AndroidHealthClinic

Advies nodig!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lifter123

Novice
Lid geworden
2 mei 2022
Berichten
22
Waardering
9
Lengte
1m90
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Graag ontvang ik jullie advies rondom mijn voeding, maar eerst even wat achtergrond info:

- 32 jaar
- 1.90 lang
- 73 kg
- vet percentage????
- 3x per week crossfit
- intermittent fasting

Ik gebruik momenteel de RP strength app voor het bijhouden van mijn macro’s. Misschien is deze app bekent onder sommigen. Momenteel ben ik nog aan het cutten, maar mijn gewicht blijft hangen rond de 73kg.

Mijn Marco’s zijn als volgt:
165 gram proteine
45 gram vet
80 gram carbs

De app adviseert 5 maaltijden met om de 2 uur 35 gram proteïne. Mijn vraag is of je lichaam dit wel kan verwerken?
Of kan ik beter overgaan op bulken?
Moet ik het intermittent fasten vast blijven houden?

O ja nog even mijn doel: groeien en meer ripped worden. Sixpack is ligt zichtbaar maar wil graag meer. Ik zou graag een keer naar de men physique willen. Eventueel mijn training uitbreiden met 2 dagen fitness.

Graag hoor ik jullie advies.
 
Als je wilt bodybuilden, moet je gaan bodybuilden en niet aan crossfit doen. Volgens Dr. Mike Israetel van RP is Crossfit bijzonder inefficiënt voor bodybuilding doeleinden. Volgens Mark Rippetoe ook voor krachtdoeleinden.

Met Intermitted Fasting kan je ook bulken, al is dat mogelijk lastiger, want met bulken moet je meer eten.

Groeien en meer ripped worden kan vaak niet tegelijk.

Succes!
 
Mijn Marco’s zijn als volgt:
165 gram proteine
45 gram vet
80 gram carbs
Hoeveel kcal is dat? Ik denk te weinig. 45 gram vet is zeker te weinig, slecht voor je hormonen. Vuistregel is 1gr/kg lichaamsgewicht, voor jou dus minimaal 75gr per dag.
Als je al langer cut, kan een refeed goed werken.
Groeien doe je door meer te eten dan je verbruikt, het tegenovergestelde van cutten. Dit kun je voor beperkte tijd als beginner combineren.
Verder als je serieus groter/sterker wil worden moet je krachttraining gaan doen, geen crossfit of fitness
 
165*4=660
45*9=405
80*4=320
Totaal = 1385
Lijkt me verdomd weinig 🤣 Vooral op 1.90m @ 73kg. Lijkt me een goed recept om een sixpack mee te behalen.
Zonder spiermassa

Lijkt me ook.

Tering, mijn vriendin eet nog meer calorieën in een cut. Inderdaad wat hierboven al is gezegd, veel meer eten en de fitness ingaan. Ik weet niet of je zittend of actief werk doet ernaast. Maar een gemiddelde onderhoudsbehoefte ligt al op het dubbele aan calorieën van wat jij binnen krijgt op een dag. Je zal met zo weinig eten nooit groeien, echt flink opschroeven.
 
Goedemiddag Heren,

Dank jullie voor de antwoorden. De calorieën heb ik nooit uitgerekend, dus dank Ano_281122 voor de berekening. Man man dat is wel erg weinig ja. Lekker die app 😒

Solway Firth Wat is het verschil tussen fitness en kracht training. Ik bedoel dumbells en halters. Heb je nog advies welke oefeningen?
Wat betreft crossfit, ik weet dat dit niet de beste body building workouts zijn, maar vindt het gewoon erg leuk om te doen.

Wat betreft het bulken en cutten. Kun je vanuit cutten gelijk over naar bulken of moet je dit weer rustig opbouwen?
 
@Solway Firth Wat is het verschil tussen fitness en kracht training. Ik bedoel dumbells en halters. Heb je nog advies welke oefeningen?
Fitness gaat over algehele fitheid, bodybuilding over het zoveel mogelijk spiermassa aanzetten.
Wat betreft crossfit, ik weet dat dit niet de beste body building workouts zijn, maar vindt het gewoon erg leuk om te doen.
Prima om erbij te doen voor het cardiovasculaire, maar aanvullend kan je daarnaast extra tijd besteden aan bodybuilding gerichte trainingen als daar je doelen liggen.
Wat betreft het bulken en cutten. Kun je vanuit cutten gelijk over naar bulken of moet je dit weer rustig opbouwen?
Je kan gewoon direct overgaan, anders trek je de cut eigenlijk alleen nog maar langer door. Ik zou elke dag 2 big mac menu's erbij gaan eten op jouw gewicht.
 
Fitness gaat over algehele fitheid, bodybuilding over het zoveel mogelijk spiermassa aanzetten.

Prima om erbij te doen voor het cardiovasculaire, maar aanvullend kan je daarnaast extra tijd besteden aan bodybuilding gerichte trainingen als daar je doelen liggen.

Je kan gewoon direct overgaan, anders trek je de cut eigenlijk alleen nog maar langer door. Ik zou elke dag 2 big mac menu's erbij gaan eten op jouw gewicht.
Bedankt voor je reactie. Duidelijk 👍🏼

Een Big Mac eten wordt het niet, want dat is geen eten 🤢 misschien maar een mass gainer naast mijn whey eiwitten nemen.

Hebben jullie nog suggesties qua supplementen? Creatine, bcaa, hmb, beef of whey proteine?
 
Bedankt voor je reactie. Duidelijk 👍🏼

Een Big Mac eten wordt het niet, want dat is geen eten 🤢 misschien maar een mass gainer naast mijn whey eiwitten nemen.

Hebben jullie nog suggesties qua supplementen? Creatine, bcaa, hmb, beef of whey proteine?
En een mass gainer is wel eten?
 
Een Big Mac eten wordt het niet, want dat is geen eten 🤢
525 kcal, EKV 27-43-27. Misschien wat hoog in vetten maar zeker geen slechte macro's.
Meeste voedsel wat veel suiker bevat (excl fructose) zoals koekjes, snoep etc heeft echt 0 voedingswaarde, das echt geen eten. Af en toe junkfood niks mis mee :D
 
Hoeveel kcal is dat? Ik denk te weinig. 45 gram vet is zeker te weinig, slecht voor je hormonen. Vuistregel is 1gr/kg lichaamsgewicht, voor jou dus minimaal 75gr per dag.
Als je al langer cut, kan een refeed goed werken.
Groeien doe je door meer te eten dan je verbruikt, het tegenovergestelde van cutten. Dit kun je voor beperkte tijd als beginner combineren.
Verder als je serieus groter/sterker wil worden moet je krachttraining gaan doen, geen crossfit of fitness
90g voor volwassenen man van 1.90m als je niet Cut. In Cut kun je dat terugbrengen naar minimaal .65g/kg.

lifter123
Als je aan wilt komen moet je meer eten. Iemand van 1.90m en 73kg lijkt me eerder wielrenner of hardloper. Met 15% wat je schrijft heb je erg weinig spiermassa.
Normaal gewicht is zeker 80-85kg met 15% vet voor iemand van 1.90m(volwassen man)
 
Krentenbollen met boter/kaas/jam :D
Weight gainer is geen eten.
En je kunt nog heel veel andere gezonde en normale dingen eten voor je aan een weight gainer begint. Eiwitten zou ik zeker naar 160gr gaan.
 
525 kcal, EKV 27-43-27. Misschien wat hoog in vetten maar zeker geen slechte macro's.
Meeste voedsel wat veel suiker bevat (excl fructose) zoals koekjes, snoep etc heeft echt 0 voedingswaarde, das echt geen eten. Af en toe junkfood niks mis mee :D
Hij bedoelt denk eerder dat het niet te vreten is.
 
90g voor volwassenen man van 1.90m als je niet Cut. In Cut kun je dat terugbrengen naar minimaal .65g/kg.

lifter123
Als je aan wilt komen moet je meer eten. Iemand van 1.90m en 73kg lijkt me eerder wielrenner of hardloper. Met 15% wat je schrijft heb je erg weinig spiermassa.
Normaal gewicht is zeker 80-85kg met 15% vet voor iemand van 1.90m(volwassen man)
Haha beide sporten hardlopen en fietsen liggen mij goed ja Bullshark

Mijn vet percentage weet ik niet, nooit gemeten maar zou ik nog wel een keer willen. Als ik het via de calculator online uitreken kom ik op 10,5% uit.
 
Back
Naar boven