XXL Nutrition

Advies gevraagd

Bezoekers in dit topic

wizkidvinny

Cool Novice
Lid geworden
1 nov 2016
Berichten
55
Waardering
4
Heren ,

Graag hoor ik wat advies over het volgende.

Ik ben in anderhalf jaar aardig wat massa/gewicht aangekomen. rond de 20 kilo.
Momenteel zit ik op 12,3 % moet ik nu gaan cutten of bulken? Zelf zat ik te denken om te cutten richting de 10 misschien net er onder, om vervolgens in september weer lekker een clean bulk in te gaan. Ik vind het zelf een beetje lastig wat ik nu moet doen. Hoor graag julie mening.
 
Hoe oud ben je? Als je nog rond de 20 bent zou ik focussen op massa(indien bodybuilding je doel is). Dit omdat je in deze jaren veel makkelijker gaat bijkomen.
Doe gewoon een rustige lean bulk, bereken je kcal en zorg voor een klein overschot zodat je rustig bijkomt.

Cutten kan ook maar dan moet het echt goed gaan gebeuren, anders zit de kans erin dat je van die 20 kilo een groot deel weer kwijtgeraakt en denk niet dat dat je doel is.
 
Hoe oud ben je? Als je nog rond de 20 bent zou ik focussen op massa(indien bodybuilding je doel is). Dit omdat je in deze jaren veel makkelijker gaat bijkomen.
Doe gewoon een rustige lean bulk, bereken je kcal en zorg voor een klein overschot zodat je rustig bijkomt.

Cutten kan ook maar dan moet het echt goed gaan gebeuren, anders zit de kans erin dat je van die 20 kilo een groot deel weer kwijtgeraakt en denk niet dat dat je doel is.
Mocht ik kiezen voor een cut hoeveel kcal zal ik max in de min gaat zitten ? rond de 200 ?
 
je kan tot 500 min gaan, anders ga je heel traag vet verliezen en ga je bijna denken dat je stilstaat. Het hangt wat af van hoe je lichaam gaat reageren natuurlijk. Maar 500 min is normaal geen probleem.
 
Back
Naar boven