XXL Nutrition

Advies gezocht voor loopband

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
10 jan 2017
Berichten
4
Waardering
0
Hallo,

Ik ben al een weekje of 2 bezig met het zoeken naar een goede loopband. Maar er zijn zoveel verschillende winkels en zoveel verschillende soorten en merken loopbanden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wel wat verkopers gesproken maar tja die wijzen je toch naar de machines in hun assortiment. Moeilijk te vergelijken.

Ik zoek dus wat onderbouwd advies van mensen met kennis over loopbanden.

Wat ik wil:

Vetverbranding en conditieopbouw. Te beginnen met lopen en als de gewichtsverlies en contitie beter zijn ook licht wat rennen

Must have

  • Hearth rate controll
  • Helling min 12%
  • Breed loopvlak min 50 cm
  • Snelheid 18 km/uur
  • Opklapbaar en makkelijk te verijden met wieltjes. Ik heb een kleine huiskamer en ik wil het af-en-toe kunnen wegslepen naar de slaapkamer zonder hernia
  • Compatible met Android tab. Ik wil goed bijhouden wat ik gedaan heb (Aantal stappen, snelheid en heart rate) en zo inzicht krijgen hoe ik verbeter, of ik stagneer etc. Ik gebruik nu de apps voor de Garmin en ik vind het motiverend werken als ik een badge krijg voor meeste stappen in een dag, snelste route etc. Een stukje competetie is geeft wel wat nodige motivatie
  • Ik woon in een flat met onderburen dus enige demping zullen hun op prijs stellen
  • Compatible met mijn Garmin vivo HR
  • Ook belangrijk. De webwinkel moet montage bieden en ik wil hem snel geleverd krijgen!
Nice to have

  • recovery test
  • Ventilator
  • Het zou ook leuk zijn als je het bv met google maps je route kan laten ziet terwijl je loopt maar volgens de winkel medewerker krijg je dat alleen met professionele loopbanden
  • Kleurendisplay
Budget circe 1200 - 1400 euro



Alvast bedankt aan de mensen die willen meedenken
 
Helaas, dood forum.
 
Graag mijn account verwijderen. Als de enige reactie die ik krijg zon kutreactie is ben ik klaar.
 
Er stond vanmorgen nog een advertentie van iemand die een nauwelijks gebruikte te koop had.
 
kijk eens op funfit, hebben veel gereviseerde apparaten
 
Ik vraag toch loopband advies. Ik kan zelf wel winkels vinden die loopbanden verkopen. Er zijn er 10-tallen. Ik dacht dat er hier mensen men kennis van zaken waren (Anders dan winkels die mij toch een loopband aanraden waar ze het meeste geld aan verdienen. Niet welke goed voor mij is) Er was er zelfs 1 die alleen maar wilde weten hoevaak per week ik wilde lopen en alleen met die informatie wist dat ik die van 2.500 moest kopen.
 
Ik denk niet dat veel mensen een loopband hebben/kennis over een loopband, aangezien je voor dezelfde prijs een goed uitgeruste homegym kunt kopen.
Ikzelf loop buiten als het niet regent, of in de fitness.

Ik zou gewoon de goedkoopste nemen die voldoet aan je eisen, ze dienen toch allemaal voor hetzelfde
 
Heb hier een Tunturi R60 staan. Kost nieuw 1000 euro.
Voor een goed bod mag je hem hebben. Vanuit de winkel ziet hij er hetzelfde uit, dus perfecte staat!
 
Er heeft er eentje haar regels denk ik...
 
Met helling, hartslag etc maakt het onnodig duur. Ik zou voor een airbike gaan, het is net als rennen en nog behoorlijk compact en veel goedkoper. Weet niet of dat air het gekletter van je schoenen en roltrap geluid overstijgt. Koop voor 7 tientjes een polar h7 hartslagmeter die gekoppeld is aan je phone.
 
Back
Naar boven