AndroidHealthClinic

Advies gevraagd

Bezoekers in dit topic

Robbin Honing

Novice
Lid geworden
20 mei 2017
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
101kg
Vetpercentage
30%
Zouden jullie mij advies kunnen geven over het bestand dat ik heb geüpload?

Even wat stats over mezelf:
Calories Needed for a 23 year old, 99 kg Male

Ik heb mijn bewegingsniveau op moderate gezet. Ik wil mijn kcal op 2200 zetten. Ik weet dat dit niet de geschikte -500 kcal is, echter denk ik dat ik met mijn gewicht best wel op -800 kan gaan zitten. Als jullie denken dat ik met mijn sportschema boven 'moderate' zit én ik dus meer calorieën zou mogen hebben op een dag, wil ik die 2200 wellicht wat hoger zetten. Graag hoor ik jullie mening hier over.

Ik heb na een heleboel gelezen te hebben, en eigenlijk nog niet zeker te weten wat nu het beste voor mij zal werken, zelf een bestand gemaakt met daarin een aantal dingen die ik wil gaan doen. Ik werk bij Defensie en zit intern waardoor ik mijn avondeten niet kan standaardiseren. Vandaar dat deze niet is ingevuld in de voedingslijst. Zonder avondeten meegerekend zit ik op ongeveer 1500 kcal.

Verder ben ik benieuwd:
- Welke verbeteringen kan ik aanbrengen in mijn sport- en voedingsschema?

- Of het aantal keer sporten niet te overbelastend is (buiten mijn eigen sportschema om, met 6 sportmomenten, hebben wij 3x in de week sportles. Dit kan spelvorm, crossfit, militaire zelfverdediging, klimmen, zwemmen, kortom: vanalles zijn. Meestal heb ik hierna niet het gevoel dat ik maximaal heb hoeven te gaan. Ik denk zelf dat dit goed te doen is. Mede omdat krachtsport om de dag gepland is en ik ook een keer zwemmen in mijn schema heb zitten als soort van 'hersteltraining'

- Hoe ik er beter voor kan zorgen dat mijn eiwitten en vetten op orde komen? Ik kom bij lange na niet aan de 200g eiwitten op een dag kom (100kg x 2g per kg lichaamsgewicht). Hetzelfde geldt voor de vetten. Hoe kan ik hier makkelijk mee spelen?

Enige nadeel is dat ik hier wegens omstandigheden pas begin maart mee starten. Echter, wil ik van te voren al een duidelijk plan hebben staan zodat ik daar op dat moment direct mee kan starten. Mijn doel is om eind mei tussen de 85-90kg te wegen. Ik heb dus 3 maanden om 10-15kg vet kwijt te raken. Dit is echter niet iets waar ik me aan MOET vasthouden. Na de drie maanden (of iets korter of langer) wil ik weer het gevoel hebben dat ik echt fit ben qua kracht, uithoudingsvermogen maar ook mentaal en dat ik in de spiegel kan kijken met een trots en voldaan gevoel.

Ik hoop en ik weet eigenlijk wel zeker dat jullie me van advies kunnen voorzien!
Alle tips zijn welkom!


Groeten Robbin
 

Bijlagen

  • sport en voedingsschema.xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 87
Voedingsschema is vooral kijken wat die 2200 KCals voor jou persoonlijk doen: val je gemiddeld een halve kg tot een kg per week af dan is dat oké, maar wordt het meer dan de KCals inderdaad omhooggooien.

Waarom ga je je eigen schema bedenken? Waarom niet gewoon een simpel schema als Starting Strength of Stronglifts 5x5? Dan hou je ook meer tijd over voor conditiewerk.
 
Back
Naar boven