AndroidHealthClinic

Advies gevraagd

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
4
ik ben nu 4 en een halve maand bezig. en ik groei vrij snel. Veel spiermassa maar ook vet. Ik weet mijn vetpercentage niet maar merk wel dat ik een dikere buik krijg. Ik vraag me af kan ik het beste doorgaan met bulken en voor de zomer alles er af. In de winter maakt vet toch niet zo veel uit. Of kan ik beter nu cutten zodat ik vet in spieren kan omzetten. Of mischien gewoon mijn bulk schema wat aanpassen??

Ik heb geen vast eetschema omdat dit niet kan door school en werk. Ik kan niet op vaste tijden eten. Maar mijn schema is ingeveer:

7 uur: creatine V12 met 300 ml sinaasappelsap en 2 vitamine c pillen

7:30 4 broodjes bruin volkoren (en als ik weinig tijd heb 2)
brinta met 250 mlkwark en 100 ml melk en lijnzaadolie 1 lepel
4 eitjes alleen eiwit

ongeveer 11 uur of half 11:
4 broodjes met halve bak kwark of whey shake en soms 150 gr. kip kip of bijv. een stuk kabeljouw 250 gram ofzo denk ik
ik wissel het af

2 uur: 2 broodjes en weer een halve bak kwark met 1 lepel lijnzaadolie

5 uur eten wat de pot schaft: vlees met groenten of rijst met kip.

7 uur: pauze op werk 2 broodjes.

9 uur trainen

10:10 whey shake met dextrose

10:35 brinta met 250 ml.kwark en
2 broodjes met een halve bak kwark

tussendoor drink ik ongeveer 3 / 4 liter water

Ik ben 1.85 en 83,5 kilo

Al het advies is welkom!!!!!!

Ligt er vooral aan wat je zelf wilt en wat je eigen doelen zijn lijkt mij. Ben je tevreden als je in de spiegel kijkt? Wil je toch gaan voor meer spier? Of heb je toch het idee dat je ietwat spier wilt opofferen om dat vet weg te werken en die droge look te krijgen. Het zijn jouw doelen en jouw lichaam. Let wel dat het nu winter is en de meesten gewoon doorbulken tot ongeveer 2 maanden voor de zomer en dan gaan cutten om 'droog' over het strand te lopen.

Ik persoonlijk hou er niet van om mijn vet% boven de 13-15 te laten komen maar doe gewoon waar je je zelf lekker bij voelt. Ik moet er trouwens nog wel bij zeggen dat cutten zeker niet plezierig is, je zit vaak aan eten te denken en daar kan je humeurig van worden, en cardio is ook niet iedereen z'n favoriete bezigheid :)

Ik wil nu nog veel spiermassa aanmaken. Dus dan toch maar bulken tot de zomer tenzij er te veel vet bij komt denk ik dan. Ik ga binnenkort eens mijn vet percentage opmeten. Boven de hoeveel % raden jullie aan te gaan cutten?

Je eet een beetje veel kwark, maar als jij het lekker en makkelijk vind ok..'S Ochtends eet je in verhouding een beetje veel, en 2 uur voor de training alleen maar 2 broodjes!? Je kan beter daar wat brinta en kwark plaatsen en sochtens de kwark weg en meer eieren/eiwitten op de kwark te vervangen.

Verder moet je gewoon kijken wat je persoonlijk het beste vind, in de winter is het het makkelijkst om te bulken (niemand ziet het vet laagje, en je zit toch vaak binnen) maar als je je vet egt te hoog vind worden, kan je ook een maandje cutten (of langer,weet niet wat je vet % is) dan verder bulken en voor de zomer weer cutten.

Laatst bewerkt:
Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven