MuscleMeat

Advies nodig!!!

Bezoekers in dit topic

Kijk oa bij Bol.com en zoek naar best beoordeeld. Hou alleen gewicht bij. Vet kun je beter laten meten met vetcaliper 7-punts meting.
Zou graag een keer een meting doen, maar heb geen idee waar ik dat kan doen bij mij in de buurt.
 
Besef allereerst dat je krijgt waarvoor je traint. Iemand die elke dag de 100m sprint traint, moet niet verwachten beter te worden in het lopen van een marathon. Als hypertrofie en een men's physique wedstrijd je doelen zijn, zul je voor dit specifieke doel moeten trainen. Met crossfit kun je een degelijk physique behalen, maar dat is niet de focus van deze trainingen. Overstappen op een bodybuilding workout sluiten beter aan bij je doelen.

Intermitted fasting kan een hele goede methode zijn om te cutten, echter zou ik dit niet adviseren voor atleten. Iig niet voor lange duur. Daarbij is het zo, om te cutten dien je in een kcal tekort te eten en om spiermassa te bouwen dien je in kcal overschot te eten. Met andere woorden, het is verstandig om de focus op een van de twee te leggen aangezien de aanpak van beide doelen elkaar tegenspreken. Tenzij je een genetische freak bent, zou ik niet verwachten dat je veel gains maakt en zakt in vet% tegelijkertijd.

Kijkend naar je statistieken zou ik eerst de focus leggen op een flinke hoeveelheid spiermassa te bouwen. Dus gooi je eten stapsgewijs flink omhoog. Wellicht schiet hierdoor je stofwisseling door het dak en verlies je met een beetje geluk nog wat vet.
Als jij hard traint en het lichaam afbreekt, is jouw lichaam prima instaat 35g eiwit te verwerken. Creëer een voedingsschema waarin je genoeg carbs binnen krijgt om je trainingen te optimaliseren en genoeg vetten voor een gezonde hormoonhuishouding.

Succes!
 
Thanks voor de tips allemaal. Crossfit zal ik blijven doen, dit omdat ik het te leuk vindt. Nu 3x in de week crossfit maar wil op korte termijn kracht training erbij doen. Het zal dus om en om worden 3x cf en 2x kracht of 3x kracht en 2x cf

Hoe vaak trainen jullie per week?

En hoe denken jullie over beef proteïne? Is dit wat of is het gewoon beef afval?
 
Thanks voor de tips allemaal. Crossfit zal ik blijven doen, dit omdat ik het te leuk vindt. Nu 3x in de week crossfit maar wil op korte termijn kracht training erbij doen. Het zal dus om en om worden 3x cf en 2x kracht of 3x kracht en 2x cf

Hoe vaak trainen jullie per week?

En hoe denken jullie over beef proteïne? Is dit wat of is het gewoon beef afval?
Ik doe badminton en zou graag mee willen doen aan een handbal wedstrijd.

Zelfde vergelijking die jij maakt om crossfit te doen om een MP wedstrijd ooit te draaien.

Kies wat je wilt en ga daarvoor. Crossfit 3x pw icm met 2/3x pw kracht training gaat verre van optimaal zijn en echt niet werken. Indien je verliefd ben op crossfit doe dit dan 1x pw en probeer dan 3/4x pw een serieuze KT sessie te doen, zo is je droom om een MP wedstrijd ooit te doen nog haalbaar.

Indien je crossfit leuker vind zijn daar ook wedstrijden voor, maar die zijn meer gericht op je prestaties qua gewichten/oefeningen.
 
Ik doe badminton en zou graag mee willen doen aan een handbal wedstrijd.

Zelfde vergelijking die jij maakt om crossfit te doen om een MP wedstrijd ooit te draaien.
Dit is wel de kern.

Als je een beetje aan wedstrijden handbal wil doen kan je best in de vakantie een beetje badminton spelen, maar niet allebei een beetje competatief.

De meeste goede crossfitters danken hun uiterlijk niet aan een paar wods in de week en crossfit is een heel inefficiënte manier om aan bodybuilding te doen.

Dat gezegd, als dit is wat je leuk vindt en motiveert, veel plezier!
 
Crossfit zal ik blijven doen, dit omdat ik het te leuk vindt. Nu 3x in de week crossfit maar wil op korte termijn kracht training erbij doen.
Bij crossfit hebben dezelfde oefening veelal een andere uitvoering dan bij krachtsport. Waar bij kt de kracht echt uit de spier komt, komt bij kt de power vaak uit en de bewegingsbaan en de gewrichten.

Dat maakt crossfit niet alleen minder efficiënt voor wat je wilt doen, het is imo ook lastig te combineren.
Je wilt je spieren prikkelen, en dat doe je met crossfit minder.

Zou graag een keer een meting doen, maar heb geen idee waar ik dat kan doen bij mij in de buurt.
Geen gym in de buurt waar dat kan? Veel fijner als iemand dat doet die er handigheid in heeft.

Een gym die dat doet, kan je waarschijnlijk op meer vlakken helpen
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven