Beste mensen,
Momenteel ben ik bezig met het inventariseren welke spullen ik ga kopen om mijn homegym in te richten. De trainingsruimte ligt op de bovenverdieping en heeft een diepte van 3.1 en een breedte van 3.55. De hoogte van het plafond is ongeveer 2.30m. Pull-ups maken een belangrijk onderdeel uit van mijn trainingsroutine, vandaar dat dit een belangrijk punt is voor de keuze van een rack. Verder wil ik sowieso een lat en row pulley. Ik vind het aan de hand van opgegeven gewichten op websites moeilijk in te schatten hoe stabiel/stevig een rack is. Gezien bovenstaande vraag ik jullie advies.
Ik twijfel tussen de volgende opties;
Optie 1:
ATX power rack PRX 750 + ATX Lat pulley option LTO-750
www.fitness-seller.nl
www.fitness-seller.nl
De powerrack komt als het goed is eind deze maand op voorraad, vandaar de keuze voor specifiek dit rek. Over ATX heb ik goede reviews gelezen. Nadeel van dit rack is de hoogte (224,5cm) hierdoor kan ik door de plafondhoogte niet met mijn kin boven de stang met pullups.
Eventueel zou ik later de losse pull-up stang kunnen bestellen en die op de gewenste hoogte hangen, echter is de levertijd onbekend.
www.fitness-seller.nl
Optie 2:
Pivot Fitness HR3250 Heavy Duty Half Rack + Lat and row attachment
Deze komt ook deze maand op voorraad, de lat attachment wat later. Voordeel van dit rack is dat deze wat lager is (215cm) wat gunstiger is voor pullups (ivm plafondhoogte), echter nog steeds te laag voor volledige pull-up. Tevens is de combinatie van dit rack 300 euro goedkoper. Over de kwaliteit lees ik wisselende reviews.
Optie 3:
Simpleproducts Sqmize sq7.04
www.simpleproducts.de
Deze is maar 189 cm hoog, hiermee kan ik sowieso volledige pullups uitvoeren. De kwaliteit van het rack zou goed moeten zijn. Nadeel is onbekende levertijd van de latpulley, ik zou dan eventueel een losse lat pulley overwegen.
Een losse pull-up stang zou een optie kunnen zijn, echter geniet dit niet de voorkeur omdat het een huurwoning is waarbij ik geen grote gaten in de muur wil boren.
Alvast bedankt voor jullie advies!
Momenteel ben ik bezig met het inventariseren welke spullen ik ga kopen om mijn homegym in te richten. De trainingsruimte ligt op de bovenverdieping en heeft een diepte van 3.1 en een breedte van 3.55. De hoogte van het plafond is ongeveer 2.30m. Pull-ups maken een belangrijk onderdeel uit van mijn trainingsroutine, vandaar dat dit een belangrijk punt is voor de keuze van een rack. Verder wil ik sowieso een lat en row pulley. Ik vind het aan de hand van opgegeven gewichten op websites moeilijk in te schatten hoe stabiel/stevig een rack is. Gezien bovenstaande vraag ik jullie advies.
Ik twijfel tussen de volgende opties;
Optie 1:
ATX power rack PRX 750 + ATX Lat pulley option LTO-750

ATX Power Rack PRX-750 - Fitness Seller
Robuust power rack met royale afmetingen en een hoogte van 224,5 cm. Het 70 x 70 x 3 mm stalen frame is extreem zwaar belastbaar tot 1500 kg. Inclusief J-hooks en flip-down noodsteunen.

ATX Lat Pulley Option LTO-750 - Plate Loaded - Fitness Seller
Professionele lat pulley optie LTO-750 voor diverse ATX racks. Plate loaded uitvoering om te beladen met halterschijven, belastbaar tot 160 kg. Met beenrollen om de bovenbenen onder te klemmen.
De powerrack komt als het goed is eind deze maand op voorraad, vandaar de keuze voor specifiek dit rek. Over ATX heb ik goede reviews gelezen. Nadeel van dit rack is de hoogte (224,5cm) hierdoor kan ik door de plafondhoogte niet met mijn kin boven de stang met pullups.
Eventueel zou ik later de losse pull-up stang kunnen bestellen en die op de gewenste hoogte hangen, echter is de levertijd onbekend.

ATX Single Pull-up Bar 750 - Fitness Seller
Rechte optrekstang voor diverse ATX racks uit de 700 serie. Met een diameter van 27 mm en gripvaste poedercoating, ideaal voor het uitvoeren van muscle-ups.
Optie 2:
Pivot Fitness HR3250 Heavy Duty Half Rack + Lat and row attachment
Pivot Fitness HR3250 Heavy Duty Half Rack - Helisports
Bestel Pivot Fitness HR3250 Heavy Duty Half Rack bij Helisports. Hét adres voor fitnessapparatuur.
www.helisports.nl
Pivot Fitness HR-LR01 Lat and Row Attachment - Helisports
Bestel Pivot Fitness HR-LR01 Lat and Row Attachment bij Helisports. Hét adres voor fitnessapparatuur.
www.helisports.nl
Deze komt ook deze maand op voorraad, de lat attachment wat later. Voordeel van dit rack is dat deze wat lager is (215cm) wat gunstiger is voor pullups (ivm plafondhoogte), echter nog steeds te laag voor volledige pull-up. Tevens is de combinatie van dit rack 300 euro goedkoper. Over de kwaliteit lees ik wisselende reviews.
Optie 3:
Simpleproducts Sqmize sq7.04

Profi Power Rack SQMIZE® SQ7.04 | simple products gmbh | DE
Profi Power Rack SQMIZE® SQ7.04, Höhe 197 cm✔ 26 Langhantelpositionen✔ Mit J-Cups und Safety Bars✔ Mit Monkey Bar und Pull-up Bar✔ Bis 350 kg belastbar✔

Deze is maar 189 cm hoog, hiermee kan ik sowieso volledige pullups uitvoeren. De kwaliteit van het rack zou goed moeten zijn. Nadeel is onbekende levertijd van de latpulley, ik zou dan eventueel een losse lat pulley overwegen.
Een losse pull-up stang zou een optie kunnen zijn, echter geniet dit niet de voorkeur omdat het een huurwoning is waarbij ik geen grote gaten in de muur wil boren.
Alvast bedankt voor jullie advies!