Fitness Seller

Advies kniebeschermers & Belt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

djuuls

Cool Novice
Lid geworden
14 nov 2017
Berichten
185
Waardering
184
Lengte
1m97
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Ik ben opzoek naar goede knie beschermers en eventueel een belt. Ik zelf ben 2 meter lang 21 jaar en krijg nogal last van me onderrug en knieën wanneer ik 160 kg squat. Ik vraag me af wat voor beschermers goed zijn? Er zijn zoveel verschillende op de markt. Het gevoel wat ik in me knie krijg is onderin aan de voorkant een stekende aanhoudende pijn, die ik vervolgens ook normaal voel tijdens het lopen.Dit heeft ook te maken met mijn houding natuurlijk. Hoe wijder ik squat hoe minder last ik heb. Voor mijn onderrug word een belt geadviseerd maar er zijn tegenstribbelende meningen over het feit dat het niet goed is voor je stabiliteit? Wat is jullie advies?
 
Ik zelf ben 2 meter lang 21 jaar en krijg nogal last van me onderrug en knieën wanneer ik 160 kg squat.

Verkapte vorm om te laten zien “ kijk eens hoeveel ik squat “ :cool: ?

Misschien overbelasting , dan zal een kniebescherming of brace / sleeve niet werken
 
Ik heb zelf SBD knee sleeves en sinds ik die gebruik tijdens het squatten heb ik veel minder last van knieklachten. Daarnaast gebruik ik bij werksets een Rogue 13mm powerlifting belt. Ik vind beiden een aanrader.
 
Misschien techniek?
En over de belt, ik vind zelf een breede riem fijn. Dus 1 waar de dikte/hoogte overal het zelfde is.
 
Verkapte vorm om te laten zien “ kijk eens hoeveel ik squat “ :cool: ?

Misschien overbelasting , dan zal een kniebescherming of brace / sleeve niet werken

Was niet mijn intentie om het zo te brengen zoals jij het evenaart. Is gewoon om het te delen of het verstandig is beschermers te gebruiken, als je over een bepaald gewicht gaat? Beetje flauwe opmerking maar bedankt.
 
Ik heb zelf SBD knee sleeves en sinds ik die gebruik tijdens het squatten heb ik veel minder last van knieklachten. Daarnaast gebruik ik bij werksets een Rogue 13mm powerlifting belt. Ik vind beiden een aanrader.

Bedankt voor je reactie, ik zal er even naar kijken !
 
Misschien techniek?
En over de belt, ik vind zelf een breede riem fijn. Dus 1 waar de dikte/hoogte overal het zelfde is.

Het heeft zeker deels met techniek te maken heb net 6 maand StrongLift 5x5 achter de rug dus dat voelde ik wel in me knieën nu is het weer redelijk oké. Over de riem vind ik zelf een brede ook fijn heb een keer eentje geleend veel meer stabiliteit als die helemaal breed is. ( vind ik )
 
Ik heb mijn knee sleeves van AliExpress, mijn belt is van Fortex, te koop bij Fitness-seller.
De Fortex belt heb ik ondertussen ingedragen en doet het prima.
De knee sleeves doen ook goed dienst, standaard neopreen, houden mijn knieën warm, dus duur hoeft niet voor mij.
 
Zelf heb ik deze knee sleeves

En deze belt

Ben over beide zeer tevreden.
 
Ik heb de fortex Powerlift belt met quick release erg tevreden over! Dus zeker een aanrader.
 
Back
Naar boven