Fitness Seller

Advies nodig

Bezoekers in dit topic

MartinM

Novice
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
76kg
Hallo Sporters,

Ik ben Martin, 25 jaar oud, 1.97m lang en 76kg.

Momenteel doe ik 3x per week, ma,wo en vr een full body workout van 2 tot 2,5 uur.

Ik heb echter het probleem dat tijdens het sporten mijn energypeil dropt en dan zodanig dat ik 1 van de 3 keer mijn training moet staken omdat ik aan mijn lichaam voel dat mijn energy op is. Dit uit zich in: Een versnelde ademhaling en deze niet meer kunnen herstellen, gapen, wit wegtrekken en als ik dan niet stop wordt het wit voor mijn ogen, licht in mijn hoofd en wordt ik duizelig. Voor mijn gevoel zit ik dan op het randje van flauwvallen. Dit probleem treed de ene keer al op na 45 minuten, de andere keer na 1,5 uur en soms helemaal niet. Meestal slaat het toe zodra ik een andere (grotere) spiergroep ga trainen zoals bij de leg press of de deadlift.

Ik fytness nu al zeker 8 jaar en heb dit probleem altijd al gehad. Echter voorheen trainde ik niet effectief. Ik trainde 2 keer per week, max een uur, en ik paste mijn voeding niet aan op mijn training. Ook at ik net genoeg/ minder dan mijn lichaam nodig had.
Nu ben ik twee maanden geleden begonnen met de workout welke ik momenteel doe, dus 3x per week full body, en daarnaast ben ik gaan clean bulken. Ik krijg nu om en nabij de 3200-3500 calorieën per dag binnen. Ook probeer ik 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag binnen te krijgen. Ik kom nu gemiddeld 200 tot 300 gram per week aan.

Ik dacht eerst dat het energy tekort tijdens het sporten wel weg zou gaan als ik meer calorieën per dag binnen zou krijgen en dus meer reservestoffen zou hebben voor de training. Maar dat gebeurd dus niet...

Mijn doel is om grotere spieren te krijgen en sterker te worden. Mijn streefgewicht is 85 kilo.

Wat is nu eigenlijk mijn vraag?:
Weet iemand hoe het komt dat mijn energy opraakt tijdens het sporten of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt !


Hieronder mijn trainingsschema:
Ik probeer hier om de 3-4 weken wat variatie in te brengen. Ik train met vrijwel elke oefening op max gewicht zodat ik net de hieronder vermelde herhalingen kan doen.

- 5 minuten warmlopen, 10km per uur.

- Dumble bench press, vlak:
18kg (warming up),
26 kg, 12 reps
30 kg 8 reps
32 kg 6 reps

Onderstaande biceps en triceps oefeningen doe ik om en om, superset style. Dus biceps, triceps, biceps etc.

- Dumbbell arm curl, staand:
10 kilo warming up
12 kilo 12 reps
14 kilo 10 reps
16 kilo 8 reps

- Bar scull crushers:
20 kilo warming up
25 kilo 15 reps
30 kilo 12 reps
30 kilo 10 reps

- Arm curl, fytness cable:
19 kg 12 reps
21 kg 9 reps
21 kg 8 reps
*eindigen met dropsets

- Triceps pushdown, fytness cable:
26kg 15 reps
28 kg 12 reps
28 kg 10 reps
*eindigen met dropsets

- Front of side raise dumbbells:
10 kg 12 reps
10 kg 10 reps
12 kg 8 reps

- Dumbbell shouder press, zittend:
10 kg 12 reps
12 kg 10 reps
14 kg 8 reps

- Lat pulldown, wide grip:
45 kg 12 reps
52 kg 10 reps
57 kg 8 reps

- Horizontal cable row:
45 kg 12 reps
52 kg 10 reps
57 kg 8 reps

- Leg curl:
35 kg warming up
40 kg 12 reps
45 kg 10 reps
50 kg 8 reps

- Leg press:
leeg gewicht (70 kg), warming up
leeggewicht + 40 kg 15 reps
leeggewicht + 60 kg 12 reps
leeggewicht + 80 kg 10 reps

- Deadlift:
20 kg warming up
40 kg 12 reps
60 kg 10 reps
70 kg 8 reps

Buikspier/core oefeningen.

Ik loop nog een keer per week 5 km hard. Aan conditie/interval probeer ik niet te veel te doen omdat de kilo's er dan letterlijk af vliegen.
 
Back
Naar boven