XXL Nutrition

Advies nodig

Users who are viewing this thread

Voetballertje

Novice
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
2
Karma
0
Hallo allemaal,

Zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Ricard en ik ben 18 jaar. Ik heb me hier aangemeld omdat ik hulp nodig heb bij het maken van een schema.

Ik fitness nu ongeveer een half jaar waarbij ik 2 schema's heb gevolgd. Eerste paar weken een schema van de fitness school tot ik erachter kwam dat die helemaal niet goed waren. Daarna heb ik 8 weken rippetoe gevolgd en daarna een 3 daagse split schema ( zelf gemaakt ).

Ik wil nu een nieuw schema maken maar ik weet niet waar ik naar moet kijken en ik weet ook niet hoeveel sets ik moet uitvoeren.

Ik zit op voetbal (selectie elftal senioren) en wil een schema gaan maken waarbij ik mijn kracht en mijn prestaties verbeterd.

Ik zelf zat dan te denken aan een UB/LB schema met een dag voor max effort, een dag voor dynamic effort ( is volgens mij belangrijk voor explosieve kracht ) en een dag voor core stability.

Of een Push/Pull/Benen schema met aan het einde van elke workout core stability oefeningen.

Overige informatie is dat ik 3x per week kan fitnessen ( dinsdag, donderdag en zaterdag ) en 3x per week voetbal ( maandag, woensdag en zondag ) dus de benendag komt altijd op donderdag.

Mijn vraag is nu naar welke oefeningen ik moet gaan zoeken om mijn explosieve kracht te verbeteren en hoe verbeter ik doe?
 

Voetballertje

Novice
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
2
Karma
0
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2
UB/LB schema: Dag 1 UB :Rug, borst, schouders, biceps en triceps. Dag 2 LB: Quads, hams, calves, crector spinae en buik. Dag 3 Core stability

Push/Benen/Pull: Dag 1 Push:Voor- en zijkant schouders, bost, onderarm strekkers en triceps. Dag 2 Benen: Quadriceps, hamstring, kuiten, tibialis. Dag 3 Pull: Onderarm buigers, biceps, rug ( met trapezius) en achterkant schouders.

Dit heb ik allemaal gevonden via google. Klopt dit? En hoeveel oefeningen moet ik per spiergroep dan pakken?
Alle oefeningen wil ik elke keer explosief uitvoeren. Dus 3 sets van 8 snelle herhalingen.
 

Naar boven