MuscleMeat

Advies Hout en WallRack

Bezoekers in dit topic

Big Gerard

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
992
Waardering
67
Hi all,

Korte vraag t.a.v. het bevestigen van een halfrack/wallrack aan hout in plaats van een stenen muur.

Op dit moment heb ik een half rack dat aan een stenen muur is bevestigd - zie ook de foto's - https://forum.bodybuilding.nl/topics/toon-je-home-gym.71678/post-10615392

Ik wil echter de homegym gaan verplaatsen naar een iets grotere ruimte, echter is dit een houten schuur en nu twijfel ik of dit wel kan ivm de sterkte van het hout.

Het gaat om een schuur van douglas hout, - iemand van jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
 
Hoe is de schuur opgebouwd? Is het zo'n blokhut met tand en groef planken zonder houten skelet, dan zou ik daar niet veel durven aan hangen. Is het een schuur in hout skelet? Dan zie ik daar niet echt geen problemen mee. Maak dat je met houtdraadbouten in de balken schroeft. Indien nodig kan je extra balken in het frame zetten waar je iets wil hangen.
voorbeeld van gym aan houten skelet;
 
Dankjewel, dat is wel een handig filmpje inderdaad!

Er zal een frame inzitten met 4x6 douglas balken en inderdaad, mogelijk kan er daar nog wat extra inzetten. Overigens zet frame vast op een betonnen vloer, dat zal hier niet zo zijn, maar de 'zwaardere' balken zullen vastgezet worden aan een stenen wand en uiteraard steunen op de ondergrond.
 
Back
Naar boven