MuscleMeat

Advies nodig voor juiste voeding. (Beginner)

Bezoekers in dit topic

Volgas

Novice
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Hallo allemaal,

Ik loop een tijdje mee met een vriend bij een fitness centrum en ben van plan om volgende week een jaar abbo af te sluiten. Natuurlijk kom ik daar om mijn lichaam te trainen en d.m.v. cross-trainers en loopbanden weer wat conditie op te pakken. Ik heb altijd gevoetbalt, maar wegens medische redenen kan dat helaas niet meer. Fitness was een van de weinige opties die voor mij mogelijk was en wat mij ook leuk leek, ook omdat je samen met vrienden kan gaan.

Ik ben 17 jaar, 1,78 en ik weeg ongeveer 70 kilo. Ik ben van plan om aankomende 2 weken elke dag te fitnessen, maar niet te lang en niet te zwaar. Mede omdat ik elke dag ga en ik van iedereen hoor dat je niet te zwaar moet beginnen. We willen elke dag 's ochtends anderhalf uur fitnessen (waar 5 a 10 min drinkpauze in zit verwerkt). Dit bestaat uit (nu) 5 min warmlopen op een crosstrainer, vervolgens spiertrainingen en (nu) 5 minuten uitlopen. Dat warm en uitlopen gaan we per dag verhogen met 1 minuut, tot we aan 3 kwartier a 1 uur lopen zitten per dag.

Nu is het zo, althans, dat horo ik altijd, dat je voeding minstens net zo belangrijk is als het trainen zelf. Nu wil ik niet mijn hele voedingspatroon omgooien, aangezien ik gewoon wil eten wat te pot schaft, maar wel wat éxtra's wil binnenkrijgen, puur als aanvulling voor het fitnessen. Volgens mij is het zo dat voor spierherstel eiwitten en vitamine c heel belangrijk is.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik dit het beste aanvullen?

Wij hebben altijd van die vitamine C bruistabletten in huis van de kruidvat. Is dit goed om binnen te krijgen? Bijvoorbeeld 2 glazen per dag?

En qua eiwitten, als ik daaraan denk, denk ik gelijk aan eieren. (:rolleyes:) Als ik aan eieren denk, denk ik weer aan de mensen die zeggen dat je maximaal 2-3 eieren per week mag (wat volgens mij echt onzin is). In ieder geval, kan ik beginnen met bijvoorbeeld 2 eieren per dag te eten i.c.m. die glazen vitamine C? Is dit genoeg, of moet ik nog meer en/of andere dingen binnen krijgen?

Nogmaals: Ik ga niet mijn hele voedingspatroon omgooien, ik zoek gewoon extra's om mijn behoefte mee aan te vullen.

En nog even een korte vraag: Kun je met spierpijn fitnessen? Mij is altijd verteld dat spierpijn voortkomt uit kleine scheurtjes in je spierweefsel die herteld + verstevigd worden d.m.v. Vit. C en eiwitten. Een goed teken dus, maar kun je ermee fitnessen? Ikzelf ben altijd gewend door de pijn heen te gaan, waarna het vanzelf wegtrekt (wel op een normale manier natuurlijk). Ik ben dit gewend, dus kan ik dit gewoon blijven doen? (op een rustige en normale manier)

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!


Met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
‎. . . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .“~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
. . . . . . . .. ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}…
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
. . . . . . ../. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
. . . .. .{.._\;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, ..”; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./…..\,__
,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..` ~-,
. .. `~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>–
 
Met alle respect, maar wat heeft dit met bodybuilding te maken?
 
I didn't even bother to read it ....
 
Beginner..... begin eerst eens met lezen van dit forum. Al je vragen zijn al eerder langsgekomen.
 
Met alle respect, maar wat heeft dit met bodybuilding te maken?

Ik neem aan dat een body builder eerst begonnen is met fitness om het vervolgens op te bouwen?

Dus met betrekking tot fitness heb ik vragen over voeding, wie weet als het me bevalt wil ik er wel in verder?

Zijn het zúlke rare vragen?

Ik denk die mensen hier hebben er verstand van en zijn vast wel bereid me wat tips te geven, maar blijkbaar had ik het mis?
 
We willen elke dag 's ochtends anderhalf uur fitnessen (waar 5 a 10 min drinkpauze in zit verwerkt).

Pauze? Drink gewoon tijdens je training. Ik neem aan dat je dat ook bedoelt.

Dit bestaat uit (nu) 5 min warmlopen op een crosstrainer, vervolgens spiertrainingen en (nu) 5 minuten uitlopen. Dat warm en uitlopen gaan we per dag verhogen met 1 minuut, tot we aan 3 kwartier a 1 uur lopen zitten per dag.

Warmlopen en uitlopen is op zich prima! Maar waarom in hemelsnaam verhogen ???. Ik zie daar niet echt het nut van in. Pak gewoon 5 a 10 min warmlopen en ga beginnen met krachttraining. Train niet langer als 90 min. (1 uur krachttraining, 30 min cardio).

Nu is het zo, althans, dat horo ik altijd, dat je voeding minstens net zo belangrijk is als het trainen zelf. Nu wil ik niet mijn hele voedingspatroon omgooien, aangezien ik gewoon wil eten wat te pot schaft, maar wel wat éxtra's wil binnenkrijgen, puur als aanvulling voor het fitnessen. Volgens mij is het zo dat voor spierherstel eiwitten en vitamine c heel belangrijk is.

Dit geeft al aan dat je geen ene ruk research hebt gedaan. Kan begrijpen dat mensen geen interesse hebben om je te helpen. Je zit overigens op een bodybuilding forum..

Wij hebben altijd van die vitamine C bruistabletten in huis van de kruidvat. Is dit goed om binnen te krijgen? Bijvoorbeeld 2 glazen per dag?

Minimaal 2 + 1 kilo sinaasappelen per dag! Dan heb je gegarandeerd 10 kilo spiermassa per maand!.. Zoekfunctie zal je goed doen.


En qua eiwitten, als ik daaraan denk, denk ik gelijk aan eieren. (:rolleyes:) Als ik aan eieren denk, denk ik weer aan de mensen die zeggen dat je maximaal 2-3 eieren per week mag (wat volgens mij echt onzin is). In ieder geval, kan ik beginnen met bijvoorbeeld 2 eieren per dag te eten i.c.m. die glazen vitamine C? Is dit genoeg, of moet ik nog meer en/of andere dingen binnen krijgen?

Haha 2 eieren per dag :haha:! De meeste hier zitten denk ik op +/- 40 eieren per week. Grotendeels zonder eigeel (cholesterol). Maar zoals ik al eerder had aangegeven. ZOEKFUNCTIE + STICKIES

Nogmaals: Ik ga niet mijn hele voedingspatroon omgooien, ik zoek gewoon extra's om mijn behoefte mee aan te vullen.

Met deze mentaliteit zal je niet ver komen.. Ik zou beter een groepslesje nemen ofzo.


En nog even een korte vraag: Kun je met spierpijn fitnessen? Mij is altijd verteld dat spierpijn voortkomt uit kleine scheurtjes in je spierweefsel die herteld + verstevigd worden d.m.v. Vit. C en eiwitten. Een goed teken dus, maar kun je ermee fitnessen? Ikzelf ben altijd gewend door de pijn heen te gaan, waarna het vanzelf wegtrekt (wel op een normale manier natuurlijk). Ik ben dit gewend, dus kan ik dit gewoon blijven doen? (op een rustige en normale manier)

Als ik je hele post bekijk, dan heb jij denk ik nooit echt pijn gevoeld. Zoveel eisen.. Je lijkt wel een wijf. Hard trainen, goed eten = Succes.

Ik denk die mensen hier hebben er verstand van en zijn vast wel bereid me wat tips te geven, maar blijkbaar had ik het mis?

Mensen krijgen er genoeg van om steeds die ongelofelijke zinloze topics te lezen. Als je nou eerst eens wat stickies gaat lezen + de zoekfunctie gaat gebruiken..

KLIK HIER! http://forum.dutchbodybuilding.com/zoeken/

Jij hebt een lange weg te gaan.

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven