XXL Nutrition

Advies materiaalkeuze (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Prins

Novice
Lid geworden
25 mrt 2021
Berichten
8
Waardering
1
Beste mensen,

Momenteel ben ik bezig met het inventariseren welke spullen ik ga kopen om mijn homegym in te richten. De trainingsruimte ligt op de bovenverdieping en heeft een diepte van 3.1 en een breedte van 3.55. De hoogte van het plafond is ongeveer 2.30m. Pull-ups maken een belangrijk onderdeel uit van mijn trainingsroutine, vandaar dat dit een belangrijk punt is voor de keuze van een rack. Verder wil ik sowieso een lat en row pulley. Ik vind het aan de hand van opgegeven gewichten op websites moeilijk in te schatten hoe stabiel/stevig een rack is. Gezien bovenstaande vraag ik jullie advies.

Ik twijfel tussen de volgende opties;

Optie 1:
ATX power rack PRX 750 + ATX Lat pulley option LTO-750


De powerrack komt als het goed is eind deze maand op voorraad, vandaar de keuze voor specifiek dit rek. Over ATX heb ik goede reviews gelezen. Nadeel van dit rack is de hoogte (224,5cm) hierdoor kan ik door de plafondhoogte niet met mijn kin boven de stang met pullups.

Eventueel zou ik later de losse pull-up stang kunnen bestellen en die op de gewenste hoogte hangen, echter is de levertijd onbekend.

Optie 2:
Pivot Fitness HR3250 Heavy Duty Half Rack + Lat and row attachment


Deze komt ook deze maand op voorraad, de lat attachment wat later. Voordeel van dit rack is dat deze wat lager is (215cm) wat gunstiger is voor pullups (ivm plafondhoogte), echter nog steeds te laag voor volledige pull-up. Tevens is de combinatie van dit rack 300 euro goedkoper. Over de kwaliteit lees ik wisselende reviews.

Optie 3:
Simpleproducts Sqmize sq7.04


Deze is maar 189 cm hoog, hiermee kan ik sowieso volledige pullups uitvoeren. De kwaliteit van het rack zou goed moeten zijn. Nadeel is onbekende levertijd van de latpulley, ik zou dan eventueel een losse lat pulley overwegen.

Een losse pull-up stang zou een optie kunnen zijn, echter geniet dit niet de voorkeur omdat het een huurwoning is waarbij ik geen grote gaten in de muur wil boren.

Alvast bedankt voor jullie advies!
 
Dat power rack van optie 3 ziet er wel goed uit, helemaal voor die prijs.
 
Je kan in jouw geval ook kiezen voor het lagere ATX POWER RACK PRX-710 met een hoogte van 190 cm.
 
Je kan in jouw geval ook kiezen voor het lagere ATX POWER RACK PRX-710 met een hoogte van 190 cm.
Die had ik inderdaad ook gezien. Mooi rack. Lastige hieraan is dat dit rack niet op voorraad is en ook onbekend wanneer die er weer komt. Als alles op voorraad was, zou de keuze een stuk makkelijker zijn :D
 
Die had ik inderdaad ook gezien. Mooi rack. Lastige hieraan is dat dit rack niet op voorraad is en ook onbekend wanneer die er weer komt. Als alles op voorraad was, zou de keuze een stuk makkelijker zijn :D
Je rack uit optie 3 is qua specificaties (frame dikte en gewicht) vergelijkbaar met onze PRX-510 en die is 100 euro goedkoper:

De levering hiervan heb je helaas net gemist. Misschien komt er in mei nog wat binnen maar de eerstvolgende grote levering pas weer in de zomer.

De PRX-610 en de PRX-710 zijn nog wat zwaarder uitgevoerd en zijn ook nog een optie, die worden in mei verwacht zoals het nu uitziet:



Succes met je keuze! De beschikbaarheid zal misschien doorslaggevend zijn gezien de voorraadtekorten overal nu.
 
Je rack uit optie 3 is qua specificaties (frame dikte en gewicht) vergelijkbaar met onze PRX-510 en die is 100 euro goedkoper:

De levering hiervan heb je helaas net gemist. Misschien komt er in mei nog wat binnen maar de eerstvolgende grote levering pas weer in de zomer.

De PRX-610 en de PRX-710 zijn nog wat zwaarder uitgevoerd en zijn ook nog een optie, die worden in mei verwacht zoals het nu uitziet:



Succes met je keuze! De beschikbaarheid zal misschien doorslaggevend zijn gezien de voorraadtekorten overal nu.

Bedankt voor de reactie! De beschikbaarheid is inderdaad een zwaarwegende factor. Hebben jullie een indicatie wanneer de pull-up bar uit onderstaande link ongeveer op voorraad komt?

 
Bedankt voor de reactie! De beschikbaarheid is inderdaad een zwaarwegende factor. Hebben jullie een indicatie wanneer de pull-up bar uit onderstaande link ongeveer op voorraad komt?

https://www.fitness-seller.nl/atx-single-pull-up-bar-750/
Die is op voorraad, kun je via e-mail aanvragen. We hebben deze nu uitgeschakeld op de website omdat die gereserveerd is voor bepaalde sets van power racks.

Voor verdere vragen over levertijden a.u.b. ook mailen of bellen met onze klantenservice :thumb:
 
Die is op voorraad, kun je via e-mail aanvragen. We hebben deze nu uitgeschakeld op de website omdat die gereserveerd is voor bepaalde sets van power racks.

Voor verdere vragen over levertijden a.u.b. ook mailen of bellen met onze klantenservice :thumb:
Dat is mooi om te horen! Dat maakt mijn keuze ineens een stuk makkelijker. Hebben jullie een (preciezere) indicatie wanneer de prx 750 binnenkomt? Mocht het mij lukken die te bestellen dan kom ik bij jullie op de lijn om de bar te bestellen.

P.s: voor mijn beeldvorming; de pullup bar is in het rek op verschillende hoogtes te monteren toch?
 
Dat is mooi om te horen! Dat maakt mijn keuze ineens een stuk makkelijker. Hebben jullie een (preciezere) indicatie wanneer de prx 750 binnenkomt? Mocht het mij lukken die te bestellen dan kom ik bij jullie op de lijn om de bar te bestellen.

P.s: voor mijn beeldvorming; de pullup bar is in het rek op verschillende hoogtes te monteren toch?
Nee en nee - de single pull up bar is enkel boven te monteren (tenzij je zelf extra gaten boort om deze dieper te bevestigen).
 
Back
Naar boven