XXL Nutrition

Advies gevraagd. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Berichten
96
Waardering
46
Lengte
1m74
Massa
73kg
Beste forum leden, ik zit met een vraag, moet ik verder bulken of eventueel een (korte) cut gaan doen. Voor mijn gevoel is het vet percentage flink opgelopen vooral zwembandjes rug. Precieze getal vetpercentage weet ik niet, moet ik gaan op meten. Denk zelf 17> %( en andere kant weet ik dat er nog te weinig massa zit, om fatsoenlijk te cutten, maar hoger vetpercentage leidt tot minder gunstige omstandigheden om massa aan te zetten)

stats zijn
176 cm
73,5-74 KG
 

Bijlagen

  • 82D03A04-D444-4E0B-9BED-492498ADF66A.jpeg
    82D03A04-D444-4E0B-9BED-492498ADF66A.jpeg
    109,4 KB · Weergaven: 161
  • 9D6090A8-AA83-4C62-B874-3978FA1782D7.jpeg
    9D6090A8-AA83-4C62-B874-3978FA1782D7.jpeg
    87,2 KB · Weergaven: 154
  • B16F1DE4-1953-4A41-9EF1-5A40262C5FAF.jpeg
    B16F1DE4-1953-4A41-9EF1-5A40262C5FAF.jpeg
    84,2 KB · Weergaven: 150
  • 3A54F5C5-271D-4455-AE47-2C33223C0F04.jpeg
    3A54F5C5-271D-4455-AE47-2C33223C0F04.jpeg
    134,8 KB · Weergaven: 146
  • 81D94406-EBE1-45BF-98D1-9F18AD0FFA60.jpeg
    81D94406-EBE1-45BF-98D1-9F18AD0FFA60.jpeg
    110,2 KB · Weergaven: 140
  • 4092F2BC-1FCA-4394-9457-0F4E482D115E.jpeg
    4092F2BC-1FCA-4394-9457-0F4E482D115E.jpeg
    87,2 KB · Weergaven: 153
Beste forum leden, ik zit met een vraag, moet ik verder bulken of eventueel een (korte) cut gaan doen. Voor mijn gevoel is het vet percentage flink opgelopen vooral zwembandjes rug. Precieze getal vetpercentage weet ik niet, moet ik gaan op meten. Denk zelf 17> %( en andere kant weet ik dat er nog te weinig massa zit, om fatsoenlijk te cutten, maar hoger vetpercentage leidt tot minder gunstige omstandigheden om massa aan te zetten)

stats zijn
176 cm
73,5-74 KG
Paar weekjes cutten kan geen kwaad, maar diep cutten zou ik idd nog niet doen.
 
Paar weekjes cutten kan geen kwaad, maar diep cutten zou ik idd nog niet doen.
Wat zou jij aan raden, 6/8 weken of is dit al te extreem.

sowieso even een vetpercentage metertje aanschaffen, niet dat dit helemaal goede indicatie geeft, maar heb je toch enig sinds een beeld.

Hoeveel kg denk je dat eraf moet, om onder de 14/15 te komen? Vooral dat vet achter wil ik enig sinds wel weg werken 😅

Heb mij sinds mei best wel laten gaan, wel een lesje voor de volgende keer..
 
Wat zou jij aan raden, 6/8 weken of is dit al te extreem.

sowieso even een vetpercentage metertje aanschaffen, niet dat dit helemaal goede indicatie geeft, maar heb je toch enig sinds een beeld.

Hoeveel kg denk je dat eraf moet, om onder de 14/15 te komen? Vooral dat vet achter wil ik enig sinds wel weg werken 😅

Heb mij sinds mei best wel laten gaan, wel een lesje voor de volgende keer..
Dat kan ik moeilijk inschatten, ik zou gewoon een paar kg doen tot je zelf tevreden bent. Naargelang je kcal inname en verbruik verwacht ik niet dat langer dan 6/8 weken nodig is om terug rustig te kunnen verder bulken.
 
Vetpercentage gaat grofweg wel richting de 20%. Kan zeker geen kwaad om te cutten nu. Of dat 6-8 weken gaat duren ligt aan hoe snel/agressief je cut, maar het kon ook wel eens wat langer gaan duren. Gewoon beginnen en als je het leuk geweest vind, dan kap je er weer mee
 
Vetpercentage gaat grofweg wel richting de 20%. Kan zeker geen kwaad om te cutten nu. Of dat 6-8 weken gaat duren ligt aan hoe snel/agressief je cut, maar het kon ook wel eens wat langer gaan duren. Gewoon beginnen en als je het leuk geweest vind, dan kap je er weer mee
Ja, dat dacht ik al. Zal het morgen of zaterdag laten opmeten.

Heb nu in mijn hoofd 8 weken, mocht langer nodig zijn zie ik het na die 8 weken.
 
Ja, dat dacht ik al. Zal het morgen of zaterdag laten opmeten.

Heb nu in mijn hoofd 8 weken, mocht langer nodig zijn zie ik het na die 8 weken.
Goed je tijd voor nemen en rustig kcals afbouwen vanaf je huidige dieet.
Niet gelijk 1000kcal eraf en 5x45min cardio erin zeg maar. Beter rustig de tijd nemen en zoveel mogelijk spiermassa vasthouden.
Misschien onnodig advies, maar dat gaat vaak fout.
 
Goed je tijd voor nemen en rustig kcals afbouwen vanaf je huidige dieet.
Niet gelijk 1000kcal eraf en 5x45min cardio erin zeg maar. Beter rustig de tijd nemen en zoveel mogelijk spiermassa vasthouden.
Misschien onnodig advies, maar dat gaat vaak fout.
Ja, denk dat ik op 2200/2300 begin.
Eerste echte cut voor mij, maar gaat lukken!
Wel proberen om progressive overload toe te passen, toch?
 
Ja ik weet niet hoeveel je nu eet? Zou in stapjes van 250kcal afbouwen.
Inderdaad blijven gaan voor progressive overload.
 
Ja ik weet niet hoeveel je nu eet? Zou in stapjes van 250kcal afbouwen.
Inderdaad blijven gaan voor progressive overload.
3000 +- sinds mei 5 kg aangekomen, dus dat is best veel. Onderhoud zit ik ongeveer op 2800 als ik het uitreken.
 
Ik zou ‘m beginnen op 2600 trainingsdagen/2300 rustdagen en kijken wat er dan gebeurt met je gewicht. Kan best zijn dat je daar al in een normaal tempootje op afvalt.
 
Ik zou ‘m beginnen op 2600 trainingsdagen/2300 rustdagen en kijken wat er dan gebeurt met je gewicht. Kan best zijn dat je daar al in een normaal tempootje op afvalt.
Oke, ga ik daar tussen in zitten. Train 6dagen in de week, zaterdags niet, dan werk ik wel (mid fysiek beroep)

Elke dag wegen of gemiddelde pakken van 3/4x in de week wegen? Van plan om, om de twee weken vetpercentage te meten + foto’s of is dit te kort op elkaar?

nog een vraag, volkoren brood echt een no go? Even voor mijn weet, sta niet onwelwillend tegen over dagelijks rijst/quinoa, kip en wat groente, maar afwisseling is wel fijn.
 
Ja dan zou ik m voor het gemak gewoon even op 2600 zetten man. Hoef je ook niet echt onderscheid tussen trainings- en rustdagen te maken.

Persoonlijk weeg ik me elke dag. Zolang je wekelijks een new lowest weight aantikt of je weekgemiddelde naar beneden gaat met de snelheid die je wilt hebben dan verander je niks.

Bodyfat meten kun je eventueel doen met huidplooimeter maar hoeft niet persee.

Persoonlijk neem ik elke week foto’s voor mn check in bij mijn coach. Zie daar verder geen probleem in hoor.

Brood is niet de duivel. Als je daar ruimte voor hebt in je dieet dan lekker doen.
 
Ja dan zou ik m voor het gemak gewoon even op 2600 zetten man. Hoef je ook niet echt onderscheid tussen trainings- en rustdagen te maken.

Persoonlijk weeg ik me elke dag. Zolang je wekelijks een new lowest weight aantikt of je weekgemiddelde naar beneden gaat met de snelheid die je wilt hebben dan verander je niks.

Bodyfat meten kun je eventueel doen met huidplooimeter maar hoeft niet persee.

Persoonlijk neem ik elke week foto’s voor mn check in bij mijn coach. Zie daar verder geen probleem in hoor.

Brood is niet de duivel. Als je daar ruimte voor hebt in je dieet dan lekker doen.
Top, denk dat ik iets lager ga zitten dan die 2600 , heb een vrij trage stofwisseling. Mocht het te snel gaan, kan ik altijd wat gaan spelen.

Dagelijks wegen ook als dit op onregelmatige tijden is, in de ochtend?

Denk dat ik brood zoveel mogelijk probeer te vermijden, eventueel rijst/quinoa mee naar werk/school. Kijken wat het beste droog weg te krijgen is 😅
 
gewoon wegen als je net uit bed komt en kijken naar het weekgemiddelde
 
Beste forum leden, ik zit met een vraag, moet ik verder bulken of eventueel een (korte) cut gaan doen. Voor mijn gevoel is het vet percentage flink opgelopen vooral zwembandjes rug. Precieze getal vetpercentage weet ik niet, moet ik gaan op meten. Denk zelf 17> %( en andere kant weet ik dat er nog te weinig massa zit, om fatsoenlijk te cutten, maar hoger vetpercentage leidt tot minder gunstige omstandigheden om massa aan te zetten)

stats zijn
176 cm
73,5-74 KG
Je vetpercentage is voldoende om vet te verliezen, maar toch spier aan te komen. Als je effectief traint, terwijl je op onderhoud kcal zit met voldoende proteïne dan moet dat lukken. Ik zou minder dan 2600 eten. Ik eet 2600 en ik ben 187 cm en ongeveer 87 kg. Daarvan val ik heel langzaam af. Daarom denk ik dat je minder nodig hebt. Succes :)
 
Je vetpercentage is voldoende om vet te verliezen, maar toch spier aan te komen. Als je effectief traint, terwijl je op onderhoud kcal zit met voldoende proteïne dan moet dat lukken. Ik zou minder dan 2600 eten. Ik eet 2600 en ik ben 187 cm en ongeveer 87 kg. Daarvan val ik heel langzaam af. Daarom denk ik dat je minder nodig hebt. Succes :)

Op onderhoud gaat er juist niets gebeuren.
 
Je vetpercentage is voldoende om vet te verliezen, maar toch spier aan te komen. Als je effectief traint, terwijl je op onderhoud kcal zit met voldoende proteïne dan moet dat lukken. Ik zou minder dan 2600 eten. Ik eet 2600 en ik ben 187 cm en ongeveer 87 kg. Daarvan val ik heel langzaam af. Daarom denk ik dat je minder nodig hebt. Succes :)
Denk dat dit voor mij niet meer gaat werken.
Train bijna 2 jaar, wel met heel wat maanden corona lockdown er tussen, maar alsnog.
 
2600 kan een beginpunt zijn. Kan best dat je na een week dan alsnog de stap naar 2300 moet maken of 10-15 cardio toe gaat voegen. Probeer het rustig aan te pakken. Dit geeft je lichaam ook even de tijd om te wennen aan een deficit. Je wilt ten alle tijden je prestaties in de gym hoog houden.
 
2600 kan een beginpunt zijn. Kan best dat je na een week dan alsnog de stap naar 2300 moet maken of 10-15 cardio toe gaat voegen. Probeer het rustig aan te pakken. Dit geeft je lichaam ook even de tijd om te wennen aan een deficit. Je wilt ten alle tijden je prestaties in de gym hoog houden.
Mijn onderhoud zit op +- 2550, gister ochtend woog ik 74, heb die dag 2550 kcal genuttigd inc gym, denk dat ik daar 300 kcal onder ga zitten, niet te gek dus.
 
Back
Naar boven