Fitness Seller

Advies gevraagt.

Bezoekers in dit topic

Sjonnies

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Ik ben John Verhees uit Someren een klein dorpje in de buurt van Eindhoven. Ik train nu 1 jaartje op het begin met als doel om een betere conditie op te bouwen en een beetje aan spiermassa te winnen. Het deel Bodybuilding sprak me zo zeer aan dat ik nu 6 maanden intensief train alleen bodybuilding, het is verslavend :)

Statistieken:
1m 72
68,5kg
8%
Maar nu mijn 1ste vraag op dit forum.
Ik ben waarschijnlijk noodgedwongen (omscholing) niet meer in staat om dezelfde intensiteit op de sportschool door te brengen. Ik wil dus een uitrusting gaan aanschaffen zodat ik veel thuis kan gaan doen. Mijn vraag is dus weten jullie waar je kwalitatief goed en als het ff kan niet te duur materiaal kan kopen,of een andere suggestie zodat als ik wel weer tijd genoeg heb niet weer van voren af aan moet beginnen. Mijn training ziet er als volgt uit (ideen/suggesties meer dan welkom):

Maandag:

Borst
  • bankdrukken (vlak)
  • bankdrukken (schuin)
  • bankdrukken (achteroverhellend
  • Flyes

Biceps
  • Staande barbell curls (kromme stang)
  • Preacher curls (1 arm)
  • Front pulldown tot borst
  • 21en halterstang

Woensdag:

Triceps
  • Dippen (pyramide systeem 1x15 reps met 30kg 1x10reps 50kg 1x 6 reps 60 kg) de kilos liggen dan op mijn dijbenen :D
  • Barbell extensions
  • Small bankdrukken

Rug
  • Zitten kabel roeien
  • Pulldown brede greep achter langs.

Vrijdag:

Benen
  • Squats
  • Leg press
  • Wandel lunge
  • Seated leg raises

Schouders
  • Lateral raise
  • Upright rows
  • Rear delt

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar ik wil
je wel welkom heten op het forum :hello:

ps apart kapsel, zeer gewaagd, leuk

ik vrees dat je kwaliteit altijd wel duur zult betalen, maar eens je je materiaal aangeschaft heb kun je wel enkele jaartjes voort.

ff een schatting;

1 barbell : 25EUR
1 EZ-bar : 30EUR
2 dumbbells : 20EUR (10EUR/stuk)
ong. 200kg aan halterschijven : 200EUR (1EUR/kg)
1 bankdruk bankje : 400EUR
1 multistation : 800EUR
1 squat rack : 250EUR

kom je aan zo'n 1725EUR, toch al een klein maandloon en dan heb je nog niet alles...

je maakt dus voor jezelf uit of het je dit waard is...

enneuh een opmerking op je schema, eerst rug dan triceps, best ook deathlifts toevoegen aan je rugschema :thumbs:

Laatst bewerkt:
ik kan je ook niet helpen met je equipment maar ik verwelkom je, en moet even zeggen dat je rug zwaar ondertraint is..

Dat vermoeden had ik zelf ook demolisher maar hebben jullie tips voor mijn trainingschema ??

even over de apparatuur voor thuis:

die 1725,- van bart82 lijkt mij enigzins overdreven. Als je op ebay oid gaat rondsnuffelen kan je vast wel een 2e hands setje met barbells+wat gewicht kopen. Ik heb dat ook gedaan, en heb ook nog 2 dumbbells met variabel gewicht van een paar tientjes. Een bankje is heel cool maar niet echt nodig. Heb zelf een plank met 2 balken eronder en 2 (stevige :cool: ) stoelen. Doet enigzins amateuristisch aan maar ik kan mijn volledige trainingsschema hier al vrij lang perfect mee doen :)

Project2502 zei:
even over de apparatuur voor thuis:

die 1725,- van bart82 lijkt mij enigzins overdreven. Als je op ebay oid gaat rondsnuffelen kan je vast wel een 2e hands setje met barbells+wat gewicht kopen. Ik heb dat ook gedaan, en heb ook nog 2 dumbbells met variabel gewicht van een paar tientjes. Een bankje is heel cool maar niet echt nodig. Heb zelf een plank met 2 balken eronder en 2 (stevige :cool: ) stoelen. Doet enigzins amateuristisch aan maar ik kan mijn volledige trainingsschema hier al vrij lang perfect mee doen :)

als je 2e-hands gaat aankopen kom je natuurlijk goedkoper uit, maar die nieuwprijzen kloppen toch hoor... :P

een plank met stoelen onder? Zou je niet beginnen sparen voor een degelijk bankje? Je hebt het nog altijd over je eigen veiligheid...

enneuh hoe hardcore train je eigenlijk? Ik veronderstel dat je geen SQ, DL, pulldowns, peckdecks, leg extensions, leg curls, rows... doet vermits je deze niet kunt uitvoeren zonder extra apparatuur.

???

bart82 zei:
als je 2e-hands gaat aankopen kom je natuurlijk goedkoper uit, maar die nieuwprijzen kloppen toch hoor... :P

een plank met stoelen onder? Zou je niet beginnen sparen voor een degelijk bankje? Je hebt het nog altijd over je eigen veiligheid...

Neeh da's best veilig..je ziet het verkeerd. Het is een stevige plank met 2 zware balken eronder..kan dus niks mee misgaan. De barbell ligt op 2 stoelen en kan ik er simpel van af halen als ik b.v. wil bp'en.

enneuh hoe hardcore train je eigenlijk? Ik veronderstel dat je geen SQ, DL, pulldowns, peckdecks, leg extensions, leg curls, rows... doet vermits je deze niet kunt uitvoeren zonder extra apparatuur.
???

jazeker wel..sommige niet nee maar ik train bikkelstyle alles met losse gewichten en barbell (moet zeggen dat ik soms de hulp inroep van een kamergenoot bv bij squatten en zwaar bp'enen, + ik train tot nu toe eigenlijk niet zwaarder dan 100kg.

Je kan mijn schema hier bekijken als je wilt :)

kortom: het kan prima hoor :)

Project2502 zei:
Neeh da's best veilig..je ziet het verkeerd. Het is een stevige plank met 2 zware balken eronder..kan dus niks mee misgaan. De barbell ligt op 2 stoelen en kan ik er simpel van af halen als ik b.v. wil bp'en.

jazeker wel..sommige niet nee maar ik train bikkelstyle alles met losse gewichten en barbell (moet zeggen dat ik soms de hulp inroep van een kamergenoot bv bij squatten en zwaar bp'enen, + ik train tot nu toe eigenlijk niet zwaarder dan 100kg.

Bedankt voor je reacties kan met name verwacht ik veel met je voeding!
Zie deez thread

Project2502 zei:

wrist curls bij benen? zal wel leg curls zijn zeker... :)

's middags 500g tonijn!?! ???

bart82 zei:
wrist curls bij benen? zal wel leg curls zijn zeker... :)

's middags 500g tonijn!?! ???

hehe..ja dat klopt idd niet zie ik..die hoort bij onderarmen, komt omdat ik die tegelijk met benen doe :)
Die tonijn klopt ook niet :rolleyes: Verkeerd opgeschreven moet iets van 105gram zijn ofzo..ik houd wel van tonijn maar niet overdrijven :P

Laatst bewerkt:
500 gr tonijn in 1 keer zeg , das pas hardcore ;)

Incline bench press zou'k ervan tussenhalen, is voor niks goe. En met bovenkant borst beginnen.

Zoals bart82 reeds zei: eerst rug dan triceps. En ik zou toch een aantal oefeningen toevoegen voor de rug: deadliften, t-bar,...

Wat benen betreft, ik zie geen isoleer oefening voor achterkant been (leg curl bijvoorbeeld) noch oefeningen voor kuiten...

Voor schouders misschien een oefening voor de front delts, neck press of dumbble press of zo bijvoorbeeld

yow.

tip voor je schema: bij triceps doe je dippen best laatst, doe gewoon 1 set zoveel mogelijk reps

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven