Fitness Seller

Advies nieuw soort schema?

Bezoekers in dit topic

Cheetje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 feb 2010
Berichten
52
Waardering
5
Lengte
1m62
Hallo iedereen,

Heb een vraagje over mijn trainingschema. Ik wissel tot nu toe ong elke 2 maanden van schema, en wat betreft de spieropbouw ga ik goed vooruit. Ben nu toe aan een nieuw schema, en zou graag meer de aandacht willen leggen op vetverbranding. Beetje zonde van mijn spierballen dat er nog steeds een laagje vet overheen ligt. :D
Ik heb tot nu toe, split schema's, een supersetjes schema en weer een split gehad. Mijn huidige schema bestaat uit de spiergroepen verdeeld over 3 dagen (ong. 60 tot 90 minuten KT) en dan een half uur cardio interval. Ik train echter 4/5 dagen in de week, maar dan begin ik weer bij dag 1.

Nu ik toe ben aan mijn nieuwe schema zou ik graag een beetje input van andere mensen willen. Ik train nu bijna een jaar intensief, ben ong. 10 kilo afgevallen, en 8% lichaamsvet. Mijn vetpercentage was bij de laatste meting nog steeds 25%. Mijn huidige doel is naar de 22% te gaan, zodat er hopelijk wat meer lijnen in komen. Iemand ideetjes voor een passend schema?

---------- Toegevoegd om 01:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:21 ----------

Mijn voedingspatroon heb ik aangepast op het trainen (na advies hier) ;)
 
Laat mij eerst je voedingsschemaeven zien. Dat is toch wel een slag belangrijker dan je training. Verder is ochtend cardio altijd een succes! :thumbs:

-Leon
 
Hoi Leon,

Mijn eetpatroon is als volgt:

8.00 2 plakjes brood met beleg
11.00 fruit/granenreep
13.00 2 plakjes brood met beleg (meestal vleeswaren) en bouillon
15.00 proteineshake met fruit of granenreep (' sochtends fruit, dan nu reep, en vice versa)
18.00 Warm eten (kip/rund/vis, rijst/pasta/mie/aardappels, groente)
Ik heb de hoeveelheid rijst enz. verminderd, eet nu extra groente.
Rond een uur of 20.00/21.00 kwark met een lepeltje honing.

Qua vocht drink ik koffie zwart of water. Alcohol sporadisch, 1 keer in de maand ongeveer.
1 dag in de week zondig ik en eet ik junkfood, zoals pizza, maar ik snoep niet meer.

De laatste maaltijd schiet er nog regelmatig bij in, met deze hoeveelheid voedsel heb ik best moeite. Dat bleek ook de vorige keer dat ik om advies vroeg, zat toen op ong. 1500 cal. per dag, het moet volgens mij 2300 per dag zijn.
 
Vanochtend m'n vetpercentage gemeten :( 25% nog steeds, precies hetzelfde als voor deze 6 weken. Voelt best ***! Heb 4 dagen in de week 30 min cardio toegevoegd, niks veranderd. Het vet blijft zitten op m'n armen en buik. Ochtendcardio is voor mij eigenlijk geen optie, 2 kids thuis die te jong zijn om alleen thuis te blijven. Het enige waar ik v.m. nog wat aan kan doen is m'n voeding. Beter naar kijken dan maar....

Als iemand nog een tip heeft voor een interessant trainingsschema, hoor (lees) ik het graag! Zou graag iets anders proberen.
 
Waar zijn de eiwitten?
 
Ik dacht in het broodbeleg, shake, groente en vlees, de kwark?
Kip, groene groenten, tartaar enz? Ik probeer wel te varieren in eten, dus heb het misschien te beknopt opgeschreven.
 
In je 'eetschema' staat niet hoeveel je nou nodig hebt, hoeveel je nu binnenkrijgt en wat de verhoudingen daarvan zijn. Kijk, variatie is goed in je eten - maar als je niet weet wat je op een dag binnen krijgt (omdat je de ene dag kipfilet eet, en de andere dag een kroket) dan is het misschien handiger om precies bij te houden wat je eet. Wat je kan meten kun je aanpassen ;)
Persoonlijk vraag ik me af wat je met een fruit/granenreep (suikerbom) moet....
 
Fruit=overrated.

Bij ontbijt zou nog kunnen
 
Dank jullie wel voor de reacties!

Granenreep = weg. Dom, maar ik had niet door hoeveel suiker erin zat. Ik probeerde de 6 maaltijden per dag te halen, en dat kon ik makkelijk wegkrijgen.

Ik ben nu bezig met een "echt" eetschema. Tot nu toe geprobeerd voor mezelf de voeding enigzins losjes te houden. Heb zowiezo al moeite met voeding, en wilde er niet krampachtig (voor mijn gevoel) mee bezig zijn. Heb er goed over nagedacht, en besloten dat als ik mijn einddoel wil halen, ik wel de nadruk op mijn voeding zal moeten leggen.

Mijn BMR is 1471,4, voor onderhoud kom ik uit op 2280 cal. Is het dan verstandig dat ik op 1800 calorieën ga zitten? Ik dacht zelf aan een 40/30/30 verhouding eiwit/koolhydraten/vetten. Of zou 40/40/20 beter zijn?

Weer vragen...bedankt alvast voor eventuele reacties! Stel het zeker op prijs.
 
Hallo,

Ik ben geen deskundige, maar ik zou ook fruit even laten staan.
Qua training:

-Cardio op nuchtere maag
-supersets met zware gewichten en hoge itensiteit.

Misschien is het een idee om serieus te gaan cutten.

Na 6 weken weer meten en eea eventueel aanpassen.
 
Dank jullie wel voor de reacties!

Granenreep = weg. Dom, maar ik had niet door hoeveel suiker erin zat. Ik probeerde de 6 maaltijden per dag te halen, en dat kon ik makkelijk wegkrijgen.

Ik ben nu bezig met een "echt" eetschema. Tot nu toe geprobeerd voor mezelf de voeding enigzins losjes te houden. Heb zowiezo al moeite met voeding, en wilde er niet krampachtig (voor mijn gevoel) mee bezig zijn. Heb er goed over nagedacht, en besloten dat als ik mijn einddoel wil halen, ik wel de nadruk op mijn voeding zal moeten leggen.

Mijn BMR is 1471,4, voor onderhoud kom ik uit op 2280 cal. Is het dan verstandig dat ik op 1800 calorieën ga zitten? Ik dacht zelf aan een 40/30/30 verhouding eiwit/koolhydraten/vetten. Of zou 40/40/20 beter zijn?

Weer vragen...bedankt alvast voor eventuele reacties! Stel het zeker op prijs.
Voeding losjes houden is natuurlijk prima, zolang je wel gezond eet... Als je al moeite hebt met de hoeveelheden eten dan is 1800 wel prima, maar dan moet je niet al te gek doen met cardio (en dan ook zeker geen nuchtere cardio... heb zelf ervaring met tegen overtraining aanzitten door te weinig te eten en te vaak (nuchter) cardio te doen).

Losjes met je voeding omgaan - dan is het toch niet relevant of 40/30/30 of 40/40/20 beter is?! Haal ongeveer 30% van je kcals uit eiwitten, en eet verder schoon - dat is het belangrijkste.
 
@ Kaza Cardio nuchter wordt lastig, ik train in middag. Ik kan wel zorgen dat ik 2 uur voor dat ik ga trainen niks meer eet. Ben nu aan het inlezen over cutten. Thanks!

@ DwarvenWarrior Vind je dat ik de "junkdag" moet laten zitten, of gewoon even 6 weekjes niet? Maakt voor mij niet uit, dacht dat dat wel je spijsvertering liet schrikken en harder werken. Ik ga nu uit van plus minus 30% eiwit voor mn schema. Is even puzzelen :D Thanks wederom!
 
2 uur voor trainen niks meer eten?! Hoe wil je dan überhaupt een fatsoenlijke training neerzetten? Gewoon normaal eten zou ik zeggen, en cardio na de krachttraining...

Zolang je op je junkdag niet de hele dag in de snoeptrommel zit, maar een mooie middenweg tussen een koekje extra en iets gruwelijks lekkers bij het eten (pizza of andere maaltijd die de rest van de week niet 'past') dan moet dat gewoon kunnen. Niet dat je meteen het dubbele aantal kcals van door de week naar binnen gooit met slecht eten ;)
 
Okay, dat past mij idd beter. Eet normaal gesproken ong. een half uurtje voor de training (ben nu kipfilet naar binnen aan het werken yum).

Snoepen doe ik niet, maar eet op de junkdag meestal een pizza, of bij familie (surinaams eten = lekker maar gezond?)

Heb tot nu toe kip, brinta, ei, tonijn, whey en kwark voor in mijn eiwitten schema.
 
Okay, dat past mij idd beter. Eet normaal gesproken ong. een half uurtje voor de training (ben nu kipfilet naar binnen aan het werken yum).

Snoepen doe ik niet, maar eet op de junkdag meestal een pizza, of bij familie (surinaams eten = lekker maar gezond?)

Heb tot nu toe kip, brinta, ei, tonijn, whey en kwark voor in mijn eiwitten schema.

Klinkt nu al goed!
 
Ik zeg ook niet dat je ochtendcardio moet doen....;)

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:16 ----------

Ik doe ook altijd cardio na krachttraining werkt ook prima!
Soms nuchter voor de vroege dienst rennen naar het werk, is dat geen optie voor jou?
Vergt wel wat doorzettingsvermogen. Bij mij werkt verstand op 0 het beste...

Succes!
 
Ik mis eigenlijk de belangrijkste vraag. Hoe word je vet opgemeten? :)

-Leon
 
Back
Naar boven