Fitness Seller

Advies / mening gevraagd full body

Bezoekers in dit topic

InkglouriousBasterd

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
40
Waardering
14
Lengte
1m70
Massa
103kg
Vetpercentage
28%
Dag allen

Heb een vraag

Wil graag weer fullbody doen, deed eerst een soort van push/pull workout (push : quads, borst/schouders. Pull: hamstrings, rug/rear delts) maar ben beginnen boxen 2x week en vond dit beetje te zwaar zeker met een deficit waar ik even moet zitten voor vet/gewichts verlies dus dacht om weer full body te doen. Als ik nu mijn schema maak zit ik rond de 9 oefeningen x dag (dag A en dag B) beetje G
SLP formaat met amraps op de 2 hoofdoefeningen.

Dag A is

Bench press 2x5, 1x5+
Pendlay rows 2x8
High incline db rows 2x8 superset met Close grip pulldowns 2x10
Cable lat raises 2x12 superset met barbell curls 2x10
Abs 2x15
Leg curls 2x10
Squats 2x5, 1x5 amrap

Dag B

Overhead press 2x5, 1x5+
Barbell rows 2x8
Db bench press 2x8 s/s met wide grip pulldowns 2x10
Cable reverse flys 2x12 s/s met JM press 2x10
Calf press 2x12
Hack squats 2x10
Deadlifts 1x5+ (of RDL 2x5,1x5+)

En evt de chin ups/dips grease the groove doen als ik dit kan

Dusja vraag is, ziet dit er goed uit? Probeer geen spieren te verwaarlozen maar wou weten wat jullie hiervan denken. Is dit teveel, valt het mee, te dom?

Graag hoor ik het van jullie, doel nu is vetverliezen, lichaam verbeteren zodat ik me beter in mijn vel voel.

Alvast bedankt voor jullie tijd en mening
 
Dag allen

Heb een vraag

Wil graag weer fullbody doen, deed eerst een soort van push/pull workout (push : quads, borst/schouders. Pull: hamstrings, rug/rear delts) maar ben beginnen boxen 2x week en vond dit beetje te zwaar zeker met een deficit waar ik even moet zitten voor vet/gewichts verlies dus dacht om weer full body te doen. Als ik nu mijn schema maak zit ik rond de 9 oefeningen x dag (dag A en dag B) beetje G
SLP formaat met amraps op de 2 hoofdoefeningen.

Dag A is

Bench press 2x5, 1x5+
Pendlay rows 2x8
High incline db rows 2x8 superset met Close grip pulldowns 2x10
Cable lat raises 2x12 superset met barbell curls 2x10
Abs 2x15
Leg curls 2x10
Squats 2x5, 1x5 amrap

Dag B

Overhead press 2x5, 1x5+
Barbell rows 2x8
Db bench press 2x8 s/s met wide grip pulldowns 2x10
Cable reverse flys 2x12 s/s met JM press 2x10
Calf press 2x12
Hack squats 2x10
Deadlifts 1x5+ (of RDL 2x5,1x5+)

En evt de chin ups/dips grease the groove doen als ik dit kan

Dusja vraag is, ziet dit er goed uit? Probeer geen spieren te verwaarlozen maar wou weten wat jullie hiervan denken. Is dit teveel, valt het mee, te dom?

Graag hoor ik het van jullie, doel nu is vetverliezen, lichaam verbeteren zodat ik me beter in mijn vel voel.

Alvast bedankt voor jullie tijd en mening
Ziet er prima uit. Kuiten en abs zouden elke training kunnen, en er mag best wat arm isolatie bij indien mogelijk.
Vind het wel grappig dat ik tijdens de cut juist naar ub/lb geswitched ben omdat fullbody te zwaar werd :D
 
Ziet er prima uit. Kuiten en abs zouden elke training kunnen, en er mag best wat arm isolatie bij indien mogelijk.
Vind het wel grappig dat ik tijdens de cut juist naar ub/lb geswitched ben omdat fullbody te zwaar werd :D
Thanks voor je bericht! Zal proberen om kuiten/abs anders samen te doen arm isolatie kan ik wat sets bijdoen evt maar denk dat ik me de die ga beginnen zelf de JM press nog onder te knie aan het krijgen :D

Ja dacht eerst zo Upper Lower te gaan maar met 2x boxen merk ik dat mijn lichaam beetje vermoeid is van 4x kracht training en 2x boxen dus ga dit even proberen. Gewichten zijn nog niet van de sterkste, 95kg DL 80kg squat 55kg bench 35kg OHP dusja moet daar wat verder opbouwen maar ben blij dat het er cva uitziet aleja dat jij dat vindt :D dacht eerst van ja misschien teveel volume ofzo omdat het 9 oefeningen zijn ongeveer (10 als ik abs/kuiten samen doe)
 
Ik zou de eerste squat naar 10 hh doen. En de hack squat omruilen voor leg extensions en de deadlift voor leg curls, zittend als kan.
Één keer in de week goed squaten is genoeg als je intensief traint.
Ook zou ik een row vervangen door chest supported row om je onderrug niet te overbelasten.
 
Ik zou de eerste squat naar 10 hh doen. En de hack squat omruilen voor leg extensions en de deadlift voor leg curls, zittend als kan.
Één keer in de week goed squaten is genoeg als je intensief traint.
Juist het tegenovergestelde. Dit is gewoon een upperbodyworkout met een verdwaalde squat of deadlift. Waar je dan ook nog eens weinig volume op draait. De balans is scheef imo.
 
Juist het tegenovergestelde. Dit is gewoon een upperbodyworkout met een verdwaalde squat of deadlift. Waar je dan ook nog eens weinig volume op draait. De balans is scheef imo.
Het is gebasseerd op GSLP die zelf squats en DLs op einde vd workout zet. Dacht met hacks en leg curls dat verhouding goed is (3x quads id week, 3x hamms) en boven lichaam vond ik ook nog redelijk dacht ik met meer rug voor evenwicht tussen push en pull spieren?
 
Ik zou de eerste squat naar 10 hh doen. En de hack squat omruilen voor leg extensions en de deadlift voor leg curls, zittend als kan.
Één keer in de week goed squaten is genoeg als je intensief traint.
Ook zou ik een row vervangen door chest supported row om je onderrug niet te overbelasten.
Thanks voor je input, ben niet gewoon om 10hh te doen bij squats, altijd 5 tot 6 rep range
Dacht idd Dag A squats en leg curls en Dag B hacks en deadlifts of RDL (denk als ik 2x rdl ga doen en deadlifts eens om de 2 weken? Maar misschien te ingewikkeld)

Heb helaas geen chest supported rows, plate loaded tenminste wel machines of db incline rows kan ook (basic fit dus geen vette qu keuzes soms)
 
Heb ook een upper lower in mijn lijst


Upper A

Bench
High incline
Pendlay
Pulldowns
Laterals/rear delts
Flys/straight arm pulldowns

Lower A

Squats
RDL
Leg extensions
Leg curls
Calves/abs
Biceps/triceps

Upper B

OHP
Db bench press / supine chest press van matrix
Bb rows
Pulldowns
Laterals/rear delts
Flys/straight arm pulldowns

Lower B

Deadlifts
Hack squats
Leg press
Lying leg curls
Abs/calves
Biceps/triceps

Maar dacht die later te gebruiken als ik wat meer gevorderd ben in mijn gewichten daarmee de focus op full body eventueel nu
 
Ik zag dat je greyskull gebruikt als basis, waarom niet het standaard schema? Heb zelf een tijd lang phraks gslp gedaan, was en ben daar nog steeds erg positief over. Je hoeft daar niet per se drie keer per week (zwaar) mee te squatten.
 
Ik zag dat je greyskull gebruikt als basis, waarom niet het standaard schema? Heb zelf een tijd lang phraks gslp gedaan, was en ben daar nog steeds erg positief over. Je hoeft daar niet per se drie keer per week (zwaar) mee te squatten.
Het is ongeveer het standaard maar ja met misschien teveel plugins? Wil gewoon niks verwaarlozen daarme de extra db bench press, high incline press, rug oefeningen en schouder isolaties (laterals+rear delts) maar wil dan ook proberen om die grease the groove te doen
 
Het is ongeveer het standaard maar ja met misschien teveel plugins? Wil gewoon niks verwaarlozen daarme de extra db bench press, high incline press, rug oefeningen en schouder isolaties (laterals+rear delts) maar wil dan ook proberen om die grease the groove te doen
Prima zo! Of het te veel is merk je snel genoeg. In een cut komt dat moment gegarandeerd als je hard blijft gaan op de compounds (die uiteraard prio 1 zijn).
Krijg de indruk dat je genoeg ervaring hebt om het zelf in te schatten. Succes!
 
Hoeveel dagen wil je eigenlijk trainen?

Je kan een UB/LB ook 3x p/w doen, dan schuift er telkens eentje door.

Als herstel een probleem is met andere sporten en cut weet ik niet of het zin heeft alles in 2 dagen te willen proppen. Door alles te willen doe je mogelijk zoveel dat je niets goed genoeg doet.

Ook kan een minder steile progressie als 531 of Juggernaut Method of GZCL je helpen.

Waarschijnlijk ben jij met 2 of 3x per week met een squat, hinge, push en pull (of pulls), single leg (eventueel) en core een heel eind.
 
Ik weet niet of je het bij 2x in de week boksen houdt of nog meer cardio doet. Maar desondanks raad ik https://www.amazon.com/Tactical-Barbell-Definitive-Strength-Operational-ebook/dp/B01G195QU2 aan. Er is ook een deel 2 die meer cardio erin brengt en die raad ik ook zeker aan. Het boek is het meer dan waard om te kopen, maar met een beetje zoeken kan je het ook vast wel downloaden. Succes
Is niets mis mee, maar door het werken met weinig oefeningen zal TS mogelijk al snel het idee hebben te weinig te doen.
 
Is niets mis mee, maar door het werken met weinig oefeningen zal TS mogelijk al snel het idee hebben te weinig te doen.
Mijne inziens gaat het meer om de intensiteit dan het aantal oefeningen. Ik heb prima gains gemaakt op 2x per week 3 oefeningen doen zoals aangegeven en daarnaast een heleboel rennen. Maar het gaat inderdaad trager dan een 5x per week PHAT oid. Daarom de koppeling met het ”hoeveel cardio doe je”.
 
Mijne inziens gaat het meer om de intensiteit dan het aantal oefeningen. Ik heb prima gains gemaakt op 2x per week 3 oefeningen doen zoals aangegeven en daarnaast een heleboel rennen. Maar het gaat inderdaad trager dan een 5x per week PHAT oid. Daarom de koppeling met het ”hoeveel cardio doe je”.
Zeker, maar aangezien TS veel oefeningen heeft geselecteerd om het zo comeet mogelijk te houden is de stap naar 3 (of 4 als je 1x pw een DL doet) voor hem waarschijnlijk wat groot.

Het is niet dat ik niet denk dst het geen interessante goede optie is, maar dat ik denk dat het op dit moment niet aansluit bij de wensen van TS.
 
Thanks Mentat en Sammie64 (zal zeker die ebook eens checken) voor jullie comments, ook Solway Firth

Wil sowiezo niet teveel doen, boksen is een extra, niet mijn hoofddoel, dat is krachttrainen. Boksen is meer mijn cardio en conditie training en ik doe het graag. Een athetisch fisiek is mijn doel (nu 27/28% bf en 103/104kg en zelf 1.70m dus veel om af te vallen)

Mijn selectie van oefeningen is ongeveer in mijn gedacht dat ik alles aanspreek op het bodybuilding aspect dus (schouders, benen, borst/rug, armen, kuiten etc zonder iets te verwaarlozen, ik kan mis zijn, daarmee dat ik hier advies vroeg, training is ongeveer 1u verwacht ik)

Op jou vraag Mentat ik kan zeker 2x in de week boksen en deed eerst 4x KT maar voel mijn lichaam vermoeid raken dus dacht 3x full body en zo mijn kracht steeds proberen omhoog doen (eventueel tragere progressie, wekelijks ipv x trainingsdag als de reps behaald zijn)

Wat denk jij dat overbodige oefeningen zouden zijn? Of wat is er teveel aan? Ik ben niet 100% een beginner meer maar zeker ook niet intermediate door mijn lifts. Wil dit goed doen.
 
Mijne inziens gaat het meer om de intensiteit dan het aantal oefeningen. Ik heb prima gains gemaakt op 2x per week 3 oefeningen doen zoals aangegeven en daarnaast een heleboel rennen. Maar het gaat inderdaad trager dan een 5x per week PHAT oid. Daarom de koppeling met het ”hoeveel cardio doe je”.
Enige cardio is het boksen voor de moment :)
 
Als je wilt trainen voor spiermassa en 4x pw is teveel zou ik 3 dagen p/w UB/LB doen, dan begin je week 2 met training 4.

Je belangrijkste prioriteit is te zorgen dat je je met een normaal kcal tekort je VP omlaag krijgt. Less is more, met een squat, hinge, verticale en horizontale push en pull ben je al een heel eind.

Er zijn GreySkull variaties gericht op vetverlies, succes met de weighted
walks en burpees! Volg anders de link die je vindt in de sticky over beginnerschema's naar de Tigerdroppings GSLP write up eens. Zelf zou ik het sq-dl-sq idee van GreySkull vasthouden.

Succes!
 
Als je wilt trainen voor spiermassa en 4x pw is teveel zou ik 3 dagen p/w UB/LB doen, dan begin je week 2 met training 4.

Je belangrijkste prioriteit is te zorgen dat je je met een normaal kcal tekort je VP omlaag krijgt. Less is more, met een squat, hinge, verticale en horizontale push en pull ben je al een heel eind.

Er zijn GreySkull variaties gericht op vetverlies, succes met de weighted
walks en burpees! Volg anders de link die je vindt in de sticky over beginnerschema's naar de Tigerdroppings GSLP write up eens. Zelf zou ik het sq-dl-sq idee van GreySkull vasthouden.

Succes!
Thanks ben inderdaad die link aan het lezen haha. Dus als ik het goed lees en Solway zei dit ook is Upper Lower een betere keuze dus?
 
Back
Naar boven