XXL Nutrition

Advies gevraagd

Bezoekers in dit topic

InkglouriousBasterd

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
40
Waardering
14
Lengte
1m70
Massa
103kg
Vetpercentage
28%
Dag iedereen

Vraag, doe een full body, A en B versie, alles zo goed als compounds, 2 sets, 6 reps hoofdoefening, 8 reps voor het variant (8 tot 10 voor rug oefeningen, 15 voor armen/schouder isos)
Op dag A heb ik BB Bench Press, Behind the neck press, BB Rows, Close grip pulldowns, Seated Leg Curls, High bar Squats, triceps+side delt+calves
Op dag B heb ik dan OHP, Low Incline BB Bench, Chest supported T Bar rows, Wide grip pulldowns (te zwak en zwaar voor pull ups..), Hack Squats, Stiff legged Deadlift, biceps+rear delt+calves of core

Nuja Heb deze 2 weken getest maar vraag me af qua oefening selectie voor benen, op dag A idd leg curls en squats maar dag B heb ik hack squats en sldl, is deze een goeie combo? Ik dacht misschien best gewone DLs maar deze zijn niet zo gefocust op de hamstrings zeker en is het misschien beetje te quad heavy, en vond SLDL een variant dat ik nog aan het leren ben maar denk dat hij dan wel past qua oefening selectie en verschil qua gewone DL is niet zo groot zeker? Meer nadruk op hamstrings ipv glutes/quads en de rest? Of ben ik volledig mis? Een andere optie dacht ik Leg extensions en SLDLs maar denk dat pendulum of hack squats een betere optie zijn. Op squats dagen dacht ik ook evt rdls maar ja heb veel gelezen of gezien dat een hip hinge en knee flexion beste is voor de hamstrings good aan te pakken
Ook de andere oefeningen, mening over de selectie?

Hoe zien die 2 dagen eruit? Training duurt 1u10mins ongeveer, vind ik zelf nog oke voor een full body. Gewichten zijn nog licht, focus op uitvoering, in het negatieve van de uitvoering (eccentric?), tot nu toe wel leuk gewoon wou ik jullie mening nog wat jullie hiervan vonden, volume niet te hoog maar niet te laag ook
 
Lijkt me op zich een prima combinatie, al mis ik persoonlijk iets voor de rectus femoris.
Wat het beste voor jou werkt is afhankelijk van wat je zelf wilt ontwikkelen en wat voor jou werkt.
Als ik jou was zou ik mezelf niet teveel zorgen maken en lekker leren trainen.
De groei zit vooral in het begin wel goed.
 
Lijkt me op zich een prima combinatie, al mis ik persoonlijk iets voor de rectus femoris.
Wat het beste voor jou werkt is afhankelijk van wat je zelf wilt ontwikkelen en wat voor jou werkt.
Als ik jou was zou ik mezelf niet teveel zorgen maken en lekker leren trainen.
De groei zit vooral in het begin wel goed.
Dat mag wel wat minder met zijn bw stats 😉
 
Ja sowiezo vermageren door kijn hoge gewicht + vet%

Update:

Heb veranderd naar een upper lower, kon me niet focussen op een full body en vond het hele lichaam trainen op 1 sessie 3x week niet erg maar begon het niet leuk te vinden
Nu training aangepast;

Upper 1

Bench press 4x5 (laatste set amrap)
Seated Barbell Press 3x8
Bent over rows 3x6 (last set amrap)
Vertical pulldowns 3x10/12
Cable flyes (3 standen, low to high, middle, high to low, hier nog aan het twijfelen om gewoon een variant te doen, enige advies?) 3x12
DB Lateral raise + db rear delt swing superset 3x12/15

Lower 1

High bar squats 4x5 (last set amrap)
RDLs 3x8
Leg extensions 3x10
Lying leg curls 3x12
Leg press calf press + knee raises 3x12/15
Bayesian curls + tricep pulldowns 3x12/15

Upper 2

OHP 4x5(last set amrap)
Incline Bench Press 3x8 (low incline)
Close grip pulldowns 4x6 (last set amrap)
Chest supported rows 3x10/12
Cable upright rows 3x12
Cable lateral raises + rear delts 3x12/15

Lower 2

Deadlifts 2x5(last set amrap)
Seated leg curls 4x10/12
Front squats 3x6
Leg press 3x10/12
Seated calf raises + decline crunches 3x12/15
Bayesian hammer curls + tricep overhead extensions 3x12/15

Zit op ongeveer een redelijke volume (10 voor borst en front delt, 14 rug, 13 quads, 12 hamstrings, en paar isolaties max 6 isos)
Bedoeling met AMRAPs is voor mijn linear progressie en de rest is meer focus op uitvoering en stijgen wanneer ik vind dat het goed gedaan is de oefeningen (gewichten zitten aan de lichte kant dus het kan dat het wel wekelijks stijgt maar kan ook enkel stijgen met reps eventueel)
Lichte cardio na de training 20 min en op woensdag/zaterdag 40 tot 45 mins (crosstrainer/trappen/wandelen) eerste week net gedaan en voelde goed. Trainingen duren 1u ongeveer zonder cardio erin gerekend

Meningen hierover?
 
Back
Naar boven