XXL Nutrition

advies gyno

Bezoekers in dit topic

Brownie88

Cool Novice
Lid geworden
3 nov 2016
Berichten
156
Waardering
63
Lengte
1m83
Massa
112kg
Beste BB leden,


Ik lees al jaren mee op dit forum en heb al redelijk wat ervaring mbt kuren. Heb al diverse middelen gebruikt en weet bijv dat ik van deca en tren af moet blijven ivm gyno.


Heb besloten een langere tijd ON te gaan ivm een kuur HGH die al 2 maand loopt. 4 weken voor mijn HGH kuur ben ik begonnen met test-e en mast-e zonder problemen. Heb daarna een bridge gedaan om verder te kuren met test en bold.


Sinds ik met de test en bold ben begonnen begin ik behoorlijk pijn achter mijn tepels te krijgen en voel ik dat knobbels ontwikkelen. Neem al twee weken exemestaan uit de apotheek 12,5mg ED en het lijkt niet echt te helpen. Sterker nog, heb het idee dat het alleen maar erger wordt.


Uiteraard weet ik dat je geen nolva mag gebruiken tijdens een HGH kuur omdat dit je HGH levels flink laat zakken voor zover ik gelezen heb.


Even samengevat:


500mg test-e EW

600mg mast-e EW

1000iu HCG EW


BRIDGE 4wk

250mg test-e EW


750mg test-e EW

600mg bold EW

1000iu HCG EW

12,5mg exemestaan ED


Graag zou ik een advies willen zodat ik verder kan kuren zonder dat de gyno steady blijft of zelfs kan verdwijnen. Zelf zat ik te denken om er Clomid naast te laten lopen of zelfs Letro?


Thnxx
 
Waarschijnlijk doet de aro zijn werk nog niet, deze duurt wat langer voor die zijn werk doet en blokkeerd oestrogeen aanmaak maar bezet het aanwezige oestrogeen niet

Mischien eerst eve armidex werkt sneller en bezet het oestrogeen

Let wel op met ari en aro samen dit zal libido problemen op kunnen leveren
 
Ik zou lekker Nolva pakken, ben je er binnen 2 weken vanaf.
 
Doe eerst een bloedcontrole en je gaat al heel wat wijzer worden.
 
Waarschijnlijk doet de aro zijn werk nog niet, deze duurt wat langer voor die zijn werk doet en blokkeerd oestrogeen aanmaak maar bezet het aanwezige oestrogeen niet

Mischien eerst eve armidex werkt sneller en bezet het oestrogeen

Let wel op met ari en aro samen dit zal libido problemen op kunnen leveren

Gozer, hij neemt al 2 weken aromasin op 12,5mg per dag. En dan zeg jij "Waarschijnlijk doet de aro zijn werk nog niet". Eroverheen gelezen of roep je maar gewoon wat.
Vervolgens ga je zeggen dat arimidex oestrogeen bezet... wat een onzin. Het bezet de aromataze enzymen, het circulerend oestrogeen blijft gewoon aanwezig.


Even bij de les blijven voordat je advies geeft:

Exemestane (Aromasin) is een steroïd AI type 1, deze schakelt het aromataze enzym permanent uit. Het is een afgeleide van androstenedione. Androstenedione komt natuurlijk in het lichaam voor en wordt in de lever omgezet in testosteron of oestrogeen. Exemestane behoort tot de nieuwere generatie AI's, het heeft relatief weinig effect op cholesterol in tegenstelling tot andere AI's. Tevens verlaagd exemestane je IGF waardes niet, wat wel het geval is met letrozol en anastrozole. Een uitzondering hierop is formestane welke de IGF waarde doet stijgen. Omdat exemestane een steroide AI is met androgene eigenschappen kan het voorkomen dat er minimale krachtwinst, spiergroei en toenamen van mannelijkheid ervaren kan worden. Door metabolisering in de lever ontstaat een bijproduct genaamd 17-hydroxyexemestane. Deze metaboliet heeft door diverse processen een zeer potent anti-oestrogene werking. Studies beweren dat het bij vrouwen tot 85% van all het aanwezige oestrogeen blokt en bij mannen tot 65%, al binnen de eerste 12uur van gebruik. Zodra exemestane volledig verzadigd is in de bloedcirculatie blokkeert het oestrogeen tot wel 98%.
Aan de hand van deze studie (J Steroid Biochem Mol Biol. 2001 Dec;79(1-5):85-91.) heb ik de conclusie kunnen trekken dat exemestane de enige AI is die succesvol naast nolvadex genomen kan worden om oestrogeen afkomstig van een hoge testosteron waarde te reduceren. 25mg exemestane verlaagd SHBG met 20%, estradiol met 65% en een stijging van het vrije testosteron van maar liefst 117% (60% van totaal testosteron).

Anastrozole (Arimadex) is een niet-steroid AI type 2, deze blokkeert op competitieve wijze het aromataze enzym zodat het geen testosteron kan omzetten naar oestrogeen. Zonder een vorm van AI in een kuur met veel aromatiserende steroïden kun je vervelende bijwerkingen verwachten zoals vocht, vet, gyno etc. Oestrogeen wel nodig om de dichtheid van de androgeen receptor te vergroten, afgifte van GH te verhogen, omzetting van GH tot IGF te verhogen en een stabiele glucose matobolisatie te realiseren. Competitieve aromataze blokkers stoppen en reduceren de productie van oestrogeen niet, maar zorgen ervoor dat het aanwezige oestrogeen geen receptoren kan activeren. Echter zal al dat aanwezige oestrogeen alsnog z'n effecten hebben wanneer er gestopt wordt met het nemen van anastrozole. Op dat moment zul je een overvloed aan oestrogeen hebben waardoor je de bekende rebound gaat ervaren. Anastrozole is hierdoor niet goed voor de cholesterol waardes in het bloed, aangezien oestrogeen uit cholesterol wordt gemaakt. Om onder andere deze redenen nemen veel mensen liever een SERM om oestrogeen effecten onder controle te houden zonder veel spiergroet tegen te gaan en cholesterol ratio's gezonder te houden. Desalniettemin blijft het een feit dat anastrozole tot 95% oestrogeen blokkeert.

Letrozole (Femara) is een niet-steroid AI type 2, deze blokkeert net als anastrozole op competitieve wijze het aromataze enzym. Het voornaamste verschil is dat letrozole veel potenter is dan anastrozole. Dit is tevens de rede dat de maximale dosis is vastgesteld op 2,5mg. Een hogere dosering is alles behalve nodig ivm te lage oestrogeen waardes en te hoge cholesterol ratio's. Het blokkeerd namelijk voor 98-99% het oestrogeen. Het goede van letrozole is dat het oestrogeen gerelateerde borstweefsel ontwikkeling tegen gaat en zelf laat slinken na enige tijd. Voor alle duidelijkheid, letrozole kan nooit en te nimmer gyno ongedaan maken. Dat is alleen doormiddel van een operatie mogelijk. Gebruik letrozole nooit in je nakuur vanwege het killen van je libido, cholesterol ratio en andere gezonde sterolen (waaronder ook dragers van vitamine A, D, E en K).
 
Beste BB leden,


Ik lees al jaren mee op dit forum en heb al redelijk wat ervaring mbt kuren. Heb al diverse middelen gebruikt en weet bijv dat ik van deca en tren af moet blijven ivm gyno.


Heb besloten een langere tijd ON te gaan ivm een kuur HGH die al 2 maand loopt. 4 weken voor mijn HGH kuur ben ik begonnen met test-e en mast-e zonder problemen. Heb daarna een bridge gedaan om verder te kuren met test en bold.


Sinds ik met de test en bold ben begonnen begin ik behoorlijk pijn achter mijn tepels te krijgen en voel ik dat knobbels ontwikkelen. Neem al twee weken exemestaan uit de apotheek 12,5mg ED en het lijkt niet echt te helpen. Sterker nog, heb het idee dat het alleen maar erger wordt.


Uiteraard weet ik dat je geen nolva mag gebruiken tijdens een HGH kuur omdat dit je HGH levels flink laat zakken voor zover ik gelezen heb.


Even samengevat:


500mg test-e EW

600mg mast-e EW

1000iu HCG EW


BRIDGE 4wk

250mg test-e EW


750mg test-e EW

600mg bold EW

1000iu HCG EW

12,5mg exemestaan ED


Graag zou ik een advies willen zodat ik verder kan kuren zonder dat de gyno steady blijft of zelfs kan verdwijnen. Zelf zat ik te denken om er Clomid naast te laten lopen of zelfs Letro?


Thnxx

Waarom heb je deze keer niet de masteron erbij gedaan?
Ik kwam uit een cycle met Tren en bleef met gyno over. Toen over op 500test/400mast/600bold en de gyno verdween als sneeuw voor de zon, zelfs geen AI of iets meer nodig gehad.
 
Waarom heb je deze keer niet de masteron erbij gedaan?
Ik kwam uit een cycle met Tren en bleef met gyno over. Toen over op 500test/400mast/600bold en de gyno verdween als sneeuw voor de zon, zelfs geen AI of iets meer nodig gehad.
He Denny,

Masteron eruit omdat ik eerder gekuurd heb met test/bold en toen heen problemen had!

Inmiddels heb ik 400mg mast er naast gezet. Heb hier nog voldoende van liggen en ben benieuwd wat dit gaat doen. Als dit werkt laat ik voortaan bij elke kuur masteron mee lopen.
 
He Denny,

Masteron eruit omdat ik eerder gekuurd heb met test/bold en toen heen problemen had!

Inmiddels heb ik 400mg mast er naast gezet. Heb hier nog voldoende van liggen en ben benieuwd wat dit gaat doen. Als dit werkt laat ik voortaan bij elke kuur masteron mee lopen.
Herkenbaar verhaal. Mijn eerste kuur was met test/bold, ook nul problemen. En daarna eens met test/tren, bij week 5 was het raak. De kuur daarna weer terug naar test/bold, en bam weer last terwijl ik dacht terug naar een veilige stack te gaan. Nu met test/bold/mast slinkt de gyno na een Tren cycle gewoon :)
 
misschien test droppen naar 500mg 0f 375mg
 
misschien test droppen naar 500mg 0f 375mg

Heb de test al laten zakken naar 250mg om de 4dg dus zal ongeveer rond die dose zitten

Herkenbaar verhaal. Mijn eerste kuur was met test/bold, ook nul problemen. En daarna eens met test/tren, bij week 5 was het raak. De kuur daarna weer terug naar test/bold, en bam weer last terwijl ik dacht terug naar een veilige stack te gaan. Nu met test/bold/mast slinkt de gyno na een Tren cycle gewoon :)
Heb nu 400mg mast-e er naast lopen dus even 2 weekjes wachten tot deze inkickt, hoop dat het zijn werk gaat doen :)
 
Back
Naar boven