AndroidHealthClinic

Advies gevraagd.

Bezoekers in dit topic

Mister_Little

Cool Novice
Waardering
389
Lengte
1m66
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Goedenavond

Heb in het verleden al een paar kuurtjes achter de rug. De langste en zwaarste was:
week 1-12 Test-e 500mg;
Week 1-10 Deca 400mg.

Kuur verleden: 6x een kuur gehad. (Veel te vroeg begonnen, maar goed dat is achteraf).
1e dbol only;
2e test-e 250mg only;
3e test-e 500mg only;
4e test-e 250mg + deca 200mg;
(Hierna 2 jaar niet meer gesport) terug gevallen naar 72kg bw.
5e test-e 500mg + deca 200mg;
6e test-e 500mg + deca 400mg.
de 6e was mijn laatste die ik in januari heb afgerond.

Aangezien ik volgend jaar een wedstrijd wil draaien, of de juliet bergman in Maart, Of de benelux in April. zit ik toch te denken om hiervoor nog een kuur te doen. Ik mis nog massa op mijn benen en de schouders mogen nog iets voller. Ik probeer dit planning technisch nog even op orde te krijgen. Ik heb nu nog 46 weken. Ik heb nog nooit een b/c gedaan, ben ook van plan na de wedstrijd off te gaan en te herstellen en zoveel mogelijk massa te behouden. dat zien we dan wel weer.
Het plan is om in september een mini cut te doen. Als ik dit door reken is dit wat er uit zou komen:
w1-10w11-20W21-30w31-40w41-50
blast cruiseblastcruiseblast
Bulk cutcut
Test-t 500mgtest-e 250mgtest-e250test-e250test-e250mg
Deca 400mgmast-e 400mgmast-e 400mg
hcg1000ui1000ui1000ui1000ui

Mijn coach adviseerde me anavar voor de wedstrijd om massa te behouden. (ik zelf heb het niet zo op orals. De laatste keer dat ik 3 dagen dbol als kickstart nam verging mijn eetlust en erge buikkrampen). vandaar dat ik liever op lage dosis test met mast probeer.

Is dit wijs om te doen ?
hebben jullie tips en adviezen ?
Misschien in september de mini cut niet te doen. waardoor ik mijn bulk kuur langer door kan trekken(12-14w), off kan gaan en dan tegen januari/februari weer on te gaan als wedstrijd prep ? (dat maakt dan 2 langere kuren binnen een jaar, vandaar mijn gedachte naar b/c, dan hoef ik minder vaak off te gaan en elke keer te herstellen.)

Er staat nog niks vast en hoor graag jullie adviezen.

Ik gebruik al het een en ander aan supplementen, zal me zeker nog verder verdiepen wat er nog bij nodig is. (Tips zijn dan ook meer dan welkom). Wat ik nu gebruik:
Omega 32 st
Vitamine C1 st
Glucosamine3 st
Multivit1 st
D32 st
Zink1st
Cog102 st
D3+K21 st

Bloedonderzoek is iets dat ik doe. Mijn laatste bloedonderzoek waren geen afwijkingen te zien.
Zal voor dat ik ergens aan begin nog weer een onderzoek laten doen als een soort nul meting. (In het verleden deed ik dit niet, prik angst, lekker hypocriet.)

Ten eerste zou ik een andere coach zoeken voor wedstrijdbegeleiding als je ondanks het feit dat je zegt al een coach te hebben hier alsnog om kuuradvies komt vragen.

Verder is het allemaal een beetje afhankelijk van hoe je fysiek er nu bij staat (hoe huge / small / ripped / fat ben je?) en hoe serieus je je wedstrijd en je verdere bodybuilding-loopbaan neemt.

M.a.w. op je vragen is niet echt een eenduidig antwoord te geven.

Ten eerste zou ik een andere coach zoeken voor wedstrijdbegeleiding als je ondanks het feit dat je zegt al een coach te hebben hier alsnog om kuuradvies komt vragen.

Verder is het allemaal een beetje afhankelijk van hoe je fysiek er nu bij staat (hoe huge / small / ripped / fat ben je?) en hoe serieus je je wedstrijd en je verdere bodybuilding-loopbaan neemt.

M.a.w. op je vragen is niet echt een eenduidig antwoord te geven.

Hmm, als dit het huidige fysiek is en er is nog maar minder dan een jaar tijd voor een wedstrijd is er wel een hoop werk aan de winkel.

Mijn advies neem ook een andere coach als je hier om kuur advies moet vragen. Neem een coach die wat meer wedstrijd ervaring heb.

Hmm, als dit het huidige fysiek is en er is nog maar minder dan een jaar tijd voor een wedstrijd is er wel een hoop werk aan de winkel.
Ben ik me bewust, toch wil ik er voor gaan. Een mooi doel om naar toe te werken.

Mijn advies neem ook een andere coach als je hier om kuur advies moet vragen. Neem een coach die wat meer wedstrijd ervaring heb.
Ik loop nu 1 maand bij deze, hij heeft verschillende mensen naar het podium begeleid. Alleen zonder PEDs, hij begeleid me alleen met trainingschema, voeding en loopt af en toe een sessie mee om mijn vorm e.d. te corrigeren waar nodig.

Ben ik me bewust, toch wil ik er voor gaan. Een mooi doel om naar toe te werken.

Ik loop nu 1 maand bij deze, hij heeft verschillende mensen naar het podium begeleid. Alleen zonder PEDs, hij begeleid me alleen met trainingschema, voeding en loopt af en toe een sessie mee om mijn vorm e.d. te corrigeren waar nodig.
als je dan ped wil gebruiken en deze coach heb daar geen verstand van. Nogmaals huur een coach in die daar wel verstand van heeft. Ik heb ook niet veel verstand daarvan en ik luister gewoon naar mijn coach. Ook neem een coach waarvan je verplicht een bloedonderzoek moet doen. Voor elke blast wil mijn coach mijn bloedonderzoek zien anders niet kuren.

je hebt nu nog geen coach nodig voor een wedstrijd van volgend jaar. Dat je gaat kuren op eigen initiatief is prima, maar zoek wel 4-5 mnd voor de wedstrijd een coach die je begeleidt in kuren én stageshape. Ikzelf zou je wedstrijd verschuiven naar NPC KFC Cup 2025(sept-okt)

Sorry ben ik het niet mee eens. Je wilt juist zo lang mogelijk bij de zelfde coach zitten zodat je elkaar leert kennen. Ik heb bijvoorbeeld 1,5 jaar offseason gedraaid bij diar voordat we pas samen wedstrijd prep ingingen. Maar dat is mijn mening he.
je hebt nu nog geen coach nodig voor een wedstrijd van volgend jaar. Dat je gaat kuren op eigen initiatief is prima, maar zoek wel 4-5 mnd voor de wedstrijd een coach die je begeleidt in kuren én stageshape. Ikzelf zou je wedstrijd verschuiven naar NPC KFC Cup 2025(sept-okt)

Sorry ben ik het niet mee eens. Je wilt juist zo lang mogelijk bij de zelfde coach zitten zodat je elkaar leert kennen. Ik heb bijvoorbeeld 1,5 jaar offseason gedraaid bij diar voordat we pas samen wedstrijd prep ingingen. Maar dat is mijn mening he.
Dat kan verschillen per persoon natuurlijk. een coach die hem nu begeleid en later op één qua kuren richting wedstrijd bedoel ik

Leuk zo’n jaarplanning, maar dat is in mijn ogen niet de manier om dit aan te pakken.
Begin eerst maar op 250 test wat te cutten.
En idd gewoon een coach inhuren hiervoor

Bedankt voor de adviezen.

De wedstrijd verplaatsen en dan 5 maanden daarvoor een juiste coach in huren lijkt me een goed plan.

Zal me voeddingsschema eens over de kop gooien en eerst gaan cutten tot 8-10%. Dit zal me zonder test ook wel lukken!

Thanks.

Bedankt voor de adviezen.

De wedstrijd verplaatsen en dan 5 maanden daarvoor een juiste coach in huren lijkt me een goed plan.

Zal me voeddingsschema eens over de kop gooien en eerst gaan cutten tot 8-10%. Dit zal me zonder test ook wel lukken!

Thanks.
Lijkt me een goed plan. Zou vooral af gaan op de spiegel. Die cijfers zijn leuk, maar bij een huidplooimeting tel ik er zelf altijd al 3% bij.

Back
Naar boven