Fitness Seller

Advies / mening gevraagd full body

Bezoekers in dit topic

Thanks ben inderdaad die link aan het lezen haha. Dus als ik het goed lees en Solway zei dit ook is Upper Lower een betere keuze dus?
Er is niet echt een 'beter', het gaat er voornamelijk om dat je zo strikt mogelijk eet, traint en rust.
Om af te vallen zou mijn keus op fullbody vallen. Cardio heb je niet/nauwelijks nodig en is vaak ook niet goed voor je herstel (als krachttraining je hoofddoel is). Lekker een uurtje wandelen dagelijks is genoeg.
Als je het boxen erbij blijft doen, zou ik in eerste instantie alleen de compounds doen (dit wordt snel echt heavy met gslp, 5x5, SS etc) dan kun je na een aantal weken alsnog beslissen of je assistance en/of isolatie toevoegt.
 
Er is niet echt een 'beter', het gaat er voornamelijk om dat je zo strikt mogelijk eet, traint en rust.
Om af te vallen zou mijn keus op fullbody vallen. Cardio heb je niet/nauwelijks nodig en is vaak ook niet goed voor je herstel (als krachttraining je hoofddoel is). Lekker een uurtje wandelen dagelijks is genoeg.
Als je het boxen erbij blijft doen, zou ik in eerste instantie alleen de compounds doen (dit wordt snel echt heavy met gslp, 5x5, SS etc) dan kun je na een aantal weken alsnog beslissen of je assistance en/of isolatie toevoegt.
Oke ga het een poging geven, ga op 2300kcal zitten (223k, 172p, 72v) heb 1ste training gedaan, viel goed mee, in 1u gedaan heb uiteindelijk pendlays 2x6,1x6+ gedaan en vond dit wel goed de rest 2 sets (high incline db press veranderd naar high incline smith machine press dat ik via john meadows heb gezien voor de delts en beetje borst) dus uiteindelijk hoofdoefeningen 3sets, extras 2. Als dit idd te zwaar valt zal ik minderen qua oefeningen. Denk wel dat ik bv wekelijkse progressie ga doen ipv dagelijkse dus dat het evt niet te zwaar is de progressie en kan langer meegaan dan. Misschien doe ik er dan langer mee voor dat ik evt zou switchen naar UB/LB :)
 
140g eiwit is genoeg. je hebt een BMR van ~1950Kcals, en daar zou ik niet onder gaan.
 
140g eiwit is genoeg. je hebt een BMR van ~1950Kcals, en daar zou ik niet onder gaan.
Alright, zal kijken voor 140g eiwitten dan en zien hoe mijn gewicht evolueert na 2 weken 2300 :) thanks!
 
Waarom ga je niet gewoon zitten op 300 kcal minder dan je nu eet?

Als je gewicht echt 100kg+ is, dan lijkt 2300 erg weinig.
Zou niet weten hoeveel ik nu eet, allesinds teveel door dat ik beetje binging neiging heb (de reden waarmee ik 100kg+ ben, weekends zijn het moeilijkst)
Denk je dat 2500 dan een beter getal is?
 
Zou niet weten hoeveel ik nu eet, allesinds teveel door dat ik beetje binging neiging heb (de reden waarmee ik 100kg+ ben, weekends zijn het moeilijkst)
Denk je dat 2500 dan een beter getal is?
Ter vergelijking: ik ben 1.73 en vorig jaar van ca 95kg lardass naar 66kg gecut. Dat ging op 2500 kcal, de eerste paar weken vlogen de kilo's eraf (meerdere kg p/w), daarna gemiddeld 0,5 p/w. Vanaf ongeveer 70kg ging het moeilijker en moest ik uiteindelijk naar 1900 kcal.
Ga je te snel te laag, ga je snel stagneren in je progressie en voel je je waarschijnlijk de hele dag belabberd.
 
Zou niet weten hoeveel ik nu eet, allesinds teveel door dat ik beetje binging neiging heb (de reden waarmee ik 100kg+ ben, weekends zijn het moeilijkst)
Denk je dat 2500 dan een beter getal is?
Waarom zou een door mij uit de ijle lucht gegrepen getal jouw kunnen helpen?

Kijk even naar de stickies van marina1975 in de voeding-sectie of vul een online calculator in. Dan heb je een geschat onderhoud, daar haal je 300 kcal vanaf of soms rolt er al een cut-getal uit. Dit ga je 2 weken doen en dan kijk je hoe hard het gaat en dan ga je bijstellen.

Begin ook eens bij te houden wat je nu eet en drinkt, je wilt dat soort dingen weten. Als je weet hoeveel je nu eet, dan kan je daar ook makkelijk wat afhalen.

Het idee is wel dat je je eraan houdt, je kan in het weekend heel makkelijk meer dan je wekelijkse tekort bijeten. Wat is er zo moeilijk aan de weekends?
 
Thanks nogmaals Mentat en Solway Firth
Als ik via https://www.freedieting.com/calorie-calculator alles ingeef (103kg, 28bf% 5x trainen 169cm, 31j) kom ik toch op 2900 maintenance en 2325 voor fatloss.

Mentat In de week lukt het door dat ik werk en structuur heb. In het weekend moeilijker door dat ik en mijn vrouw graag uitgaan en dan uiteten ook en heb de discipline nog niet om niet te bingen (voorgerecht/hoofdgerecht/desert, hapjes ofzo mcdo etc) dusja dat is mijn eigen schuld en probeer eraan te werken dus als we weg gaan probeer ik meer water/zero te drinken maar dit lukt niet altijd en maaltijden wat slimmer te kiezen (meer eiwitrijk enz en niet overdrijven in keuzes) is iets waaraan ik hard moet naartoe werken voor mezelf

Morgen dag B van KT, donderdag boksen, vrijdag dag A, zaterdag boksen dan zondag rustdag

Nog een vraag: is een RDL uiteindelijk beter dan een DL? Of proberen beide te doen omdat beide hun voordeel hebben?
 
Nog een vraag: is een RDL uiteindelijk beter dan een DL? Of proberen beide te doen omdat beide hun voordeel hebben?
Ligt aan je doel en/of je schema. Qua veiligheid voor je rug is er weinig verschil. Puur voor aesthetics is rdl prima, voor powerlifting moet je natuurlijk deadliften.
Rackpull is een goede vervanger voor deadlift, je kunt de starthoogte aanpassen en langzaam lager gaan.
 
Ligt aan je doel en/of je schema. Qua veiligheid voor je rug is er weinig verschil. Puur voor aesthetics is rdl prima, voor powerlifting moet je natuurlijk deadliften.
Rackpull is een goede vervanger voor deadlift, je kunt de starthoogte aanpassen en langzaam lager gaan.
Nice zou anders eventueel RDLs doen ipv DLs. Oftewel DLs om de 2 weken maar denk dat dit teveel denkwerk / te onnodig is om deze stap te nemen. Twijfelde tussen de rackpull maar dan is dat niet 100% een hip hinge zeker?
 
Je hebt een BMR van ~1950Kcals, en daar moet je niet onder komen om af te vallen
 
Nice zou anders eventueel RDLs doen ipv DLs. Oftewel DLs om de 2 weken maar denk dat dit teveel denkwerk / te onnodig is om deze stap te nemen. Twijfelde tussen de rackpull maar dan is dat niet 100% een hip hinge zeker?
Als je een DL kan doen en ervan herstelt dan zou ik die doen, eventueel kan je 1x DL doen in de week en 1x RDL voor wat meer reps, maar dat is nu in je fat loss wellicht niet aan de orde.

Voor de weekenden moet je wel een soort van kcalbudget hebben. Het hoeft niet allemaal heel erg strikt, maar als jij doordeweeks een tekort hebt van 300 kcal en in het weekend doe je niet aan dat tekort en je drinkt daar bv 5 speciaalbier bij dan ben je in balans, buiten dat je daar nog wat lekkers om te snaaien bijneemt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven