AndroidHealthClinic

Advies lange cutkuur

Bezoekers in dit topic

LapidumSanctus

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2012
Berichten
1.016
Waardering
66
Lengte
1m81
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Onlangs heb ik een bulkkuur gedaan. Ging fijn, goede progressie op mn lifts etc.

Maar ik loop al een lange tijd op een hoog vet% rond (ruime 20% vet). Niet dat ik rollen en tieten heb, maar het is toch wel een goede laag.

Daarom wilde ik over n tijdje een cutkuur doen, om mijn vet te verliezen zonder de gemaakte gains daarbij ook te verliezen.

Omdat ik veel vet te verliezen heb, wordt het een afvalmarathon. Ik was van plan lage dosissen te gebruiken.

Welke middelen/dosissen zouden jullie aanraden voor iemand die vanaf een hoog vetpercentage begint, en dus voor een langere tijd gaat dieten. Het doel is niet aders op de onderbuik te hebben, maar een wasbord zou toch wel fijn zijn(10% lichaamsvet)
 
Eventueel natuurlijk wat gaan cutten, lijkt me wel te doen van 20 naar 15%

Als je toch op anabolen wil doen dan denk ik dat 250mg test e al voldoende is, is niet echt cutkuur maar lijkt me voldoende om van 20% naar 15% ofzo te gaan en dan kan je eventueel andere middelen gaan bijzetten.

Vanaf 15 naar 10% kan je doen met een klassiek cutkuurtje:

test 250
tren 400
mast 200

Wat was je bulkkuur eigenlijk?
 
boven de 12% heb je echt geen aas nodig om te cutten. Als je geen sonja bakker plannen hebt dan tenminste. Als je het toch wilt doen. Dan zijn een paar tabs winstrol voldoende. of een ml teste om de 5 dagen.
 
Ja, maar besef dat ik mijn gains van de bulkkuur probeer te behouden. Als ik naturel ga cutten, ook op hoger lichaamsvet verlies je wat van die gemaakte gains.
 
Ja, maar besef dat ik mijn gains van de bulkkuur probeer te behouden. Als ik naturel ga cutten, ook op hoger lichaamsvet verlies je wat van die gemaakte gains.

Als je sowieso op AAS wil cutten kijk dan naar mijn originele post. Succes!

Eventueel natuurlijk wat gaan cutten, lijkt me wel te doen van 20 naar 15%

Als je toch op anabolen wil doen dan denk ik dat 250mg test e al voldoende is, is niet echt cutkuur maar lijkt me voldoende om van 20% naar 15% ofzo te gaan en dan kan je eventueel andere middelen gaan bijzetten.

Vanaf 15 naar 10% kan je doen met een klassiek cutkuurtje:

test 250
tren 400
mast 200

Wat was je bulkkuur eigenlijk?
 
Bijkomende info: reden waarom ik zeg om van 20% naar 15% te cutten op 250mg test e is omdat dat het minst bijwerkingen zal geven. Andere middelen zou ik je niet aanraden omdat je op 20% te gevoelig bent voor sides.

Van zodra je op 15% ofzo staat kan je dan overstappen naar test/tren/mast. De verhoudingen test/tren/mast die ik je daar geef zijn goed op gebied van a:e verhouding en normaal zou de kans op gyno klein moeten zijn (op voorwaarde dat je op max 15% staat). 10% halen zou dan geen probleem mogen zijn met deze cycle.

Als je VP wil verlagen is dieet natuurlijk nog belangrijker dan de AAS die je gebruikt. En allicht heb je daar wat werk aan de winkel omdat je ondertussen tot op 20% bent gekomen.
 
In jouw geval zou ik op 250-300 mg test/week met 30-50 mg anavar per dag gaan zitten en rustig cutten. Dus voeding niet te drastisch droppen en cardio gaan doen.
 
250mg test idd, mast er naast op 200mg om toch de kans van eventuele sides op 20% te voorkomen is geen luxe.
 
Bijkomende info: reden waarom ik zeg om van 20% naar 15% te cutten op 250mg test e is omdat dat het minst bijwerkingen zal geven. Andere middelen zou ik je niet aanraden omdat je op 20% te gevoelig bent voor sides.

Van zodra je op 15% ofzo staat kan je dan overstappen naar test/tren/mast. De verhoudingen test/tren/mast die ik je daar geef zijn goed op gebied van a:e verhouding en normaal zou de kans op gyno klein moeten zijn (op voorwaarde dat je op max 15% staat). 10% halen zou dan geen probleem mogen zijn met deze cycle.

Als je VP wil verlagen is dieet natuurlijk nog belangrijker dan de AAS die je gebruikt. En allicht heb je daar wat werk aan de winkel omdat je ondertussen tot op 20% bent gekomen.

Dreamerbulk, haha.

Ik heb gelukkig vrij weinig last van sides, zelfs op mijn vetpercentage. Daarom houd ik ook van middelen als tren, omdat die niet in oestrogeen omgezet worden.

Bedankt voor het advies, ik zal inderdaad eerst op lage test wat gaan cutten en dan middelen toevoegen, indien nodig, als ik op een lager vetpercentag kom. Omdat het zo'n lange kuur wordt, ben ik sowieso niet van plan een hoge dosis te gebruiken.

Mijn bulkkuur was gewoon lage test (250mg), met tren E. Die tren E begon laag en heb ik opgebouwd naarmate de kuur vorderde. Die kuur duurde 10 weken.
 
In jouw geval zou ik op 250-300 mg test/week met 30-50 mg anavar per dag gaan zitten en rustig cutten. Dus voeding niet te drastisch droppen en cardio gaan doen.

Inderdaad langzaam aan. Gaat wel een flink lange cut worden, maar dat moet dan maar.
 
als je je gewicht nu een poosje stabiel weet te houden en je bent dus niet je natty grens gepasseerd kan je, wanneer je eigen productie weer prima hersteld is, ook zonder gear naturel een eind cutten zonder dat het je spiermassa gaat kosten.
op 20% zou ik zoals hierboven vermeld wat uitkijken met aromatase
 
Ik zelf zat op 250 test e met 50mg t3. Nu zit ik inmiddels op 100 mcg t3 test e 500 en 140 clen en 45mg winstrol die over 1 week naar 60 gaat. 2x cardio. Ben van 87 naar 74 gegaan in 6 weken. En wordt nu letterlijk met de dag steeds droger. Ik heb echt schijt aan wat mensen denken. Ik heb de mentaliteit wel alleen geen zin een jaar erover te moeten doen geld net zo hard voor gainz. My body my choice ;) In totaal in slechts 3 maand nu zoiets van 25 kg kwijt. Van 30+ vp naar 16% :)
 
Ik zelf zat op 250 test e met 50mg t3. Nu zit ik inmiddels op 100 mcg t3 test e 500 en 140 clen en 45mg winstrol die over 1 week naar 60 gaat. 2x cardio. Ben van 87 naar 74 gegaan in 6 weken. En wordt nu letterlijk met de dag steeds droger. Ik heb echt schijt aan wat mensen denken. Ik heb de mentaliteit wel alleen geen zin een jaar erover te moeten doen geld net zo hard voor gainz. My body my choice ;) In totaal in slechts 3 maand nu zoiets van 25 kg kwijt. Van 30+ vp naar 16% :)

Sheeeet,

Das pas een dreamerbulk, haha.
 
Na deze cutkuur staat er weer een lekkere kuur te wachten van 500 test 625 bold 16 weken met 4 diana 30mg. Maarjah eerst echt goed droog worden :thumbs:

Waarom de bold? Ik hoor allerlei verhalen dat het weinig doet, behalve je conditie wat verbeteren(verhoogd aantal rode bloedcellen)
 
Omdat goede bold van goede kwaliteit zeker wel wat doet, en natuurlijk de honger. Daarnaast veinz gainz. Maar ik zie van dichtbij het zeer goed doen voor mensen. Plus het is lekker goedkoop en mild vergeleke vele andere steroids. Twijfelde eerst wel over deca.
 
Back
Naar boven