AndroidHealthClinic

Bezoekers in dit topic

Eva1908

Novice
Lid geworden
11 jan 2016
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m69
Massa
62kg
Vetpercentage
27%
Hoi allemaal,

Mijn naam is Eva (24 jaar oud). Ik ben in juli 2015 begonnen met afvallen. In het begin woog ik 76kg bij een lengte van 169cm. Ik ben begonnen met (crash)diëten, hardlopen, springtouwen, freeletics workouts enz. In de periode tot september ben ik 8kg afgevallen tot 68kg. In deze periode sportte ik ongeveer 3 keer per week 30 a 45 minuten.

Toen stopte de progressie en heb ik een aantal sessies gedaan bij een voedingscoach. Zij gaf aan dat ik te weinig at en heeft toen mijn onderhoud berekend op 1950 kcal en is daar 300 kcal onder gaan zitten. Ik heb een tijd lang 1650 kcal gegeten, maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Ik besloot toen zelf te zakken naar 1450 kcal en dit doe ik tot op heden. De verhouding tussen koolhydraten, vetten en eiwit die ik aanhoud is 50/25/25. Sinds ik 1450 kcal eet ben ik verder afgevallen tot nu 62kg. Daarnaast ben ik begonnen met krachttraining in november. Dit doe ik nu 3 keer per week. Ik richt me (samen met mijn vriend) op compound oefeningen met wat aanvullende isolatie oefeningen.

Voorbeeld trainingsdag Push:
- Benchpress 4 x 10
- Incline press 3 x 10
- Military Press 4 x 10
- Side raises 3 x 10
- Tricep pushdown 4 x 10
- Tricep rope extension 3 x 10

Voorbeeld trainingsdag Legs:
- Squat 4 x 10
- Leg press 4 x 10
- Lunges 3 x 10 per been
- Leg extension 2 x 10
- Leg curl 2 x 8
- Calf raise 2 x 10

Ik ben nu op het punt dat ik niet meer vooruit ga in het verliezen van gewicht, terwijl ik graag nog 2kg kwijt zou willen. Ik weet dat gewicht niet alles zegt, maar ook qua vetpercentage ben ik nog niet waar ik wil zijn. Daarom doe ik nu na iedere krachttraining sessie ook nog 20 minuten hoge intensiteit cardio en regelmatig nog een duurloop in het weekend van zo'n 9km. We beginnen volgende week met een fullbody schema omdat ik in het huidige schema iedere spiergroep maar 1 keer per week train.

Ik merk dat ik vooruitga in kracht, maar weet ook dat spiermassa aankomen niet samengaat met afvallen. Daarom vraag ik me nu af wat wijsheid is om verder te komen. Mijn einddoel is een sterk, slank en strak lichaam. Doe ik de krachttraining nu voor niets omdat ik geen spiermassa win? Moet ik juist gaan bulken om vervolgens wel de laatste stap te kunnen maken in het afvallen tot mijn streefgewicht? Eet ik te weinig? Te veel? Is mijn manier, frequentie en intensiteit van trainen goed? Ik weet het niet meer en zou jullie advies enorm op prijs stellen.

Als iemand mij kan adviseren wat betreft voeding en training zou dat geweldig zijn. Alvast bedankt!

Groet,
Eva
 
Niet blindstaren op gewicht. Misschien eens iemand je vet% laten meten? En dan alles opnieuw berekenen.

1450 kcal is wel erg weinig en daarnaast doe je ook veel cardio en ook nog kt. Blijft weinig over en erg veel voeding kun je er ook niet afhalen.
 
Je zou kunnen kiezen voor een reversed diet om je stofwisseling eerst flink op te krikken en de nodige massa te winnen (waardoor je uiteindelijk ook meer zal kunnen eten). Als je op 1450 kcal nauwelijks meer afvalt heeft je stofwisseling zich al behoorlijk aangepast aan je inname of cheat je elke week redelijk extreem?

Omdat je maar 3 x p. week traint zou ik voor een fullbody schema gaan.
 
Bedankt voor jullie reacties en adviezen! Ik heb mijn vetpercentage laten meten met huidplooimeting en dit is op 27% uitgekomen. Wat betreft cheaten, dat doe ik 0,0. Ik ben erg strict wat schoon eten betreft en houd me altijd aan de 1450 kcal. Enige uitzondering waren een paar oliebolen met O&N ;) Maar dat was het dan ook voor de afgelopen 6 maanden. Ook houd ik alle voeding dagelijks bij in myfitnesspal en zelfs de kokosolie waar ik in bak vul ik tot op de theelepel in. Het zal dus niet zo zijn dat ik onbewust meer kcal binnen krijg.

Het lijkt me inderdaad goed om dat reverse diet te gaan doen. Is het dan raadzaam om het zo op te bouwen:

Week 1: +50 kcal > 1500
Week 2: +50 kcal > 1550
Week 3: +50 kcal > 1600
Week 4: +100 kcal > 1700
Week 5: +100 kcal > 1800
Week 6 t/m 9 > 1800 kcal

Daarna weer cutten, maar dan naar 1550 of 1600 i.p.v. 1450? Gaat dat werken?

Ik ga sowieso vanaf volgende week over op 3 dagen fullbody zoals je aangeeft, met daarbij nog wat cardio hier en daar.

Alvast bedankt weer!
 
Back
Naar boven