MuscleMeat

Advies nodig: deadliftplatform / powercleanplatform

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hoi,
welke van de 4 zou het best zijn?
1 en 3: zou slechts 1 laag rubbertegels hebben van 2 à 2,5 cm.
2 en 4: zou 2 lagen hebben van rubbertegels van 2 à 2,5 cm dik

Ik heb een lichte voorkeur voor 2 omdat ik dit eigenlijk wil maken voor mijn powercleans; En die zou ik droppen na iedere lift. En dan wil ik toch wel wat "dropmarge" en "loopruimte" hebben. Het nadeel is dat het wel heel veel ruimte in beslag zou nemen.
Een alternatief is gewoon de rubbertegels op een stapeltje laten liggen in een hoekje en gewoon neerleggen in een rechthoek zoals tekening 3. Aan de randen dan gewoon een houten lat er tegen die ook in de hoek staat en wat schijven er naast.
Dit is de tekening:
1586669420876.png
 

Bijlagen

  • 1586669015091.png
    1586669015091.png
    20,8 KB · Weergaven: 51
Optie 4 (groot genoeg platform imo) al lijken 2 lagen mij overbodig, zou ik eerder iets dikkere rubber kiezen (je hebt ook tegels va, 3-5cm dikte)
ik heb het zoals optie 1 hier thuis. Bij zware deadlifts is het niet fijn dat de rubberen tegels ”indeuken” onder je voeten.
 
Of zo 2 met een houten underboard er onder en een plank van ertussenin die niet glad is, kadertje er rond schroeven. Lijkt met best leuk Projectje en stevig genoeg.
+dat het voor rond de 100e gemaakt kan worden is ook wel fijn
 
Ik zou voor optie 4 gaan en het dan in drie delen maken zodat het nog te verplaatsen is,
 
Ik zou voor optie 4 gaan en het dan in drie delen maken zodat het nog te verplaatsen is,
Goed idee. Wat ik ook zou kunnen doen is in 1 stuk en gewoon kantelen tegen een muur als ik het niet gebruik.
 
Dat kan ook, maar dat kan wel heel zwaar worden met een dubbele laag tegels.
 
Dat kan ook, maar dat kan wel heel zwaar worden met een dubbele laag tegels.
Ja, inderdaad, ik onderschat het gewicht. Ik zou zo'n tegel moeten wegen. Misschien het platform en het kader er rond maken en de tegels er bij ieder gebruik "inleggen"?
 
Ik heb een paar van die standaard 50x50x3cm tegels en die wegen ca 5kg per stuk.
 
Zou 2 tegels van 100x50+ of 150x50+ doen en een plank ertussen is eigenlijk all you need. Kun je tegen elkaar tegen de muur zetten als het opgeruimd moet worden.

Meerdere lagen lijkt me niet nodig? Volgens mij kun je prima 200+ vanaf overhead op 1 laag rubber droppen. Board onder het geheel als je het vast wilt leggen ten koste van opruimbaarheid.
 
Zou 2 tegels van 100x50+ of 150x50+ doen en een plank ertussen is eigenlijk all you need. Kun je tegen elkaar tegen de muur zetten als het opgeruimd moet worden.

Meerdere lagen lijkt me niet nodig? Volgens mij kun je prima 200+ vanaf overhead op 1 laag rubber droppen. Board onder het geheel als je het vast wilt leggen ten koste van opruimbaarheid.
Is dat niet te smal, die rubberen 'strook"?
 
Meestal is het wel iets ruimer -60- maar dan moet je denk ik van rol bestellen? 100x100 kan ook, is heel ruim. Zit je misschien met welke dikte je kunt vinden en hoe duur dat wordt. En wat er nu op voorraad te krijgen is, kant en klare afwerpmatten zijn moeilijk te vinden?
 
Laatst bewerkt:
Meestal is het wel iets ruimer -60- maar dan moet je denk ik van rol bestellen? 100x100 kan ook, is heel ruim. Zit je misschien met welke dikte je kunt vinden en hoe duur dat wordt. En wat er nu op voorraad te krijgen is, kant en klare afwerpmatten zijn moeilijk te vinden?
Bedankt om mee te denken.

Zodra de bar er is, vrijdag wellicht, ga ik eens powercleanen op de losse tegels en kijken hoe dat loopt.
 
Hoi,
welke van de 4 zou het best zijn?
1 en 3: zou slechts 1 laag rubbertegels hebben van 2 à 2,5 cm.
2 en 4: zou 2 lagen hebben van rubbertegels van 2 à 2,5 cm dik

Ik heb een lichte voorkeur voor 2 omdat ik dit eigenlijk wil maken voor mijn powercleans; En die zou ik droppen na iedere lift. En dan wil ik toch wel wat "dropmarge" en "loopruimte" hebben. Het nadeel is dat het wel heel veel ruimte in beslag zou nemen.
Een alternatief is gewoon de rubbertegels op een stapeltje laten liggen in een hoekje en gewoon neerleggen in een rechthoek zoals tekening 3. Aan de randen dan gewoon een houten lat er tegen die ook in de hoek staat en wat schijven er naast.
Dit is de tekening:
Bekijk bijlage 487005
twee platen osb op elkaar tegels erop als in opstelling 4 of 2
 
Bedankt om mee te denken.

Zodra de bar er is, vrijdag wellicht, ga ik eens powercleanen op de losse tegels en kijken hoe dat loopt.
Er schoot me nog wat te binnen: 150x100 mat doormidden snijden voor 2x 75x100. Een paar van op elkaar plakken voor de dikte die je wilt.
 
Osb als ondergrond. De standaard maat is: 244x122.
Dan de bovenlaag een mooier stuk hout. Okoumé multiplex. (Omdat het watervast is, zweet e.d)
Dan zit je aan de zijkant met 122x72. Dit is de ruimte voor je rubber. Natuurlijk niet in deze maat te krijgen.
Maar stel je koopt rubber van 100x100. (Voor elke zijkant natuurlijk)
Dan snij je daar twee stukken van 100x72 en 100x22. Dan hou je nog een klein beetje rubber over.
Zo had ik mn deadliftplatform bedacht. Dat is natuurlijk een lagere hoogte dan een powerclean. Dus misschien heb jij twee lagen osb nodig? Dikker rubber? Of een groter platform? Dat kan ik niet beantwoorden.
 
Back
Naar boven