XXL Nutrition

Advies nodig

Bezoekers in dit topic

GreatKhali

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
6
Waardering
0
Hoi,

Een tijdje ben ik al bezig met fitness, nu kan ik tot Juli nog trainen en wil ik, omdat ik er licht ben, nog flink aankomen. Op het moment ben ik ongeveer 183 centimeter lang en weeg ik 63 kilogram, bij 17 jaar. Erg licht, dus hoop ik het toch voor Juli nog naar de 70 kilogram te kunnen brengen. Hoeft niet niet compleet spier te zijn, wel graag maar een beetje vet erbij mag ook wel, omdat ik dit ook niet zoveel heb.

Op het moment train ik 3 keer per week, op maandag, woensdag en vrijdag mijn hele lichaam:
Chest Press
Lat Pulldown
Leg Press
Ab Crunch op een machine(waar je je handen en voeten zegmaar bijeen cruncht)
Lateral Raises
Tricep Extension(touwen langs je lichaam omlaagtrekken zegmaar)
Preacher Curls

Al deze oefeningen doe ik in 3 sets van 12, precies zwaar genoeg dat ik de oefening correct kan uitvoeren maar wel voel dat ik hem heb gedaan.

Nu wil ik dus totaan juli nog flink wat aankomen en wil het daarom serieus aanpakken. Ik vraag me vooral af wat voor mij meer zal helpen: Een schema als deze waarbij ik alle spiergroepen 3 maal per week train, of een schema waarbij ik het opsplits en op 3 verschillende dagen verschillende groepen train, zodat ik elke groep 1 keer per week train. Zelf ben ik benieuwd hoe dat werkt, ik heb het nog nooit gedaan.

Qua eten zit het wél goed, ik eet genoeg, en als het moet schroef ik het nog op. Ik wil vooral weten hoe ik qua trainen, en met wat voor soort schema ik het beste vooruitkom qua massa.

Bedankt!
 
Eten is de helft! heb je 6 goede voedingen met eiwitten en koolhydraten? zou gaan voor ca 4000 kcal per dag ongeveer.

succes D
 
Overigens nog het volgende, als je echt spiermassa wilt aankomen dan zou ik het niet laten bij 3 sets van 12 die je voelt. Zwaar en tot het einde trainen is dan het beste devies. Dus bv 12 10 8 6 4 en dan eindigen met echt zware gewichten. Daarbij goed eten dat je ook wat vet% aankomt en jij gaat je doel wel halen.

d
 
Hoi,

Een tijdje ben ik al bezig met fitness, nu kan ik tot Juli nog trainen en wil ik, omdat ik er licht ben, nog flink aankomen. Op het moment ben ik ongeveer 183 centimeter lang en weeg ik 63 kilogram, bij 17 jaar. Erg licht, dus hoop ik het toch voor Juli nog naar de 70 kilogram te kunnen brengen. Hoeft niet niet compleet spier te zijn, wel graag maar een beetje vet erbij mag ook wel, omdat ik dit ook niet zoveel heb.

Op het moment train ik 3 keer per week, op maandag, woensdag en vrijdag mijn hele lichaam:
Chest Press
Lat Pulldown
Leg Press
Ab Crunch op een machine(waar je je handen en voeten zegmaar bijeen cruncht)
Lateral Raises
Tricep Extension(touwen langs je lichaam omlaagtrekken zegmaar)
Preacher Curls

Al deze oefeningen doe ik in 3 sets van 12, precies zwaar genoeg dat ik de oefening correct kan uitvoeren maar wel voel dat ik hem heb gedaan.

Nu wil ik dus totaan juli nog flink wat aankomen en wil het daarom serieus aanpakken. Ik vraag me vooral af wat voor mij meer zal helpen: Een schema als deze waarbij ik alle spiergroepen 3 maal per week train, of een schema waarbij ik het opsplits en op 3 verschillende dagen verschillende groepen train, zodat ik elke groep 1 keer per week train. Zelf ben ik benieuwd hoe dat werkt, ik heb het nog nooit gedaan.

Qua eten zit het wél goed, ik eet genoeg, en als het moet schroef ik het nog op. Ik wil vooral weten hoe ik qua trainen, en met wat voor soort schema ik het beste vooruitkom qua massa.

Bedankt!

voor iemand van 63kg is 4000kcal veel te veel
ik zou gaan voor 3000kcal vooral uit eiwitten en koolhydraten dus
kijk gewoon dat je minstens twee keer per dag goed vlees eet en voor de rest veel melk drinken mss een shake of twee en rijst of macaroni eten
ook volkorenbrood en eieren helpen dus
je doet teveel isolatie
ik zou volgende oefeningen eens een maand proberen en kijken hoe dit gaat

deadlift 3x6
bench press 4x10
squat 5x8
chin ups 4x max
dumbbell press 4x8
barbell curl staand 2x8
dippen 2x 12

in totaal 24 setjes dus een dik uur bezig
zou dit eens proberen te doen op maandag en donderdag bvb een maandje ofzo dan kan je hier serieuze kracht mee winnen en na deze maand dan een splitschema doen voor 4x per week trainen
 
Om te beginnen zorg dat je ongeveer 3400 calorien wegwerkt per dag, bestaande uit; vlees, vis, groente, pasta, aardappels, noten, rijst en fruit. Mocht het zo zijn dat je niet snel aankomt omdat je misschien een snelle stofwisseling hebt, wat mij zo lijkt in deze situatie, dan schroef je het aantal calorien op naar 4000 en kijk wat dat met je lichaam doet.

Zorg dat elke training bestaat uit flink wat compounds, bijvoorbeeld benchpress, squat, lat pully/pull ups, bent over rowing, overhead press of military press. En dan kun je net als in je huidige schema wat isolatie op het eind doen zoals triceps extensions side raises of bicep curls.

Succes:thumbs:!


P.S. En wat is trouwens de reden dat je maar tot juli kunt trainen?
 
Heavy, je hebt gelijk voor iem van dat gewicht is 3000 kcal beter he, foutje van mij....:p
 
Heavy, je hebt gelijk voor iem van dat gewicht is 3000 kcal beter he, foutje van mij....:p

proficiat jongeman maar iemand van 80kg eet 3000 per dag om op gewicht te blijven
dus iemand die 20kg lichter is zal zo wel bijkomen he:)
het ligt er ook aan wat je eet en hoe je traint he:)
4000 is teveel voor hem
er zijn ook mensen die denken dat ze veel eten maar als je dan kijkt bvb 3 hamburgers per dag en een fles cola en mss nog vier boterhammen dan heb je 2500 naar binnen mss en het merendeel vet
en hij eet wrsl dan nog geen drie hamburgers maar hij eet minder dan hij denkt en wrsl ook heel verkeerd
 
:roflol: Die reacties ook weer he. Iemand gaat en wil veel moeite doen om aan te komen en dan gaan jullie hem vertellen vooral niet al te veel te eten (poeh poeh 4000kcals).

@TS: Ga de grote lifts trainen (zoek eens op Rippetoe op dit forum) en ga echt veel heel veel eten, hoeft ook niet zo clean. Succes!
 
ik zeg niet dat het niet mag
ik zeg dat het niet noodzakelijk is
 
proficiat jongeman maar iemand van 80kg eet 3000 per dag om op gewicht te blijven
dus iemand die 20kg lichter is zal zo wel bijkomen he:)
het ligt er ook aan wat je eet en hoe je traint he:)
4000 is teveel voor hem
er zijn ook mensen die denken dat ze veel eten maar als je dan kijkt bvb 3 hamburgers per dag en een fles cola en mss nog vier boterhammen dan heb je 2500 naar binnen mss en het merendeel vet
en hij eet wrsl dan nog geen drie hamburgers maar hij eet minder dan hij denkt en wrsl ook heel verkeerd

Dat net niet;) Ik begin de dag met Brinta, dan over de hele dag verspreidt 12 boterhammen met vlees, pindakaas en kaas; 2 appels, genoeg drinken(melk, water etc.) en avondeten.
 
Dat net niet;) Ik begin de dag met Brinta, dan over de hele dag verspreidt 12 boterhammen met vlees, pindakaas en kaas; 2 appels, genoeg drinken(melk, water etc.) en avondeten.

Dat is toch zeker al wel 3000 calorien, dan zou je het makkelijk op kunnen voeren naar 4000, want of je nou 50, 60 of 90 weegt, als je echt aan wilt komen moet je gewoon overschot aan calorien hebben. En het lijkt mij dat je een zeer snelle stofwisseling hebt, dus kun je het hebben. Dus vreten jongen.:D
 
Okee, ik weet dat ik gewoon moet dooreten. Maar dan had ik nog wel de vraag: Wat is beter? Een schema waarin ik 3 keer per week mijn hele lichaam train of een splitschema waar ik verschillende spiergroepen op verschillende dagen train? Dat soort schema's zie ik namelijk ook erg vaak langskomen.
 
Ik zou eerst kiezen voor 3 x fullbody de komende 2 a 3 maanden gevolgd door 9 dagen rust en daarna kun je een splitschema aanhouden en dan ook 2 a 3 maanden.
 
Of je kunt doorgaan na die 2/3 maanden met fullbody, zoals ik zullen er veel mensen zijn die het fijn vinden om bijvoorbeeld 3 keer per week te kunnen/mogen squatten.

En natuurlijk veel door blijven eten. :)
 
Back
Naar boven