MuscleMeat

Advies home gym (quarantaine gym) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onit

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Berichten
4.002
Waardering
7.010
Lengte
1m94
Massa
80kg
Vrienden en vriendinnen,

Ik wil een home gym opbouwen, vooral handig in deze situatie... Maar ook voor een snelle gym sessie, als er weinig tijd is.

Onit zit met een ethisch dilemma. Hierin spelen onderstaande punten een belangrijke rol.

  • Ik zal een power cage / power rack aanschaffen. Hierop wil ik een pulley bevestigen, zodat ik in ieder geval alle oefeningen uit mijn trainingsschema kan uitvoeren.

  • Ik zal niet volledig overgaan op een home gym, omdat ik hiervoor te weinig ruimte heb. Ik heb alleen ruimte voor een power cage / power rack. Ik blijf dus gewoon bij mijn sportschool sporten, omdat deze beschikt over alle apparatuur die ik maar wensen kan. Dit houdt in dat ik evengoed kosten betaal á € 40,- per maand.

  • De power cage / power rack wordt op mijn slaapkamer geplaatst en deze bevindt zich bovenin het huis.

Het volgende dilemma speelt:

1. Zal ik goede apparatuur aanschaffen, neem als voorbeeld hierin de Barbarian line. Waarbij ik totaal rond een bedrag á € 1.500,- uitkom. Dit is inclusief bankje, 200 kg aan bumperplates, opbergrek en lat pulley. Ik heb dan goede apparatuur, welke lang meegaat. Maar sport daarnaast ook nog bij de sportschool. Al met al een duur geintje...​

2. Zal ik gaan voor goedkopere apparatuur, aangezien ik toch nog bij mijn sportschool blijf sporten? De kans bestaat dat ik mijzelf ga irriteren aan de apparatuur die ik dan heb staan.​

3. Is het verstandig om dit überhaupt te doen? Houdt mijn slaapkamer vloer de apparatuur wel en is het rendabel? Ik kan natuurlijk ook als noodvoorziening de quarantaine periode overbruggen met dumbells, barbell en een bankje...​

Wie kan mij hierin goed advies geven?
 
Als het puur voor quarantaine is: Doe bodyweight oefeningen en vul aan met wat gewichten die je al hebt liggen. Is een prima manier om te overbruggen. Koop misschien wat dumbbells of andere meuk.
In mijn ogen moet je 1500,- investeren (= ~3 jaar gym abbo) als je van plan bent de gym te schrappen en uiteindelijk lekker thuis gaat trainen. Dan train je na 3 jaar "gratis" voor het leven, want die spullen vergaan niet.


En met een power rack met evt. pulley en gewichten/barbells/dumbells thuis kun je alles trainen wat je moet trainen hoor :)
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven