MuscleMeat

advies gevraagd: zoek een moto (250 a 400 cc) zonder versnellingen, dus wellicht scooter, ... enig i

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Beste,
het zou interessant zijn mocht ik de wagen gedurende de week aan mijn vrouw zou laten en ik met de moto van La Hulpe naar Gent zou rijden (of Brussel).. Ik zou dus iedere dag tussen de 20 a 100 km totaal rijden.
Ik dacht aan volgende modellen
Sym gts 300 evo
honda sh300i
joymax 300

Ik zoek tweedehands, max 2500 euro.
Zijn er betere keuzes? Te vermijden modellen? Aan te raden modellen?

Of denken jullie dat 50 km heen te veel is in bijv de koude winter?
 
Een Vespa XL ofwel de Holleeder scooter.

CC84CAAB-E610-41A6-9A53-F5E19FA4E147.jpeg
 
In België mag je op B rijbewijs motoscooter rijden, toch? Zouden ze hier in Nederland ook moeten doen.

Ik zou goedkoop wagentje kopen. Altootje ofzo. In de winter gaat je een scooter verschrikkelijk tegenstaan.
 
In België mag je op B rijbewijs motoscooter rijden, toch? Zouden ze hier in Nederland ook moeten doen.

Ik zou goedkoop wagentje kopen. Altootje ofzo. In de winter gaat je een scooter verschrikkelijk tegenstaan.
het is om de twee uur durende files te vermijden naar Gent (en zelf Brussel) en enkel met 125 cc mag je rijden als je een autorijbewijs B hebt. Dat is te licht. Daarom kies ik voor de zwaardere maar niet te zware modellen.
 
Uit je rijtje zou ik zelf de honda verkiezen. Is over het algemeen goed spul wat ze maken.
 
Is dat snel en zwaar genoeg voor 40 km autosnelweg?
Met zo 1 op de autosnelweg zou ik niet aanraden :p dan idd wat zwaarders kopen of gewoon een goedkope auto.
 
Met zo 1 op de autosnelweg zou ik niet aanraden :p dan idd wat zwaarders kopen of gewoon een goedkope auto.
Prijs is niet het probleem, de file is het probleem/
 
Ik vond een Maxsym 400 i met abs van 2014, 10 000 km voor 2000 euro. Dat lijkt me te mooi om waar te zijn.
 
Mijn vader heeft die sym 300. Hij gebruikt hem met goed weer dagelijks en hij is hier heel tevreden over. Deze rijd ook fijn op,90km/u wegen.
 
Mijn vader heeft die sym 300. Hij gebruikt hem met goed weer dagelijks en hij is hier heel tevreden over. Deze rijd ook fijn op,90km/u wegen.
90 km per uur op de snelweg is wat nipt, niet? Ik vond een Maxsym 400 cc voor een mooie prijs...Ik ga eens goed moeten nadenken. Het wordt minstens een 300 c max een 400 cc
 
90 km per uur op de snelweg is wat nipt, niet? Ik vond een Maxsym 400 cc voor een mooie prijs...Ik ga eens goed moeten nadenken. Het wordt minstens een 300 c max een 400 cc
Oh maar hij rijd sneller hoor, maar tot 90 is aangenaam
 
Het wordt wellicht de Maxsym 400i.
Morgen ga ik een testrit maken... excited....
 
Fijn ding, testrit gaat je wss goed meevallen
 
Fijn ding, testrit gaat je wss goed meevallen
Hij vraagt 2000 euro, maar er staat "bieden vanaf 1500 " en niemand heeft reeds geboden.
Breng ik dan best een bod uit, ter plaatse, na de testrit? En bied ik dan 1500?
 
Van welk bouwjaar is hij en hoeveel km?
Als de km stand boven 10.000 is 1500 zeker voldoende
Naar mijn mening altijd een testrit doen voor het bieden, mss staan er wel krassen op of kapotte kappen, slecht banden, dan kun je onder de 1500 gaan
Zeker niet kopen als hij niet vlot start of hapert tijdens het optrekken, ook eens naar de cilinder kijken voor olie-sporen
 
Sym is over het algemeen wel een goed merk
 
Zie net op 2dehands.be dat de prijzen richting de 3000gaan, dus in goede staat mss toch uiteindelijk 2000 bieden als hij niet lager wilt gaan
 
Zie net op 2dehands.be dat de prijzen richting de 3000gaan, dus in goede staat mss toch uiteindelijk 2000 bieden als hij niet lager wilt gaan
Ja voor het jaar en aantal km is 2000 euro echt een correcte marktprijs.
Ik zie wel hoe het loopt. Ik moet straks gaan, rond 15u00. Benieuwd.
 
Back
Naar boven