Fitness Seller

Advies nodig om bestaande gyno te reduceren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

justshane

Novice
Lid geworden
3 jun 2013
Berichten
21
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
84kg
Hallo,

Een aantal jaar geleden heb ik een cycle gedaan van een stack met Winstrol, Tren en Test. Hoewel ik hier helemaal niet klaar voor was heb ik me destijds toch laten over halen om hieraan te beginnen…. Achteraf gezien de domste keuze die ik kon maken aangezien ik onvoldoende wist waar ik mee bezig was.

Omdat er in die tijd onverwachts wat dingen in mijn leven gebeurde, ben ik halverwege de cycle plotseling gestopt en ben ik niet zorgvuldig omgegaan met mijn PCT. Als gevolg hiervan is de gedurende 3,5 jaar later enorme gyno ontstaan.

Inmiddels ben ik hiervoor onder het mes geweest en is er gyno verwijderd ter grootte van een mandarijn aan elke zijde. Helaas zit er aan de rechterzijde nog behoorlijk wat weefsel waar de chirurg via de tepel niet bij kwam. Ik voel dus nog een gedeelte van de Gyno zitten die ik ook graag weg wil hebben. Nogmaals onder het mes is geen optie omdat het teveel weggescheden weefsel deuken zal achterlaten in mijn borst.

Ik zou het op prijs stellen als iemand me op dit forum van advies kan voorzien aangezien ik meerdere (tegenstrijdige) verhalen lees op het internet. Welk middel kan ik het beste nemen om de overige bestaande gyno te reduceren?



Nolvadex: Ik lees hier dat het nauwelijks effect heeft op bestaande gyno en dat het echt als PCT genomen dient te worden. Al lees ik hier ook gemengde verhalen over?

Raloxifine: Lees met name op Amerikaanse boards goede verhalen over het effect op bestaande gyno van dit middel. Sides zijn relatief laag tot niet. Heeft iemand hier ervaring mee aangezien mijn voorkeur hier naar uit gaat.

Letrozole: Zwaar middel met veel sides. Als ik de ervaringen hier lees heeft het wel invloed gehad op de reductie van de bestaande gyno in sommige gevallen



Jullie advies wordt erg gewaardeerd!
 
Hallo,

Een aantal jaar geleden heb ik een cycle gedaan van een stack met Winstrol, Tren en Test. Hoewel ik hier helemaal niet klaar voor was heb ik me destijds toch laten over halen om hieraan te beginnen…. Achteraf gezien de domste keuze die ik kon maken aangezien ik onvoldoende wist waar ik mee bezig was.

Omdat er in die tijd onverwachts wat dingen in mijn leven gebeurde, ben ik halverwege de cycle plotseling gestopt en ben ik niet zorgvuldig omgegaan met mijn PCT. Als gevolg hiervan is de gedurende 3,5 jaar later enorme gyno ontstaan.
Drieëneenhalf jaar later zou ik echt niet meer relateren aan je cycle, maar dat terzijde.

Inmiddels ben ik hiervoor onder het mes geweest en is er gyno verwijderd ter grootte van een mandarijn aan elke zijde. Helaas zit er aan de rechterzijde nog behoorlijk wat weefsel waar de chirurg via de tepel niet bij kwam. Ik voel dus nog een gedeelte van de Gyno zitten die ik ook graag weg wil hebben. Nogmaals onder het mes is geen optie omdat het teveel weggescheden weefsel deuken zal achterlaten in mijn borst.

Ik zou het op prijs stellen als iemand me op dit forum van advies kan voorzien aangezien ik meerdere (tegenstrijdige) verhalen lees op het internet. Welk middel kan ik het beste nemen om de overige bestaande gyno te reduceren?
Hoelang is de gyno inmiddels aanwezig?

Nolvadex: Ik lees hier dat het nauwelijks effect heeft op bestaande gyno en dat het echt als PCT genomen dient te worden. Al lees ik hier ook gemengde verhalen over?
Waar heb je dit gelezen? Bedoel je met hier dit board?
Tamoxifen (Nolvadex) is zo'n beetje het enige middel waar veel evidence voor is dat het helpt tegen gyno. Wat is precies 'bestaande' gyno? Als je niet-bestaande gyno hebt heb je toch helemaal geen gyno, want dat bestaat het toch niet?

Raloxifine: Lees met name op Amerikaanse boards goede verhalen over het effect op bestaande gyno van dit middel. Sides zijn relatief laag tot niet. Heeft iemand hier ervaring mee aangezien mijn voorkeur hier naar uit gaat.
Raloxifen is geen goed onderzoek naar. Gezien het tot de SERMs behoort zou je een effect vergelijkbaar met tamoxifen kunnen verwachten. Dit suggereert het onderzoek wat er naar is ook.

Letrozole: Zwaar middel met veel sides. Als ik de ervaringen hier lees heeft het wel invloed gehad op de reductie van de bestaande gyno in sommige gevallen
Hier is geen enkel onderzoek naar. Wel van een andere aromataseremmer (anastrozol) en die werkte niet beter dan een placebo.

Of endocriene therapie werkt hangt grotendeels af van hoelang de gyno al aanwezig is. Er treedt met de tijd stromale fibrose op, wat concreet er op neerkomt dat er bindweefsel vormt. Het bindweefsel reageert niet op endocriene therapie en moet chirurgisch verwijderd worden.
 
Drieëneenhalf jaar later zou ik echt niet meer relateren aan je cycle, maar dat terzijde.

Hiermee bedoelde ik dat het namijn cycle is komen opzetten maar gedurende 3,5 jaar verder is uitgegroeid tot een grootte van een mandarijn.

Hoelang is de gyno inmiddels aanwezig?

Gyno heeft er dus ruim 3,5 jaar gezeten en is inmiddels voor een groot gedeelte chirurgisch verwijderd. Helaas kon de arts niet al het weefsel wegsnijden omdat een gedeelte van het weefsel zich een stuk boven mijn tepel heeft ontwikkeld. Dit is dus het gedeelte wat ik nog hoop weg te krijgen door middel van medicatie. Ik vraag me hier dus alleen af welk middel het meest kans van slagen heeft
 
Waar heb je dit gelezen? Bedoel je met hier dit board?
Tamoxifen (Nolvadex) is zo'n beetje het enige middel waar veel evidence voor is dat het helpt tegen gyno. Wat is precies 'bestaande' gyno? Als je niet-bestaande gyno hebt heb je toch helemaal geen gyno, want dat bestaat het toch niet?

Bestaande Gyno bedoelde ik mee dat ik al lang niet meer in een cycle zit of er net uit kom.
 
Hiermee bedoelde ik dat het namijn cycle is komen opzetten maar gedurende 3,5 jaar verder is uitgegroeid tot een grootte van een mandarijn.



Gyno heeft er dus ruim 3,5 jaar gezeten en is inmiddels voor een groot gedeelte chirurgisch verwijderd. Helaas kon de arts niet al het weefsel wegsnijden omdat een gedeelte van het weefsel zich een stuk boven mijn tepel heeft ontwikkeld. Dit is dus het gedeelte wat ik nog hoop weg te krijgen door middel van medicatie. Ik vraag me hier dus alleen af welk middel het meest kans van slagen heeft
Als het er al zolang zit is de kans bijzonder klein dat iets anders dan chirurgie nog helpt.

Na zo'n 2 jaar is het voornamelijk bindweefsel. Dat reageert niet op endocriene therapie.
 
Gyno ten grootte van een mandarijn?
 
Als het er al zolang zit is de kans bijzonder klein dat iets anders dan chirurgie nog helpt.

Na zo'n 2 jaar is het voornamelijk bindweefsel. Dat reageert niet op endocriene therapie.

Oke bedankt voor het advies. Ik had nog op een wonder gehoopt maar helaas…. Denk dat ik er maar mee moet zien te leven in dat geval. Het grootste gedeelte is gelukkig verwijderd dus je ziet het bijna niet meer, maar het is alleen fucking gevoelig.

Gyno ten grootte van een mandarijn?

Ja helaas verzin ik het niet
 
Hoe komt het dat je zo lang hebt gewacht om iets te ondernemen?
 
Hoe komt het dat je zo lang hebt gewacht om iets te ondernemen?

Ik ben in de eerste instantie naar een huisarts gegaan die zei dat het wel weg trok. Uiteindelijk heb ik me er destijds gewoon onvoldoende in verdiept en heb ik naar AAS gegrepen terwijl ik daar nog lang niet klaar voor was.

Uiteindelijk werd het probleem zo erg dat het me mentaal echt in de weg begon te zitten. Maarja het was toen al veel te laat om door middel van supplementen te herstellen. Helaas heeft de chirurg ook nog een gedeelte laten zitten waar hij niet goed bij kwam. Aan de andere kant heeft hij wel alles verwijderd maar je blijft hier wel een deukje zien omdat het verwijderde weefsel echt groot was...
 
Onderstaande onderzoeken bieden mij nog hoop omdat er resultaten zijn geboekt op zowel Raloxifene als Tamoxifene (ook bij een groep die al langer dan twee jaar last heeft van Gyno)

[Influence of size and duration of gynecomastia on its response to treatment with tamoxifen

Beneficial effects of raloxifene and tamoxifen in the treatment of pubertal gynecomastia

Het kan zijn dat ik de onderzoeken verkeerd intepreteer (vooral omdat Ralox is getest op mensen met puberale Gyno).

Is het het proberen waard om een Tamoxifene of Raloxifene protocol te starten? Zo ja, welk middel heeft het meeste kans van slagen?
 
Onderstaande onderzoeken bieden mij nog hoop omdat er resultaten zijn geboekt op zowel Raloxifene als Tamoxifene (ook bij een groep die al langer dan twee jaar last heeft van Gyno)

[Influence of size and duration of gynecomastia on its response to treatment with tamoxifen

Beneficial effects of raloxifene and tamoxifen in the treatment of pubertal gynecomastia

Het kan zijn dat ik de onderzoeken verkeerd intepreteer (vooral omdat Ralox is getest op mensen met puberale Gyno).

Is het het proberen waard om een Tamoxifene of Raloxifene protocol te starten? Zo ja, welk middel heeft het meeste kans van slagen?
De studie met raloxifen is retrospectief; lage bewijslast. (Vandaar dat ik zei dat er géén goed onderzoek is naar raloxifen in mijn eerdere post.)

Die Spaanse studie is wel opmerkelijk, in andere studies is het effect vaak nogal gering of afwezig bij langbestaande gyno. Kan er alleen bij opmerken dat de groepsgrootte heel klein is. En ook hebben ze géén objectieve maten gebruikt om de gyno te bepalen, dus de verbetering kan net zo zeer volledig subjectief zijn.

Je kunt altijd tamoxifen proberen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de feedback galen.

Ik overweeg toch om het tamoxifene protocol een kans te geven. Ik zie het namelijk niet zitten om nogmaals onder het mes te gaan.

Ik lees in het onderzoek dat er 6 maanden 20mg ED is gebruikt, kan ik dit ook aanhouden?

En is er een kans op een rebound? Ik ben inmiddels al ruim 3 jaar off-cycle dus in theorie zou mijn A:E verhouding stabiel moeten zijn - hierdoor zou de kans op een rebound ook kleiner moeten zijn toch? (correct me if i am wrong)
 
Bedankt voor de feedback galen.

Ik overweeg toch om het tamoxifene protocol een kans te geven. Ik zie het namelijk niet zitten om nogmaals onder het mes te gaan.

Ik lees in het onderzoek dat er 6 maanden 20mg ED is gebruikt, kan ik dit ook aanhouden?

En is er een kans op een rebound? Ik ben inmiddels al ruim 3 jaar off-cycle dus in theorie zou mijn A:E verhouding stabiel moeten zijn - hierdoor zou de kans op een rebound ook kleiner moeten zijn toch? (correct me if i am wrong)
Kunt dat inderdaad ook aanhouden.

Geen rebound in de traditionele zin van het woord, maar gezien je gyno stabiel was zou ik niet verwachten dat het daarna weer groeit. Dat gezegd hebbende zou ik persoonlijk ook niet verwachten dat het krimpt, maar ik begrijp het wel. Je wil het op z'n minst geprobeerd hebben en die Spaanse studie geeft toch wat hoop hè.
 
ja dat spaanse onderzoek geeft inderdaad een sprankje hoop. Als ik niets probeer weet ik zeker dat het niet weggaat....
ik ga het een kans geven en zal hier zo nu en dan een update plaatsten indien er sprake is van progressie (of niet).
 
Als je dan toch dingen gaat proberen.
Cabergolin / caber
 
Oke thanx mannen!

Ik probeer alles zo goed mogelijk te begrijpen en te onderzoeken, maar zie soms door de grote hoeveelheid aan info het bos niet meer.

Ik heb nog een paar vragen (nogmaals, verbeter me maar waar nodig):

Waarom is Caber beter in het behandelen van oude Gyno? Ik lees dat het de prolactine in het lichaam verlaagd en zo de lactatie (welke ontstaat door de verhoogde prolactine) kan voorkomen. Heeft Caber dan (mogelijk) ook een omgekeerde werking bij oude Gyno of is dit uitsluitend om gyno te voorkomen tijdens een kuur?

Inmiddels heb ik de Tamoxifene in huis (weet uberhaupt niet of ik aan de Caber zou kunnen komen). Ik las daarnaast iets waar ik verbaasd over was. Hoop dat jullie me nog inzichten kunnen geven:

"A study published in the Journal of Endocrinology(3) showed that long term tamoxifen use increased serum testosterone levels by 50% which is certainly a healthy increase. However, at the same time serum estrogen levels increased by a massive 341%. In fact, in the control group in this study, which only used tamoxifen for a week, estrogen rose after just four days. Considering that the subjects in this trial used tamoxifen at a lower dose of just 10mg it begs the question of what would happen if used at the higher dose typically seen in bodybuilding circles."

Bron

Klopt het dat de Oestrogeen levels van Tamoxifene opzich al stijgen? En moet ik geen AI aan het einde van het protcol nemen om een rebound te voorkomen?
 
Dat caber moet je volledig negeren.

En ja, oestradiol stijgt tijdens gebruik van een SERM. Nee, dat betekent niet dat je een aromataseremmer moet nemen om een rebound te voorkomen, want die is er niet. Ironisch genoeg kennen enkele aromataseremmers juist wel een rebound.
 
ik ga het een kans geven en zal hier zo nu en dan een update plaatsten indien er sprake is van progressie (of niet).
Inmiddels al vooruitgang geboekt in het afgelopen jaar?

Dat caber moet je volledig negeren.
Kun je dit toelichten. Ik heb het afgelopen jaar regelmatig mensen gehoord die dit hebben gebruikt met positieve ervaring. Daarbij moet wel gezegd worden dat het toen om opkomende Gyno ging.
 
Back
Naar boven