Fitness Seller

Advies nodig over mijn lichaamsbouw

Bezoekers in dit topic

weststr

Novice
Lid geworden
30 jan 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
60kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben een Beginner, en wil graag wat advies over welke richting ik het beste op kan gaan met mijn lichaamsbouw.
enige tips zouden altijd welkom zijn!

Ik ben 1.70 lang
weeg 60 kilo en weining lichaams vet.
ik zit altijd tussen de 59/61 kilo. ( snelle stofwisseling )

ik eet best onregelmatig maar daar is wel wat verandering in gekomen.
nu wil ik gaan beginnen aan een gezondere levens style en richting de 70 kg gaan aan massa natuurlijk.
ik ben bereid er veel tijd voor op te geven en me leven om te gooien voor een goed doel.
maar met mijn lichaamsbouw op het moment ben ik niet zeker van hoe ik het het best kan aanpakken.
ik gebruik geen drugs en rook niet, drink op speciale gelegenheden.
 
Beginnen met een goede fullbody training 3 keer per week. Stronglifts 5x5 en Starting Strength zijn 2 veel gebruikte beginnersschema's. Doordat je de basisoefeningen (ook wel compounds) meerdere malen per week doet leer je hierdoor de techniek, en door de gewichtsverhoging per training zal je snel kracht en massa opbouwen. Voeding is net zo belangrijk als de training. Op internet kan je je onderhoud berekenen, dit is het aantal kcal dat je per dag nodig hebt om op je huidige gewicht te blijven. Als je wilt aankomen doe je hier 500kcal bij, wil je afvallen haal je er 500kcal af. Het aantal kcal verdeel je dan het best over 1 gram vetten/kg lichaamsgewicht, 2 gram eiwitten/kg en de rest vul je aan met koolhydraten. Lees verder even de beginnersguide door op dit forum, en de andere stickies.

Succes!
 
Beginnen met een goede fullbody training 3 keer per week. Stronglifts 5x5 en Starting Strength zijn 2 veel gebruikte beginnersschema's. Doordat je de basisoefeningen (ook wel compounds) meerdere malen per week doet leer je hierdoor de techniek, en door de gewichtsverhoging per training zal je snel kracht en massa opbouwen. Voeding is net zo belangrijk als de training. Op internet kan je je onderhoud berekenen, dit is het aantal kcal dat je per dag nodig hebt om op je huidige gewicht te blijven. Als je wilt aankomen doe je hier 500kcal bij, wil je afvallen haal je er 500kcal af. Het aantal kcal verdeel je dan het best over 1 gram vetten/kg lichaamsgewicht, 2 gram eiwitten/kg en de rest vul je aan met koolhydraten. Lees verder even de beginnersguide door op dit forum, en de andere stickies.

Succes!
bedankt voor de informatie Kevin!
zal ik zeker even doen
 
Mocht je wat langer willen trainen met wat meer accesoires dan is ICF5x5 perfect! Goed voor massa en kracht! 3x 1,5 uur trainen, full body.
 
Zo veel tijd hoef je niet te investeren hoor. De meeste tijd zit in het leren dmv dit forum, artikelen en youtube video's ed. Training en voeding kost verder niet zo veel tijd.

Inderdaad beginnen met een 3x per week full body schema.

Daarnaast is voeding belangrijk. Training geeft je lichaam de impuls om spiermassa op te bouwen. Voeding is de bouwstoffen waarmee je lichaam die spiermassa gaat opbouwen. Je moet in ieder geval meer kcal eten dan je verbrandt. Een overschot van 300-500kcal per dag is prima. Je zal dan 1-2kg per maand zwaarder worden. Daarnaast voldoende eiwit eten, met 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht krijg je ruim voldoende binnen. Voor jou dus 120gr per dag.

Zie net dat Kevin hetzelfde heeft gepost. Hierbij dus bevestiging dat wat hij zegt klopt.
 
Back
Naar boven