Fitness Seller

Advies nodig! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GCA

Cool Novice
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
69
Waardering
4
Ik heb een tijdje geleden een trainingsschema samengesteld, (zie bijlage). Hierbij doe ik elke spiergroep 1x per week.

Maandag: Borst & Triceps
Dinsdag: Rug & Biceps
Donderdag: Benen
Vrijdag: Buik & Schouders

Ik hoorde dat als je elke spiergroep maar 1x per week traint weinig zal groeien omdat je spieren niet genoeg geprikkeld worden. Is het inderdaad beter om elke spiergroep 2x per week te trainen of is dit overkill? Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen.
 

Bijlagen

  • Trainingsschema 9-5.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 38
persoonlijk vind ik alles 2x per weer 10 keer fijner, zorg wel voor voldoende rust (56-72 uur) en ik zou de eerste training relatief zwaar maken en de andere training ietwat lichter. althans dit is wat voor mij goed werkt
 
als je beginner bent kan je sowieso 2 keer per week trainen,
als beginner ervaar je in het begin nog enorme spierpijnen, maar toch ben je niet in staat om de spier zo diep te raken als een gevorderd iemand.
het wordt natuurlijk wel lastig 2 keer per week een spiergroep pakken met een 3 dagen split, dan kan je beter naar een 2 dagen split of 4a5 dagen per week trainen, dan kom je aan 1.5 per week.

dus 1.5 tot 2 keer per week is goed, je moet alleen kijken hoeveel dagen je per week kan trainen

suc6 man
 
Ik kan 4 dagen per week trainen. Welke compouns passen het beste bij elkaar? Deadlift en squat neem ik aan?
 
mijn persoonlijke voorkeur zou zijn,
borst en triceps
rug biceps
benen schouders

maar een ieder heeft zijn eigen wens en visie, ik vindt het lekker om de strekkers samen te doen en de trekkers samen.
maar sommige mensen doen liever een mix.

ook kan rug met schouders en dan benen met biceps. maar er zijn meerdere mogelijkheden
 
Thanks! Ik zit eraan te denken om alle spiergroepen gewoon 1x per week zwaar te trainen en naast elke hoofdspiergroep die ik train nog een andere compound lichter te pakken zoals op een chestday een lichte squat.
 
Back
Naar boven