AndroidHealthClinic

Advies nodig m.b.t. krachttraining/cardio

Bezoekers in dit topic

Koenh9

Novice
Lid geworden
17 feb 2020
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Beste lezer,

Ik heb zo'n 4 jaar fanatiek getraind op recreatief niveau in de sportschool. Ik weeg 80 kilo met ongeveer 13% BF. Nu ben ik sinds enkele maanden echt het plezier in fitnessen kwijtgeraakt en ben ik me gaan richten op het ontdekken van andere sporten. Ik mountainbike nu 2 keer per week en ben voornemens de halve marathon van Rotterdam te gaan lopen in 2021.

Nu is mijn vraag de volgende: ik heb jarenlang 5-6x getraind in de sportschool, door de andere sporten ga ik dat dus niet meer redden. Als ik nu 3 keer per week een goede fullbody warkout doe, ga ik dan geen spiermassa kwijtraken? Er hoeft niet echt spiermassa meer bij, vind het wel prima zo. Enkel wat droger.

Hoor graag of ik door die 3x p/w fb workout geen spiermassa ga verliezen. Voeding zit wel goed, hoef enkel antwoord op mijn vraag.

Alvast bedankt en een fijne dag gewenst!
 
Als je je gaat focussen op duursport zal je waarschijnlijk op den duur massa gaan inleveren.
 
Als je je gaat focussen op duursport zal je waarschijnlijk op den duur massa gaan inleveren.

Maar stel ik blijf 200-300 kcal boven mijn onderhoud eten, in ieder geval in de winter, en reken mijn kcal verlies door de trainingen van duursport mee. Verlies ik dan ook spiermassa?
 
Theoretisch gezien zou je als je gewoon door blijft trainen en je kcal erbij eet op gewicht moeten kunnen blijven.
Maar zeker weten of je geen massa verliest kan je niet zijn. Dat moet je ervaren.
 
Back
Naar boven