Fitness Seller

Advies Gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Naast fitness doe ik elke week 3 keer een kwartiertje zaktraining (Muay Thai). Ik doe dit momenteel gelijk achteraan een fitness-training, dus een uurtje fitness en daarna gelijk een kwartiertje zaktraining.

Ik vroeg me af of het niet beter is om die zaktraining te verplaatsen naar rustdagen ipv gelijk volgend op een fitness-training. Dan zou ik bijv 2 keer per week op een rustdag zaktraining kunnen doen en dan ipv een kwartiertje bijv een half uur. Wat zou nu beter zijn?

Graag jullie advies...
 
idd opsplitsen. lijkt me verstandiger. zie t als een soort cardio. je hebt zodoende een betere split. alhowel een kwartiertje niet veel uit zal maken denk iik. maar neem t zkere voor t onzekere
 
helemaal met dandy eens :)
 
En waarom is het dan beter om het op te splitsen? Stel dat dinsdag en donderdag rustdagen zijn waarop ik nu dan zaktraining zou gaan doen; is het dan niet te veel belasting voor bijv de schouders wanneer ik die op maandag al heb getrained? Normaalgesproken zouden die de dag erna rust krijgen, maar bij de zaktraining de dag erna gebruik ik ze weer (en natuurlijk een aantal andere spieren).
 
Of kan je zaktraining echt zien als een vorm van cardio en niet als een vorm van krachttraining?
 
Je kan je zaktraining ook verplaatsen tot na je training, hierop zal het geen gevolg hebben tot je spiergroei en is het ideaal om de afvalstoffen uit je net getrainde spieren te halen!

Suc6!
 
Originally posted by Dr. Worf
Je kan je zaktraining ook verplaatsen tot na je training, hierop zal het geen gevolg hebben tot je spiergroei en is het ideaal om de afvalstoffen uit je net getrainde spieren te halen!

Suc6!

Momenteel doe ik de zaktraining na m'n training, maar volgens dandyman kan je zaktraining zien als een vorm van cardio en cardio vlak na de training belemmert toch de spiergroei?
 
waar ik op doelde is dat ik t niet zie als krachtraining en zodoende in t zelfde hokje plaats als cardio.

maar aangzein t een kwartiertje betreft zou ik mijzelf er niet al te druk om maken. alhoewl t mij niet al te bevordelijk lijkt na en uur trainen, maar das meer een mening.
 
En als ik er een half uur van maak en het 2 keer per week in een rustdag plaats; zou dat een goede oplossing zijn?
 
lijkt mij beter,. zo kan je ook alle energie in je zaktraining stoppen en dus ook in je krachttraining. zorg dan wel dat je wel nog een echte rustdag inlast
 
Ik probeer het dan zo te plannen dat ik het gehele weekend rust houd. Thanks voor het advies...
 
Dandy is de man... ik merk nu al dat het veel beter is om BB en Muay Thai te scheiden...
 
Back
Naar boven