. Hoe kijk jij hier naar?
 
Maaltijd 3 heb ik nog niet klaargemaakt, bedoel je hiermee dat jij maaltijd 3 iets kleiner zou maken, en dit zou toevoegen bij de andere maaltijden om de hoeveelheden van de maaltijden meer in balans te brengen?
Ik denk inderdaad dat je je qua volume aardig vergist in maaltijd 3.
150 gr ongekookte rijst is al een aardig bord vol. En groente vergis je je ook aardig in. De meeste mensen die "veel" groenten denken te eten halen vaak maat 150 gram....

Ik weet niet hoeveel je maaltijd 3 nu is?
 
Ik denk inderdaad dat je je qua volume aardig vergist in maaltijd 3.
150 gr ongekookte rijst is al een aardig bord vol. En groente vergis je je ook aardig in. De meeste mensen die "veel" groenten denken te eten halen vaak maat 150 gram....

Ik weet niet hoeveel je maaltijd 3 nu is?
150 gram ongekookte rijst is inderdaad een flink bord. Ik heb met alle bovenstaande tips het schema aangepast naar een lager Kcal behoefte en maaltijd 3 daarbij ook een stuk kleiner gemaakt.

Bullshark bedankt voor de tip m.b.t. het kcal behoefte. Ik hoor graag hoe je over de volgende aanpassing denkt.

Groetjes!
 

Bijlagen

  • voedinschema 3000 kcal.pdf
    39 KB · Weergaven: 86
Ik begin altijd ontbijt met Havermoutpap, langzame eiwitten en carbs waar je een basis mee opbouwt.
(150g Havermout met 750/800ml melk)
 
Hier ook altijd de start met havermout of muesli (van Zoelen, cheap en basic... zitten alleen wat rozijnen en zonnebloempitten in). Kan ook in kwark als je nier warm wil. Wordt dan wel metselen. :D
 
Volgens mij ben je opgelicht bij de slager. 1 gr eiwit in 100 gram rundergehakt?

Edit: De macros van de tomatensaus kloppen ook niet. Ik zou alles even controleren. Voordat je verkeerde conclusies gaat trekken n.a.v. dit voedingsschema.
 
Hi thomas238 bedankt voor je berichtje! Je hebt inderdaad gelijk, bij beide producten stonden de eiwitten en de koolhydraten omgedraaid. Maakt gelukkig niets uit voor de Kcal. maar toch bedankt voor het melden, het is nu aangepast. :rocknana:

Inderdaad een goed idee om alle producten even voor 1 dag te scannen met myfitnesspall. Handige tip!
 
Inderdaad een goed idee om alle producten even voor 1 dag te scannen met myfitnesspall. Handige tip!
Check evengoed op t product. Er staan best veel fouten in mfp. Ook bij gescande producten.
 
Back
Naar boven