AndroidHealthClinic

Advies gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Duikplank

Novice
Lid geworden
14 feb 2018
Berichten
13
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
104kg
Vetpercentage
15%
Goedemiddag mede ijzerbijters,

Een vraagje, maar niet zonder toelichting:

Ik train nu een jaar of 9 a 10 waarvan de eerste 2a3 jaar niet al te serieus en in combinatie met andere sporten. Mn stats heb ik aangepast, die kloppen nu (190cm, 104kg, 15%bf). Niet om over naar huis te schrijven na 10 jaar trainen, klopt, maar lees verder aub.
Krap 2 jaar geleden heb ik mijn eerste kuur gedaan, hét beginners kuurtje, met hcg erbij:

wk 1-10: 500mg Test-E (2x p week)
wk 2-13: 100iU HCG (ED)
wk 13+14: 40mg Nolva (ED)
wk 15+16: 20mg Nolva (ED)

Stats voor en na kuur:
98-99kg > 105kg
10-10.5%bf > 10.5-11%

In mijn laatste week nakuur in 2018 zijn er privé een aantal zaken veranderd waardoor ik drastisch minder kon gaan trainen. Ging van 6x per week naar hooguit 3x per week en heb in de afgelopen 2 jaar ook hier en daar een week of 2 niet getraind.
Nu heb ik mn gewicht aardig weten te behouden, alleen het bf% niet....:o Kracht is iets afgenomen, maar niet drastisch. De dagen dat ik trainde deed ik vooral compounds en heb al een tijd isolatie werk gelaten voor wat het is.
Tijdens en na mn kuur 15% Kcal overschot aangehouden en ondanks dat ik minder ben gaan trainen wel dit blijven eten. Dom natuurlijk want ik ben de helft minder gaan trainen.... Ben er inmiddels achter dat ook ik last kan hebben van stress dus de nachtelijke rust en dus herstel is de afgelopen 2 jaar niet optimaal geweest.
Uiteraard is die 2 jaar niet alleen een donker dal geweest, maar de periode heeft z'n tol geëist.

Sinds begin dit jaar kan ik het oude ritme weer redelijk oppakken en train momenteel in de sportschool van een vriend van me. Meer een crossfitbox maargoed, ik kan er zo vaak terecht als ik wil, tot de gyms weer open gaan.
Nu stap ik over een maand of 5 in het huwelijks bootje en wil er dan, uiteraard, goed uit zien.
Ik zie, nu ik weer in mn oude ritme raak, wel de oude gains terug komen maar ben bang dat dit me te lang gaat duren... Kuren dus.


Wat zouden jullie voor kuur adviseren?

Wil vooral veel vet verliezen en massa behouden. Cutten dus

Zou alleen test-e met een Kcal tekort genoeg zijn om mn bf% drastisch te laten zakken? Of liever korte esters?

Ik zat er eerst aan te denken om qua Kcal op onderhoud te beginnen en daar op te blijven zodat het tekort vanzelf ontstaat naarmate de kuur vordert.
Maar gezien mn hoge vetpercentage drop ik liever zo snel mogelijk in bf%. en dan hopen dat ik na mn kuur nog wat vvm kan pakken.

Ik heb ook rekening te houden met het aanmeten van een pak, dus als ik in mei zou starten heb ik erna nog genoeg tijd om eentje aan te laten meten.

Thanks voor de serieuze input!

Duikplank
 
Ten eerste, je bent gewoon de gains van je kuur kwijt na 2 jaar niet kuren, al had je perfect getraind en gegeten was dit waarschijnlijk ook gebeurd omdat je natuurlijke hormoonhuishouding nou eenmaal niet die spier/vetverhouding ondersteunt die je had aan het eind van je kuur.
Ten tweede zou ik helemaal geen kuur adviseren, want tenzij je er nooit meer mee gaat stoppen, heb je er op de lange termijn meer last van dan profijt.

Maar goed, uitgaande van 10 weken
1/12 DIEET DIEET DIEET DIEET CARDIO CARDIO CARDIO, eerst dit op orde, dan pas spuiten.

3/12 - 250mg test enanthaat per 5 dagen
5/12 - 10/20mg anavar per dag, helft ochtend helft avond
3/12 - 10/12,5 mg aromasin 2 x per week
nakuur - zelfde als wat je vorige keer deed mits dat werkte.

Met de anavar zou ik na 4 weken beginnen omdat je er weinig van ziet op een hoger bodyfat, dus raak dat eerst kwijt met dieet en cardio, dan zie je zelfs met 5mg anavar gekke dingen. Er zijn vast mensen hier die dat niet geloven maar die zijn te dik en/of hebben troep.
De aromasin voorkomt teveel omzetting oestrogeen, en er blijft dus ook meer testosteron beschikbaar. Nog een gunstig bijeffect is dat je onderhuids vocht kwijtraakt.

Tip: als je het aankunt, begin pas met eten om een uur of 11 in de ochtend, dan zit je wel aan de 12 / 13 uur vasten waardoor je goed op je vet inteert.

Dit is een licht kuurtje en als je je best doet wordt je er kneiterhard en ripped van. Niet aan de tren en dat soort troep gaan zitten, is niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ten tweede zou ik helemaal geen kuur adviseren, want tenzij je er nooit meer mee gaat stoppen, heb je er op de lange termijn meer last van dan profijt
100% mee eens
 
Ten eerste, je bent gewoon de gains van je kuur kwijt na 2 jaar niet kuren, al had je perfect getraind en gegeten was dit waarschijnlijk ook gebeurd omdat je natuurlijke hormoonhuishouding nou eenmaal niet die spier/vetverhouding ondersteunt die je had aan het eind van je kuur.
Ten tweede zou ik helemaal geen kuur adviseren, want tenzij je er nooit meer mee gaat stoppen, heb je er op de lange termijn meer last van dan profijt.

Maar goed, uitgaande van 10 weken
1/12 DIEET DIEET DIEET DIEET CARDIO CARDIO CARDIO, eerst dit op orde, dan pas spuiten.

3/12 - 250mg test enanthaat per 5 dagen
5/12 - 10/20mg anavar per dag, helft ochtend helft avond
3/12 - 10/12,5 mg aromasin 2 x per week
nakuur - zelfde als wat je vorige keer deed mits dat werkte.

Met de anavar zou ik na 4 weken beginnen omdat je er weinig van ziet op een hoger bodyfat, dus raak dat eerst kwijt met dieet en cardio, dan zie je zelfs met 5mg anavar gekke dingen. Er zijn vast mensen hier die dat niet geloven maar die zijn te dik en/of hebben troep.
De aromasin voorkomt teveel omzetting oestrogeen, en er blijft dus ook meer testosteron beschikbaar. Nog een gunstig bijeffect is dat je onderhuids vocht kwijtraakt.

Tip: als je het aankunt, begin pas met eten om een uur of 11 in de ochtend, dan zit je wel aan de 12 / 13 uur vasten waardoor je goed op je vet inteert.

Dit is een licht kuurtje en als je je best doet wordt je er kneiterhard en ripped van. Niet aan de tren en dat soort troep gaan zitten, is niet nodig.


Thanks voor je reactie man, word gewaardeerd!

Áls ik ga beginnen, is het begin/medio mei. Dus nog wel even de tijd om iets te zakken in bf%.
Cardio is niet zo'n groot probleem voor me, ik wandel regelmatig (2-3x per week) ga er voor kiezen om hier 3 x per week joggen of interval training van te maken.
Beginnen met eten om 11u heb ik nooit eerder gedaan. Ik sta meestal rond 06:00 (weekend 07:30) op, zal het deze week eens proberen en zien hoe ik daar op ga... Als het te doen is, dit dan ook toepassen tijdens kuur? Wellicht tegen die tijd even kijken hoe dat bevalt.

Tren ga ik zeker niet aan beginnen! Althans nu nog niet, in de toekomst ga ik sowieso weer kuren. Als ik geen bruiloft in het verschiet had liggen was ik er nu nog niet aan begonnen, waarschijnlijk pas na de zomer om vervolgens 1kuur per jaar te doen. Wie weet boek ik snel resultaten de komende weken en zie ik toch van een kuur af voor nu en pak ik er later dit jaar 1.

Thanks again!
 
Als spiermassa je doel is, is intermittent fasting zo’n beetje het domste wat je kan doen. Mensen die dat soort adviezen geven moeten echt ff hun bek houden
 
Als spiermassa je doel is, is intermittent fasting zo’n beetje het domste wat je kan doen. Mensen die dat soort adviezen geven moeten echt ff hun bek houden

Als spiermassa mijn doel is heb je een puntje.
 
Als spiermassa niet je doel is moet je niet kuren.

Daar ben ik het wel redelijk mee eens. Mijn korte termijn doel is vetverlies maar lange termijn doel massa winnen. Zoals ik al zei; ivm bruiloft wil ik het vetverliesprocess versnellen en dit moet niet ten kosten gaan van mn massa.
Kuren voor massa ga ik sowieso doen in de toekomst dus om gezondheidsredenen voor de lange termijn gaat dit cut kuurtje geen/weinig verschil maken, of doelde je daar niet op?
 
Zet je voeding op orde en zak in vetpercentage. Als je je voeding op orde hebt zal het spierverlies niet zo groot zijn en dat win je dan daarna toch wel terug als je een bulkkuur doet. Niet te moeilijk doen :D
 
Daar ben ik het wel redelijk mee eens. Mijn korte termijn doel is vetverlies maar lange termijn doel massa winnen. Zoals ik al zei; ivm bruiloft wil ik het vetverliesprocess versnellen en dit moet niet ten kosten gaan van mn massa.
Kuren voor massa ga ik sowieso doen in de toekomst dus om gezondheidsredenen voor de lange termijn gaat dit cut kuurtje geen/weinig verschil maken, of doelde je daar niet op?

Anabolen gaan jouw vetverlies niet versnellen en intermittent fasting slaat nergens op wanneer je aan het bodybuilden bent en je spiermassa wil gainen en/of behouden.
 
Anabolen gaan jouw vetverlies niet versnellen en intermittent fasting slaat nergens op wanneer je aan het bodybuilden bent en je spiermassa wil gainen en/of behouden.
Snap je toch niet.
Voeding niet begrepen maar wel de anabolen voor elkaar :windup:
Ze kunnen geeneens 10 jaar achter elkaar een sport beoefenen.
 
Anabolen gaan jouw vetverlies niet versnellen en intermittent fasting slaat nergens op wanneer je aan het bodybuilden bent en je spiermassa wil gainen en/of behouden.
Oke man, thanks
 
Als spiermassa je doel is, is intermittent fasting zo’n beetje het domste wat je kan doen. Mensen die dat soort adviezen geven moeten echt ff hun bek houden
Intermittent fasting? Dat is 4 uur eten en 20 uur niet...zeg ik toch niet. Daarbij gaat die jongen kuren, de test en anavar houdt al ze massa makkelijk vast en vet zal eraf gaan. Dat wil hij toch? Sterker nog, er komt ook gewoon massa bij.
Dat jij nou sochtends om 530 helemaal panisch een shake wegtikt wanneer je wakker wordt en een bakje kwark eet voor het slapen gaan omdat ifbb pros dat ook doen, wil niet zeggen dat iedereen dat hoeft te doen.
Verder spreek ik uit ervaring met zeer goede resultaten, dwz een ripped hard fysiek waar weinig mensen aan kunnen tippen.

TS, uiteindelijk moet je gewoon elke dag een uur gaan cardioen en 5 a 6 x pw in de gewichten hangen, dan krijg je icm die simpele kuur fantastische resultaten.
Elke mongool kan een potje dbol leeglikken en groot worden, de sportscholen lopen er vol mee. Ripped is een ander verhaal. Dat is dieeten en hard trainen, maar des te trotser ben je als het gelukt is.
 
Intermittent fasting? Dat is 4 uur eten en 20 uur niet...zeg ik toch niet. Daarbij gaat die jongen kuren, de test en anavar houdt al ze massa makkelijk vast en vet zal eraf gaan. Dat wil hij toch? Sterker nog, er komt ook gewoon massa bij.
Dat jij nou sochtends om 530 helemaal panisch een shake wegtikt wanneer je wakker wordt en een bakje kwark eet voor het slapen gaan omdat ifbb pros dat ook doen, wil niet zeggen dat iedereen dat hoeft te doen.
Verder spreek ik uit ervaring met zeer goede resultaten, dwz een ripped hard fysiek waar weinig mensen aan kunnen tippen.

TS, uiteindelijk moet je gewoon elke dag een uur gaan cardioen en 5 a 6 x pw in de gewichten hangen, dan krijg je icm die simpele kuur fantastische resultaten.
Elke mongool kan een potje dbol leeglikken en groot worden, de sportscholen lopen er vol mee. Ripped is een ander verhaal. Dat is dieeten en hard trainen, maar des te trotser ben je als het gelukt is.

Een ripped hard fysiek waar weinig mensen aan kunnen tippen :hahaha: Moest serieus ff lachen hierom.

Je bent een manlet van fucking 66 kilo
 
Intermittent fasting? Dat is 4 uur eten en 20 uur niet...zeg ik toch niet. Daarbij gaat die jongen kuren, de test en anavar houdt al ze massa makkelijk vast en vet zal eraf gaan. Dat wil hij toch? Sterker nog, er komt ook gewoon massa bij.
Dat jij nou sochtends om 530 helemaal panisch een shake wegtikt wanneer je wakker wordt en een bakje kwark eet voor het slapen gaan omdat ifbb pros dat ook doen, wil niet zeggen dat iedereen dat hoeft te doen.
Verder spreek ik uit ervaring met zeer goede resultaten, dwz een ripped hard fysiek waar weinig mensen aan kunnen tippen.

TS, uiteindelijk moet je gewoon elke dag een uur gaan cardioen en 5 a 6 x pw in de gewichten hangen, dan krijg je icm die simpele kuur fantastische resultaten.
Elke mongool kan een potje dbol leeglikken en groot worden, de sportscholen lopen er vol mee. Ripped is een ander verhaal. Dat is dieeten en hard trainen, maar des te trotser ben je als het gelukt is.

thanks.

Ik ga proberen zo lang mogelijk m’n kuur uit te kunnen stellen, eerst natural zoveel mogelijk zakken in bf%.
Groot worden is inderdaad niet zo moeilijk.
Wat zou ik kunnen aanhouden qua kcal tekort tijdens je voorgestelde kuur? 10-15% onder onderhoud?
 
Lach maar lekker dan jongen, er is in dit topic nog geen nuttig woord uit je mond gekomen. Heb jezelf uberhaupt wel is gekuurd of ben je van de theorie?
 
thanks.

Ik ga proberen zo lang mogelijk m’n kuur uit te kunnen stellen, eerst natural zoveel mogelijk zakken in bf%.
Groot worden is inderdaad niet zo moeilijk.
Wat zou ik kunnen aanhouden qua kcal tekort tijdens je voorgestelde kuur? 10-15% onder onderhoud?
Goedzo, ik heb geen idee hoe serieus jouw dieet is en hoe stabiel dus qua invulling kan ik er weinig nuttigs over zeggen....
Idealiter eet je elke dag hetzelfde (meetbaar)
Dan ga je gewoon op onderhoud eten en doe je eerst een week of 3/4 zonder anabolen dagelijks cardio op de loopband, hartslag 110 voor 45 tot 60 minuten. Als je hartslag daalt door de dagen heen zet je hem steeds iets sneller/stijler.
Dan ben je vast en zeker wel een paar kilo kwijt geraakt.
Vervolgens start je jouw kuurtje en ga je gewoon door met die cardio. Na 2 weken begint die testosteron zijn werk te doen en wordt je weer wat voller, daarna anavar erbij en je gaat er nog voller uitzien terwijl je aardig droog zult zijn al op het moment dat je ermee begint.
Geduld hebben dus en de eerste 4 a 5 weken niet bang zijn dat je kleiner wordt, dat komt daarna dubbel en dwars weer goed.
Zorg wel dat je aromasin hebt om omzetting naar E zoveel mogelijk te blokkeren ( maar niet crashen), dat zorgt ervoor dat die 1ml test genoeg is, en bijwerkingen blijven ook achterwege. Plus dit geeft je een hele droge look ism de test en var die je zonder niet krijgt.

Ps. Zag je bovenstaande vraag pas net...als je pas om 10 of 11 uur eet, dit is dan wel tijdens de kuur, dit zou ik niet doen als je nog niks gebruikt
 
Laatst bewerkt:
Een ripped hard fysiek waar weinig mensen aan kunnen tippen :hahaha: Moest serieus ff lachen hierom.

Je bent een manlet van fucking 66 kilo

Het zal mij om het even zijn, maar ik heb hem aanzienlijk meer nuttigs zien posten dan jij.
Ik zie jou alleen maar bitchen eerlijk gezegd.

Om nog maar niet te spreken van jouw kuurfysiek en de daarbij horende middelen 😂
En ja, dat doe je niet sinds kort, maar heeeeeeeeeel lang.

Oh en bsbsbs, is niet alleen in dit topic hoor 🤣. Meneer denkt altijd alles beter te weten.
 
Het zal mij om het even zijn, maar ik heb hem aanzienlijk meer nuttigs zien posten dan jij.
Ik zie jou alleen maar bitchen eerlijk gezegd.

Om nog maar niet te spreken van jouw kuurfysiek en de daarbij horende middelen 😂
En ja, dat doe je niet sinds kort, maar heeeeeeeeeel lang.

Oh en bsbsbs, is niet alleen in dit topic hoor 🤣. Meneer denkt altijd alles beter te weten.

Die knul kuurt sinds z’n 22e, had er toen al maarliefstt 3,5 jaar serieus trainen op zitten...
 
Back
Naar boven