XXL Nutrition

Advies mbt Gyno aanpakken

Bezoekers in dit topic

Chain Reaction

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
132
Waardering
249
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
Hallo DBB-ers :)

Ik zit met een probleem waar ik jullie visie graag over zou willen hebben. Ik heb een aantal weken terug 6 weken Turinabol op 70 MG gepakt. Hier heb ik mooie gains mee gemaakt en ben stukken droger uit de kuur gekomen. Heb 4 weken nagekuurd met Nolva op 20 MG per dag. Heb de keus voor Turinabol gemaakt op basis van veel goede recensies (voornamelijk op buitenlandse fora) en was ook benieuwd naar het product.

Ik merk dat ik nu 2 weken na de nakuur last begin te krijgen van Gyno. Het is niet pijnlijk maar ik voel een duidelijke verharding (schijfjes) achter mijn tepel, mijn tepels zijn daarnaast ook constant stijf en beginnen wat uit te 'steken'. Ondanks dat er weinig over Gyno icm Turinabol bekend is, kan het dus blijkbaar wel opspelen. Voordat er wellicht de suggestie gemaakt gaat worden: de tabs die ik heb genomen waren naar mijn mening real en het kan dus geen Dianabol zijn geweest (had ook totaal geen vochtkop, veel droger geworden etc). Ook is het vreemd dat ik tijdens de kuur en nakuur nergens last van heb gehad en dat het juist na de nakuur is komen opspelen. Het zou ook kunnen zijn dat ik het niet in de gaten heb dat er een verharding ontstond, maar dit lijkt mij niet heel waarschijnlijk..

Op welke manier kan ik deze Gyno nu het best bestrijden? Zijn er wellicht mensen met ervaring op dit gebied? Ik heb meteen Nolva in huis gehaald en pak dit nu op 20 MG per dag. Of zal ik 'zwaarder geschut' inzetten met bijvoorbeeld Letrozole? Tips en advies zijn erg welkom, ik hoor graag van jullie! :D
 
"Zwaarder geschut" kan altijd nog. Eerst nolva ff de kans geven
 
Denk dat ik het ga combineren met Arimidex. Nolva is waarschijnlijk alleen niet krachtig genoeg. Helemaal gezien het feit dat het is komen opspelen nadat ik een aantal weken heb nagekuurd met Nolva. Er is zoveel 'bro science' mbt het bestrijden van Gyno, geen eenduidig antwoord te vinden op wat ik het best kan pakken. Zit denk ik niks anders op dan het zelf te gaan testen ;)
 
Denk dat ik het ga combineren met Arimidex. Nolva is waarschijnlijk alleen niet krachtig genoeg. Helemaal gezien het feit dat het is komen opspelen nadat ik een aantal weken heb nagekuurd met Nolva. Er is zoveel 'bro science' mbt het bestrijden van Gyno, geen eenduidig antwoord te vinden op wat ik het best kan pakken. Zit denk ik niks anders op dan het zelf te gaan testen ;)
Ja, een aantal weken na de tamoxifen, hoeveel tamoxifen is er dan nog actief in je lichaam? Precies. Tijdens de nakuur toch nergens last van gehad? Arimidex is veel minder effectief gebleken in klinische studies dan tamoxifen, bijv. omdat de lokale aromatisatie in het borstweefsel verhoudingsgewijs minder wordt geremd dan systemisch het geval is. Tamoxifen doet wat het moet doen, en dit blijkt ook uit meerdere klinische studies.

Gewoon tamoxifen.
 
Ja, een aantal weken na de tamoxifen, hoeveel tamoxifen is er dan nog actief in je lichaam? Precies. Tijdens de nakuur toch nergens last van gehad? Arimidex is veel minder effectief gebleken in klinische studies dan tamoxifen, bijv. omdat de lokale aromatisatie in het borstweefsel verhoudingsgewijs minder wordt geremd dan systemisch het geval is. Tamoxifen doet wat het moet doen, en dit blijkt ook uit meerdere klinische studies.

Gewoon tamoxifen.

Thanks voor je waardevolle input! Heb je wellicht ook een verklaring voor het feit dat de Gyno juist is komen opspelen na de nakuur? Had het echt niet verwacht omdat ik me goed had ingelezen (dus niet op gerekend, kans op Gyno zou bij Turinabol niet groot moeten zijn - dat was juist een van de redenen dat ik het heb gekozen) en ook echt de 4 weken nakuur heb afgemaakt. Op buitenlandse bb-fora wordt Nolva vaak niet aangewezen als de juiste optie.. begon daarom echt te twijfelen. Ik pak de Nolva nu in ieder geval op 20 MG per dag, hoop dat ik snel resultaat ga zien :)
 
Thanks voor je waardevolle input! Heb je wellicht ook een verklaring voor het feit dat de Gyno juist is komen opspelen na de nakuur? Had het echt niet verwacht omdat ik me goed had ingelezen (dus niet op gerekend, kans op Gyno zou bij Turinabol niet groot moeten zijn - dat was juist een van de redenen dat ik het heb gekozen) en ook echt de 4 weken nakuur heb afgemaakt. Op buitenlandse bb-fora wordt Nolva vaak niet aangewezen als de juiste optie.. begon daarom echt te twijfelen. Ik pak de Nolva nu in ieder geval op 20 MG per dag, hoop dat ik snel resultaat ga zien :)
Verhoudingsgewijs meer oestrogene activiteit dan androgene activiteit in het borstweefsel, niet geheel ondenkbaar direct na 'n nakuur.

Buitenlandse fora zitten vol met retards, serieus. :o

Je gyno staat in deze ook los van de verdenkbaarheid van de gebruikte AAS wat betreft gyno: het is puur een gevolg van je onderdrukte HPG as die nog niet hersteld is zoals hoort. Dit is onafhankelijk van de gebruikte steroide. (daarom dat het nu zich ook pas na je kuur uit, i.p.v. tijdens)
 
Thanks voor je waardevolle input! Heb je wellicht ook een verklaring voor het feit dat de Gyno juist is komen opspelen na de nakuur? Had het echt niet verwacht omdat ik me goed had ingelezen (dus niet op gerekend, kans op Gyno zou bij Turinabol niet groot moeten zijn - dat was juist een van de redenen dat ik het heb gekozen) en ook echt de 4 weken nakuur heb afgemaakt. Op buitenlandse bb-fora wordt Nolva vaak niet aangewezen als de juiste optie.. begon daarom echt te twijfelen. Ik pak de Nolva nu in ieder geval op 20 MG per dag, hoop dat ik snel resultaat ga zien :)

Typisch geval van te kort nagekuurd. Zo zie je dat richtlijnen niet altijd kloppen zoals 1/3 van je kuur nakuren.
 
Verhoudingsgewijs meer oestrogene activiteit dan androgene activiteit in het borstweefsel, niet geheel ondenkbaar direct na 'n nakuur.

Buitenlandse fora zitten vol met retards, serieus. :o

Je gyno staat in deze ook los van de verdenkbaarheid van de gebruikte AAS wat betreft gyno: het is puur een gevolg van je onderdrukte HPG as die nog niet hersteld is zoals hoort. Dit is onafhankelijk van de gebruikte steroide. (daarom dat het nu zich ook pas na je kuur uit, i.p.v. tijdens)

Ok, duidelijk man! :) Is er gezien bovenstaande ook iets te zeggen over de hardnekkigheid/eigenschappen van de gyno die nu opspeelt? Met andere woorden; is er iets verstandigs te zeggen over hoe groot de kans is dat de Nolva zijn werk wel (of juist niet) zal doen?

---------- Post toegevoegd 10 May 2013 om 22:35 ----------

Typisch geval van te kort nagekuurd. Zo zie je dat richtlijnen niet altijd kloppen zoals 1/3 van je kuur nakuren.

Ik dacht met 4 weken nakuren, inderdaad ruimschoots te voldoen ;) Blijkbaar was het toch niet lang genoeg..
 
Ok, duidelijk man! :) Is er gezien bovenstaande ook iets te zeggen over de hardnekkigheid/eigenschappen van de gyno die nu opspeelt? Met andere woorden; is er iets verstandigs te zeggen over hoe groot de kans is dat de Nolva zijn werk wel (of juist niet) zal doen?

---------- Post toegevoegd 10 May 2013 om 22:35 ----------



Ik dacht met 4 weken nakuren, inderdaad ruimschoots te voldoen ;) Blijkbaar was het toch niet lang genoeg..
Het volume van de gyno, als ook de tijdsduur van aanwezigheid zijn beide negatief gecorreleerd met effectiviteit van de behandeling. Gezien je gyno (ik neem aan) vrij klein is, en net aanwezig, is de kans groot dat tamoxifen aanslaat.
 
Ik zou het eerst afwachten met Nolva, als dat faalt, een letro blast doen. Dat kan nog best aanslaan na een paar maandjes.
 
Back
Naar boven