AndroidHealthClinic

Advies gevraagd voor voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
4 aug 2017
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
68kg
Hoihoi,
Hierbij wil ik graag mijn nieuwe voedingsschema posten en zou het fijn vinden als jullie het willen controleren/advies willen geven. Ik train nu 5 dagen in de week, 5 dagen krachttraining met split schema, en daarbij cardio om een calorietekort te creëren (https://forum.bodybuilding.nl/topics/cutten-hoe-begin-ik.112937/)
Mijn gewicht hangt tussen de 72 en 73 kilo in, en ik ben 169 centimeter. Vetpercentage heb ik nooit precies laten opmeten maar schat ik rond de 25%
Dit is mijn schema:

Ontbijt
Franse Kwark Mager
Aardbei Goodies
Lunch
3x Snee Bruin brood
3x Jonge kaas
Smeerboter
3 Eieren
Diner
Kmkommer/Tomaat/Sla
Mais
1 Lap kipfilet
Kookboter
Tussendoortjes
1 Appel
0,5 blik ananas
Franse Kwark Mager

KCAL: 2370
Eiwitten: 194
Koolhydraten: 170
Vet: 83

Bedankt alvast!
 
Heel onduidelijk met name het aantal gr's, ik zie namelijk maar 5 eiwit porties met weinig eiwit waarde, 100gr kip bevat namelijk +/- 20gram eiwit, laat staan de magere kwark van 100gr deze bevat +/- 10gram eiwit en ei deze bevat per eiwit +/- 4gram eiwit.

Persoonlijk zou ik je eiwitten wat omhoog halen. Je sport erg vaak en doet cardio, je bent vrij lang, op deze manier zal er niet veel van je overblijven.

Benieuwd wat andere zeggen.
 
Heel onduidelijk met name het aantal gr's, ik zie namelijk maar 5 eiwit porties met weinig eiwit waarde, 100gr kip bevat namelijk +/- 20gram eiwit, laat staan de magere kwark van 100gr deze bevat +/- 10gram eiwit en ei deze bevat per eiwit +/- 4gram eiwit.

Persoonlijk zou ik je eiwitten wat omhoog halen. Je sport erg vaak en doet cardio, je bent vrij lang, op deze manier zal er niet veel van je overblijven.

Benieuwd wat andere zeggen.

Dank alvast voor de reactie!
Ik heb via de voedingswaardes van de producten zelf mijn berekeningen gemaakt... klopt er dan niet wat op de verpakking staat? Want op bijv. de magere Franse kwark van de jumbo staat dat er 11g eiwit per 100g kwark. Of reken ik dan fout? In het schema heb ik 500g kwark verwerkt. 200g kipfilet.
 
Of zou ik dat dan al opgelost hebben met een shake (2 scheppen) na mijn kt, voor mijn cardio?
 
Als je 194 gram eiwit hebt is dat meer dan zat. Op 72 kg heb je genoeg aan 140-175 gram eiwit (2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht.)

Weet je ook wat je onderhoud is qua kcal?
 
Als je 194 gram eiwit hebt is dat meer dan zat. Op 72 kg heb je genoeg aan 140-175 gram eiwit (2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht.)

Weet je ook wat je onderhoud is qua kcal?
Yes qua onderhoud had ik berekend met beide formules en kwam ik ongv op 2400 uit..
 
Hou je met je onderhoud berekening ook rekening met cardio? Of alleen met je kracht training?

Als je alleen met je kracht training rekening houd val je dan nu af door de cardio?

Zo niet dan kan je 100-200 kcal minder gaan eten.
Hou je eiwitten op 160-175 gram en je vetten op 0,8-1 gr per kg lichaamsgewicht.

Je hebt je koolhydraten ook nodig als je zoveel sport.
 
Ik heb het schema gebruikt van de sticky op het forum en heb daar activiteitsfactor 1,55 ingevuld. Daarbij kwam ik uit op 2457 kcal en 2394 kcal als onderhoud. Dus val ik af door cardio. Ik heb iets met de waardes gesleuteld dus nu komen de percentages goed uit!
Dankjewel!
 
Back
Naar boven